Vad är Fragzone?
Kommer Clan Watch tillbaka?! Kommer ihåg hur sur jag vart när Fragzone började med q2 saker. Litet q1 pretto på den tiden var man.
Det vore något! Vill också poängtera att det inte är ett namnbyte till Fragzone det rör sig om. Det är namnet på vår stora satsning.
Jag trodde Gamereactor var störst. Men ni skriver att ni är Sveriges största mötesplats. Hur ligger det till egentligen?
Kollar du kiaindex.net ligger FZ för närvarande först, men det pendlar lite upp och ner beroende på vecka. Ibland när jag har tråkigt kollar jag varje vecka, och senaste året har vi generellt legat en bit över även om vi inte "vinner" varje vecka.
Så, well, just nu är FZ störst åtminstone om än med några hundra unika klick.
Hur som haver är båda sajterna glada. Jag är dock gladare än alla serverparker i världen, för jag åt precis en apelsin. Den var orange, saftig och trevlig.
FZ hade förra veckan ca 20% fler besök än Gamereactor. Unika besökare är ibland ett skevt mått eftersom det egentligen innebär unika webbläsare.
Den som är nyfiken kan se KIA Index här:
http://kiaindex.net/l/yw:201303/c:28
Yeeees, ni är inte snabba men ibland går det långsamt.
Fragzone forever. Tycker jag då som oldtimer som var DÄR dagen F när ni stapplade era första steg. Tiden när ett coolt .dem räckte för att hamna på första sidan.
Mitt bästa "hype" minne är när ni la upp demot till Q2, det tog 2 timmar och 50 min o ladda hem 11 MEGAbyte med download manager som laddade i flera trådar i hiskeliga 2,5kb/sec. Satan va länge sen....
IRC va the Shitnits och ett ICQ nummer var fyrsiffrigt, o Quake... man laggade rundor med 300 i ping o tyckte att bättre än så här blir det aldrig.... det blev det knappt heller... jo QW men sen
Tiotalet timmar om dygnet med telefonräkningar på 2500-3000 i månaden trots att man satt o väntade tills kl 18:00 då det "bara" kostade 10 öre per min. Kompisar sålde crackade spel på CD-skiva för 150 spänn med 3-5 spel på och att ladda ner en bild på Pamela Anderson tog 1.5 minut.
Fan va gott att Fragzone är helt igen, Feta kramar från en som haft FRAGZONE som startsida i 17 år.
Haha helt otroligt vilka minnen din text framkallar
Bra skrivet!
Skall bli kul att se vad ni har gjort (om) med programmet sedan panelen! Ett bra tåg att hoppa på.
Grundmallen är densamma, men putsat helt klart!
När Hobbex med sitt A Frag in the Darkness skötte klanligan och DaMailMen med Phat i spetsen skötte nyhetsrapporteringen, det var tider det.
Jag trodde Gamereactor var störst. Men ni skriver att ni är Sveriges största mötesplats. Hur ligger det till egentligen?
Kollar du kiaindex.net ligger FZ för närvarande först, men det pendlar lite upp och ner beroende på vecka. Ibland när jag har tråkigt kollar jag varje vecka, och senaste året har vi generellt legat en bit över även om vi inte "vinner" varje vecka.
Hur som haver är båda sajterna glada. Jag är dock gladare än alla serverparker i världen, för jag åt precis en apelsin. Den var orange, saftig och trevlig.
FZ hade förra veckan ca 20% fler besök än Gamereactor. Unika besökare är ibland ett skevt mått eftersom det egentligen innebär unika webbläsare.
Jag tycker alla de där siffrorna är något skeva mått. Säg att 20 procent av personerna klickar lite mer per månad på sajt X än sajt Y, det måste inte bidra med mer annonsklick eller dylikt. Det med unika tycker jag är roligast att följa just för att det är så jämnt, även om det bara är unika webbläsartjohej.
By deciding what is right you ultimately end up blind.
Kommer Clan Watch tillbaka?! Kommer ihåg hur sur jag vart när Fragzone började med q2 saker. Litet q1 pretto på den tiden var man.
Det vore något! Vill också poängtera att det inte är ett namnbyte till Fragzone det rör sig om. Det är namnet på vår stora satsning.
Ojoj, vad folk kommer bli besvikna när de får veta att det är en ny mode-blogg inriktat på T-shirts med speltryck.
...or is it.
"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett
Detta är ett steg i rätt riktning, men hela hemsidan/forumet måste fortfarande göras om från scratch, den är horribel
Fragzone var 10 gånger bättre än vad "FZ" är idag, allt har blivit sämre dom senaste åren
Själv tycker jag sajten borde ta efter sajten jag skapade för en Impossible Creatures-klan för 10 år sedan, Hamsters of Doom. Allting var 10 gånger bättre än Fragzone där. Sen var gräset väldigt mycket grönare på andra sidan, saker var bättre förr, människor engagerade sig mer, livet såg ljusare ut, det fanns inga orättvisor, rasismen var utrotad, det var okay att drömma, det fanns jobb åt alla, klassklyftorna minskade, allting var inte cancerframkallande, folk var sociala på bussar och så vidare och så vidare.
Betänk att det jag nu sa var relativt objektiv fakta, inget absolut subjektivt som det du skriver.
By deciding what is right you ultimately end up blind.
Alltså vad är det med er och videoklipp? Det är en sak om det är ingame klipp/trailers, men ni ska vara en textbaserad sida. Är ju bojkott på julkalendervideos osv, bara tråkigt dravel.
Inb4 downvote to hell "åh vi håller inte med låt oss rösta ner honom".
Ge fasen i och klicka på artiklarna med klippen isåfall.
Med din retorik så hade vi suttit med böcker och inget internet.
Detta är ett steg i rätt riktning, men hela hemsidan/forumet måste fortfarande göras om från scratch, den är horribel
Fragzone var 10 gånger bättre än vad "FZ" är idag, allt har blivit sämre dom senaste åren
Själv tycker jag sajten borde ta efter sajten jag skapade för en Impossible Creatures-klan för 10 år sedan, Hamsters of Doom. Allting var 10 gånger bättre än Fragzone där. Sen var gräset väldigt mycket grönare på andra sidan, saker var bättre förr, människor engagerade sig mer, livet såg ljusare ut, det fanns inga orättvisor, rasismen var utrotad, det var okay att drömma, det fanns jobb åt alla, klassklyftorna minskade, allting var inte cancerframkallande, folk var sociala på bussar och så vidare och så vidare.
Betänk att det jag nu sa var relativt objektiv fakta, inget absolut subjektivt som det du skriver.
Glöm inte "och ingen kände sig kränkt för minsta lilla"
"High life on low budget"
Intressant sida. Kollar man antal besök var ni ju klart före, kollar man sidvisningar var ni klart efter. Men ni fick båda spö av IGN/Loadingnätverket. Fast de fuskar ju och räknar in flera sidor i statistiken.
Jag tycker alla de där siffrorna är något skeva mått. Säg att 20 procent av personerna klickar lite mer per månad på sajt X än sajt Y, det måste inte bidra med mer annonsklick eller dylikt. Det med unika tycker jag är roligast att följa just för att det är så jämnt, även om det bara är unika webbläsartjohej.
Så om jag går in här med mozilla firefox först och Internet explorer sedan så räknas jag som två besökare? Går det inte att mäta per person (eller snarare per dator eller per hushåll kanske) genom ISP eller nåt?
Är det något slags stickprov eller mäts faktiskt alla besökare?
Är för morgontrött för att försöka komma på vad det är ni ska göra.. men.. bara jag får se Tompas skepparkrans (om den existerar än?) så är jag nöjd.