Massiv Minecraft-patch ute nu

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Jooh4n:
Skrivet av KlosterKatten:

Snälla skriv att det är för xbox i titeln, trodde den nya PC patchen hade släppts.

Allt för att få lite fler tittare på artikeln, börjar adoptera från aftonhoran

Annars står det i underrubiken att det gäller 360 versionen. Läs innan du klickar!

Nu spelar inte just den här frågan någon roll för mig (gillar att se alla nyheter), men kör man med RSS-feeds så syns inte mer än rubriken. För mig åtminstone, det kan mycket väl variera mellan olika RSS-läsare.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Jooh4n:
Skrivet av KlosterKatten:

Snälla skriv att det är för xbox i titeln, trodde den nya PC patchen hade släppts.

Allt för att få lite fler tittare på artikeln, börjar adoptera från aftonhoran

Annars står det i underrubiken att det gäller 360 versionen. Läs innan du klickar!

Trodde en rubrik var till för att ge en bild av vad artikeln handlar om. Att inte förtydliga detta då spelet oftast associeras med PC tycker jag är en miss.

Medlem
Skrivet av Scream112:
Skrivet av Jooh4n:
Skrivet av KlosterKatten:

Snälla skriv att det är för xbox i titeln, trodde den nya PC patchen hade släppts.

Allt för att få lite fler tittare på artikeln, börjar adoptera från aftonhoran

Så töntigt inlägg.

ALLA tidningar, tidskrifter, nyhetssidor osv. gör ju på detta vis. är ju inget konstigt, faktiskt fullt naturligt. Att mena på att de härmar aftonbladet är bara trångsynt.

De flesta tidningarna gör det inte till samma grad som Aftonbladet. Inte för att jag störde mig något speciellt att jag inte såg att det var till Xbox direkt men jag vill gärna "highlighta" missen.

Läser man både huvudrubrik och underrubrik så är det klart och tydligt att det gäller Xbox 360-versionen. Om man använder RSS och därför bara ser huvudrubriken? Well, tough luck, då har du självmant bytt bort lite av den synliga informationen – det är inget jag kan ta hänsyn till när jag skriver.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Läser man både huvudrubrik och underrubrik så är det klart och tydligt att det gäller Xbox 360-versionen.

Varför kan inte dom där röda rutorna med plattformsnamnet som finns i nyhetsarkivet finnas med t ex till höger om den gula ikonen för kommentarer?

Eller så kan inställningarna i profilen påverka vilka nyheter som visas.

Men visst kan man läsa ingressen, eller vad den kortare texten under rubrken heter. Men det vore nog uppskattat att kunna filtrera lite bättre.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Conthox:

Enkla svaret: jag vet inte. Det där är tekniska frågor och jag tycker att du har bra förslag, men eftersom jag är skribent och inte kodapa vet jag inte om det är något som kan/kommer genomföras. Ifall du upplever det här som ett stort problem tycker jag att du ska ta upp det på FZ:s synpunkter och förslag-forum, så finns det garanterat någon programmerare som kan svara.

Medlem

Jag skall göra det, så får man hoppas på att den andra tråden som jag har där blir besvarad också.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

12
Skriv svar