Första Silent Hill får remake

Robot
Första Silent Hill får remake
Medlem

Trevligt mycket Silent Hill på gång nu! Har inte hunnit med Silent Hill 2 ännu men den ligger i biblioteket och vad jag förstått så gjorde dom ett bra jobb med den så detta kan nog också bli bra!

Medlem

Då får man spela igenom ettan innan tvåan 😁

Medlem

Oh boy! Nu kommer väl en specifik person uttala sig om detta nu och i framtiden flera gånger efter att remaken är släppt...Silent Hill 2 kommentarerna har inte ens minskat efter 8 månader...🙄

Inaktiv

Gillar Silent Hill men har inte spelat igenom varken ettan eller tvåan så jag välkomnar dessa remakes.

Redaktör
Ponny

Älskar Silent Hill-originalet. Höll det högre än tvåan, men nu har jag inte spelat dom på länge så ska väl inte uttala mig alltför skarpt. Men ja, minns att jag var på jakt efter ett annat spel (Metal Gear Solid?) men butikskillen fick mig att köpa Silent Hill istället. Ångrade mig INTE! Shoutout till butikskillen på Videomix i Borås.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Älskade ettan när det begav sig. Spelat igenom det ett par gånger i ”modern tid” och det håller bra tycker jag fortfarande så det finns goda möjligheter att denna remake blir bra.

Medlem

Hurra, ännu ett tillfälle att må dåligt framför tv:n!

Strålande nyheter! SH2-remake var ju lyckat (tyckte de flesta iaf) så jag kanske väntar och kör dem i "rätt" ordning sen.

It's not a lake, it's an ocean

Berättelsen är svagare i ettan, men eftersom jag mest av allt vill ha en remake av trean måste de ju börja med ettan. Ser verkligen fram emot detta!

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net
Min musikkanal: https://www.youtube.com/@DJ_Ruffles

Medlem
Skrivet av McNord:

Då får man spela igenom ettan innan tvåan 😁

Tvåan är mestadels självstående, men du bör spela ettan före trean (som säkert kommer förr eller senare som remake).

Medlem

Superkul nyhet trean gillade jag aldrig däremot fyran ”the room” var klockren som gärna kan komma en remake på. Men ettan spelade jag igenom och den var läskig med deras kameravinklar och allt.
Så tror absolut det kommer bli ett grymt spel

Medlem

Silent Hill var första spelet jag importerade. Tror jag fortfarande har mardrömmar från det. Upptäckte fort att denna genre inte var för mig

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Oh boy! Nu kommer väl en specifik person uttala sig om detta nu och i framtiden flera gånger efter att remaken är släppt...Silent Hill 2 kommentarerna har inte ens minskat efter 8 månader...🙄

Tänkte precis samma sak 😅

Medlem

Jag har väl svurit åt alla remakes till höger och vänster men den här gången så kan jag tycka det är nödvändigt. Första spelet får upplevas av en ny skara spelare som inte har möjlighet att spela originalet som, om vi ska vara riktigt ärliga, inte har åldrats speciellt väl.

Medlem

Skoj. Har inte spelat det sedan det kom. Någon som vet ifall originalet finns att köpa någonstans?

Medlem

Vad kul. Jag påbörjade en gång en genomspelning av Silenthill 1 men pallade inte med, kändes för föråldrat i jämförelse med Silent hill 2. Så ska bli roligt att få uppleva den här berättelsen.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Underbart. Silent Hill 2 Remake var ljuvligt att lira igenom. Idag är jag sjukskriven på heltid med grava psykiska problem efter mitt varv med spelet...

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||

Skrivet av CARTMAN:

Underbart. Silent Hill 2 Remake var ljuvligt att lira igenom. Idag är jag sjukskriven på heltid med grava psykiska problem efter mitt varv med spelet...

1
Skriv svar