Inget Thief 4 denna generation?

Robot
Inget Thief 4 denna generation?

Enligt ett nytt rykte släpps Thief 4 i slutet av 2013 lagom till lanseringen av nästa Xbox.

#thief-4, #eidos-montreal, #deus-ex-human-revolution-1


Medlem
Inget Thief 4 denna generation?

tycker detta låtter bra bra även om jag vill ha spelet så fort som möjligt och framförallt mer info om det.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Håller med Morfin91 här. Men aj vad det gjorde ont att läsa om att *möjligen* vara tvungen att köpa en ny konsol för att spela i soffan. Och börja inte med det där Pc vs konsol nu igen, riktigt tröttsamt ämne.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag är trött på att vänta nu, och att vara förbannad.

Ge mig en ny xbox
Ge mig Windows 8 på datorn
Ge mig en windowstelefon

Gör det nu. Jag orkar knappt bry mig längre, synka alltihopa, ha en egen jävla appstore bara jag kan få skiten nu

Inaktiv
Skrivet av Traveller in time:

Och börja inte med det där Pc vs konsol nu igen, riktigt tröttsamt ämne.

Bra start? ;).

Jag tycker det är synd att man får vänta längre, älskar Thief spelen.

THIAF verkar kul ochså :).

Medlem
Skrivet av spritarn:

Jag är trött på att vänta nu, och att vara förbannad.

Ge mig en ny xbox
Ge mig Windows 8 på datorn
Ge mig en windowstelefon

Gör det nu. Jag orkar knappt bry mig längre, synka alltihopa, ha en egen jävla appstore bara jag kan få skiten nu

Gå ut, ta en promenad, res runt och se världen! Innan du går ut och gör någon vanvettig skolskjutning eller nått :-/


signatur

Nämen!

Medlem

Med andra ord blir det ännu värre än Thief 3?

Medlem

Så länge de inte dummar till användar gränssnittet till PC versionen och håller sig till vad som gjorde Thief 1 och 2 bra.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Det kanske blir konsolexkulsivt, vem vet vart vindarna vänder?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Är sugen på att testa ett Thief-spel någongång, vilket borde man börja med som newcomer?

Inaktiv

Bara det blir ett värdigt Thief spel och släpps till PC med full support så är jag nöjd. Men det kan jag väl bara drömma om... Ska väl nyttjas till att sälja nya konsoller istället och hållas PS4/Xbox3 exklusivt. Usch va negativ dagens utveckling gör en.

Medlem

Thief 3 hade massa utvecklingsproblem, och hade behövt ett par månader extra för att fixa ut buggen som förstör lite av inlevelsen men det var inget dåligt spel.

Shalebridge Cradle är en klassiker och mycket av musiken är fantastiskt.

Får hoppas att 4an inte blir 3e person.

Medlem
Skrivet av luftman:

Är sugen på att testa ett Thief-spel någongång, vilket borde man börja med som newcomer?

Jag prövade 3an för ett antal år sen. Jag tyckte spelet var superkul men det kändes även som jag gått miste om en hel del lore vilket störde mig hela tiden.

Om du inte bryr dig om lore osv så är det inte helt fel att pröva trean, annars säljs hela serien på Steam för ett bra pris


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av luftman:

Är sugen på att testa ett Thief-spel någongång, vilket borde man börja med som newcomer?

Jag prövade 3an för ett antal år sen. Jag tyckte spelet var superkul men det kändes även som jag gått miste om en hel del lore vilket störde mig hela tiden.

Om du inte bryr dig om lore osv så är det inte helt fel att pröva trean, annars säljs hela serien på Steam för ett bra pris

Nja, jag är nog mer ute efter gameplay-biten , ska nog försöka snaga en kopia nästa gång det blir steam rea eller nått isåfall

Medlem
Skrivet av luftman:

Är sugen på att testa ett Thief-spel någongång, vilket borde man börja med som newcomer?

Helt klart del 1 och 2 av denna spelserie. I mitt tycke så var inte 3án någe vidare att hänga i granen.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Skrivet av Sillage:
Skrivet av luftman:

Är sugen på att testa ett Thief-spel någongång, vilket borde man börja med som newcomer?

Helt klart del 1 och 2 av denna spelserie. I mitt tycke så var inte 3án någe vidare att hänga i granen.

Jag hade också svårt för 3:an, den såg ut som Thief, men nådde inte riktigt fram.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Thief 4 "needs to be as good as or better than Deus Ex" - Eidos Montreal
"We don't want to be seen as a one trick pony."
http://www.oxm.co.uk/42730/thief-4-needs-to-be-as-good-as-or-...

Medlem

Varför inte släppa Thief 4 till PC, sen till konsol när den nya generationen är ute?

Snacka om att konsol generationen verkligen trycker tillbaka ALLT
Men vi på PC måste vänta 6månader för att de ska släppa halvdanna portningar.. pff.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Varför inte släppa Thief 4 till PC, sen till konsol när den nya generationen är ute?

Snacka om att konsol generationen verkligen trycker tillbaka ALLT
Men vi på PC måste vänta 6månader för att de ska släppa halvdanna portningar.. pff.

Deus Ex 3 fungerade rätt bra på PC, de hade jobbat en hel del med att anpassa spelet.

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Ztreek:

Varför inte släppa Thief 4 till PC, sen till konsol när den nya generationen är ute?

Snacka om att konsol generationen verkligen trycker tillbaka ALLT
Men vi på PC måste vänta 6månader för att de ska släppa halvdanna portningar.. pff.

Deus Ex 3 fungerade rätt bra på PC, de hade jobbat en hel del med att anpassa spelet.

De "outsourcade" den porten till ett annat företag, vilket var tur för annars hade det nog inte blivit så bra.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Ztreek:

Varför inte släppa Thief 4 till PC, sen till konsol när den nya generationen är ute?

Snacka om att konsol generationen verkligen trycker tillbaka ALLT
Men vi på PC måste vänta 6månader för att de ska släppa halvdanna portningar.. pff.

Deus Ex 3 fungerade rätt bra på PC, de hade jobbat en hel del med att anpassa spelet.

De "outsourcade" den porten till ett annat företag, vilket var tur för annars hade det nog inte blivit så bra.

De outsourcade bossarna i spelet också, så på PC blir det outsourcade outsourcat.

Sourception


signatur

Nämen!

Medlem

Låter som ett bra beslut, hellre vänta och polera spelet, använda möjligheten att utnyttja ex. DirectX 11 och annat fullt ut. Bättre än att pressa ut spelet snabbt och som följd få ett mediokert spel som inte imponerar på någon.

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Ztreek:

Varför inte släppa Thief 4 till PC, sen till konsol när den nya generationen är ute?

Snacka om att konsol generationen verkligen trycker tillbaka ALLT
Men vi på PC måste vänta 6månader för att de ska släppa halvdanna portningar.. pff.

Deus Ex 3 fungerade rätt bra på PC, de hade jobbat en hel del med att anpassa spelet.

De "outsourcade" den porten till ett annat företag, vilket var tur för annars hade det nog inte blivit så bra.

De outsourcade bossarna i spelet också, så på PC blir det outsourcade outsourcat.

Sourception

Japp, vet inte varför de gjorde så egentligen. Bossfighterna i Human Revolution var hemska.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Ztreek:

Varför inte släppa Thief 4 till PC, sen till konsol när den nya generationen är ute?

Snacka om att konsol generationen verkligen trycker tillbaka ALLT
Men vi på PC måste vänta 6månader för att de ska släppa halvdanna portningar.. pff.

Deus Ex 3 fungerade rätt bra på PC, de hade jobbat en hel del med att anpassa spelet.

De "outsourcade" den porten till ett annat företag, vilket var tur för annars hade det nog inte blivit så bra.

De outsourcade bossarna i spelet också, så på PC blir det outsourcade outsourcat.

Sourception

Japp, vet inte varför de gjorde så egentligen. Bossfighterna i Human Revolution var hemska.

Gissning på att de ville göra spelet färdigt snabbare...spara cash och få ut spelet.

Medlem

Så ThiAf blir senarelagt för att det skall gå att spela på barnkonsol? *suck*

Medlem
Skrivet av arkhanari:

Så ThiAf blir senarelagt för att det skall gå att spela på barnkonsol? *suck*

Precis det jag tänkte med. :'(

1
Skriv svar