Vad är Fragzone?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av mrFluffy:

Kommer Clan Watch tillbaka?! Kommer ihåg hur sur jag vart när Fragzone började med q2 saker. Litet q1 pretto på den tiden var man.

Det vore något! Vill också poängtera att det inte är ett namnbyte till Fragzone det rör sig om. Det är namnet på vår stora satsning.

signatur
Medlem

vad roligt. man har hängt här i bra många år nu.... som många skriver, tiden går fort när man har roligt.

Medlem

Jag var inte heller med på Quake-tiden även om jag spelade spel då. Men har alltid refererat till sidan som fragzone ändå. Trodde det var det fz stod för.

Men men, varje dag lär man sig något nytt. Förresten, någon annan mer än jag som blir glad av Frank Klepackis musik?

AW8
Medlem
Skrivet av Harpa:

Jag är dock gladare än alla serverparker i världen, för jag åt precis en apelsin. Den var orange, saftig och trevlig.

signatur

PC gamer 'til I die.

phi
Medlem

Jävlar vad det pirrade till i åderpålen nu.

Medlem
Medlem

Keep up the good work!

Medlem

haha! Fan så najs, detta har jag saknat med fz.se!! Och Calle som programledare! Det här kommer bli så satans stort! Hoppas vi får det minst en gång i veckan.. MINST! Svinkul FZ.se!

signatur

"High life on low budget"

Antikvitet
Skrivet av Harpa:
Skrivet av Banjo:

Jag trodde Gamereactor var störst. Men ni skriver att ni är Sveriges största mötesplats. Hur ligger det till egentligen?

Kollar du kiaindex.net ligger FZ för närvarande först, men det pendlar lite upp och ner beroende på vecka. Ibland när jag har tråkigt kollar jag varje vecka, och senaste året har vi generellt legat en bit över även om vi inte "vinner" varje vecka.

Så, well, just nu är FZ störst åtminstone om än med några hundra unika klick.

Hur som haver är båda sajterna glada. Jag är dock gladare än alla serverparker i världen, för jag åt precis en apelsin. Den var orange, saftig och trevlig.

FZ hade förra veckan ca 20% fler besök än Gamereactor. Unika besökare är ibland ett skevt mått eftersom det egentligen innebär unika webbläsare.

Den som är nyfiken kan se KIA Index här:
http://kiaindex.net/l/yw:201303/c:28

signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av Convour:

Yeeees, ni är inte snabba men ibland går det långsamt.
Fragzone forever. Tycker jag då som oldtimer som var DÄR dagen F när ni stapplade era första steg. Tiden när ett coolt .dem räckte för att hamna på första sidan.

Mitt bästa "hype" minne är när ni la upp demot till Q2, det tog 2 timmar och 50 min o ladda hem 11 MEGAbyte med download manager som laddade i flera trådar i hiskeliga 2,5kb/sec. Satan va länge sen....

IRC va the Shitnits och ett ICQ nummer var fyrsiffrigt, o Quake... man laggade rundor med 300 i ping o tyckte att bättre än så här blir det aldrig.... det blev det knappt heller... jo QW men sen

Tiotalet timmar om dygnet med telefonräkningar på 2500-3000 i månaden trots att man satt o väntade tills kl 18:00 då det "bara" kostade 10 öre per min. Kompisar sålde crackade spel på CD-skiva för 150 spänn med 3-5 spel på och att ladda ner en bild på Pamela Anderson tog 1.5 minut.

Fan va gott att Fragzone är helt igen, Feta kramar från en som haft FRAGZONE som startsida i 17 år.

Haha helt otroligt vilka minnen din text framkallar
Bra skrivet!

Medlem

Skall bli kul att se vad ni har gjort (om) med programmet sedan panelen! Ett bra tåg att hoppa på.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Skall bli kul att se vad ni har gjort (om) med programmet sedan panelen! Ett bra tåg att hoppa på.

Grundmallen är densamma, men putsat helt klart!

signatur
Medlem

När Hobbex med sitt A Frag in the Darkness skötte klanligan och DaMailMen med Phat i spetsen skötte nyhetsrapporteringen, det var tider det.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Paladia:

När Hobbex med sitt A Frag in the Darkness skötte klanligan och DaMailMen med Phat i spetsen skötte nyhetsrapporteringen, det var tider det.

signatur
Medlem
Skrivet av John:
Skrivet av Harpa:
Skrivet av Banjo:

Jag trodde Gamereactor var störst. Men ni skriver att ni är Sveriges största mötesplats. Hur ligger det till egentligen?

Kollar du kiaindex.net ligger FZ för närvarande först, men det pendlar lite upp och ner beroende på vecka. Ibland när jag har tråkigt kollar jag varje vecka, och senaste året har vi generellt legat en bit över även om vi inte "vinner" varje vecka.

Hur som haver är båda sajterna glada. Jag är dock gladare än alla serverparker i världen, för jag åt precis en apelsin. Den var orange, saftig och trevlig.

FZ hade förra veckan ca 20% fler besök än Gamereactor. Unika besökare är ibland ett skevt mått eftersom det egentligen innebär unika webbläsare.

Jag tycker alla de där siffrorna är något skeva mått. Säg att 20 procent av personerna klickar lite mer per månad på sajt X än sajt Y, det måste inte bidra med mer annonsklick eller dylikt. Det med unika tycker jag är roligast att följa just för att det är så jämnt, även om det bara är unika webbläsartjohej.

signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av mrFluffy:

Kommer Clan Watch tillbaka?! Kommer ihåg hur sur jag vart när Fragzone började med q2 saker. Litet q1 pretto på den tiden var man.

Det vore något! Vill också poängtera att det inte är ett namnbyte till Fragzone det rör sig om. Det är namnet på vår stora satsning.

Ojoj, vad folk kommer bli besvikna när de får veta att det är en ny mode-blogg inriktat på T-shirts med speltryck.
...or is it.

signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Detta är ett steg i rätt riktning, men hela hemsidan/forumet måste fortfarande göras om från scratch, den är horribel

Fragzone var 10 gånger bättre än vad "FZ" är idag, allt har blivit sämre dom senaste åren

Själv tycker jag sajten borde ta efter sajten jag skapade för en Impossible Creatures-klan för 10 år sedan, Hamsters of Doom. Allting var 10 gånger bättre än Fragzone där. Sen var gräset väldigt mycket grönare på andra sidan, saker var bättre förr, människor engagerade sig mer, livet såg ljusare ut, det fanns inga orättvisor, rasismen var utrotad, det var okay att drömma, det fanns jobb åt alla, klassklyftorna minskade, allting var inte cancerframkallande, folk var sociala på bussar och så vidare och så vidare.

Betänk att det jag nu sa var relativt objektiv fakta, inget absolut subjektivt som det du skriver.

signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Alltså vad är det med er och videoklipp? Det är en sak om det är ingame klipp/trailers, men ni ska vara en textbaserad sida. Är ju bojkott på julkalendervideos osv, bara tråkigt dravel.

Inb4 downvote to hell "åh vi håller inte med låt oss rösta ner honom".

Medlem

Om det pratas spel så se då för tusan till att uttala namnen på spelen rätt!! Inga Tåmb Rejder och Rayman Orriggins tack!

Medlem
Skrivet av henks:

Alltså vad är det med er och videoklipp? Det är en sak om det är ingame klipp/trailers, men ni ska vara en textbaserad sida. Är ju bojkott på julkalendervideos osv, bara tråkigt dravel.

Inb4 downvote to hell "åh vi håller inte med låt oss rösta ner honom".

Ge fasen i och klicka på artiklarna med klippen isåfall.

Med din retorik så hade vi suttit med böcker och inget internet.

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av zhrooms:

Detta är ett steg i rätt riktning, men hela hemsidan/forumet måste fortfarande göras om från scratch, den är horribel

Fragzone var 10 gånger bättre än vad "FZ" är idag, allt har blivit sämre dom senaste åren

Själv tycker jag sajten borde ta efter sajten jag skapade för en Impossible Creatures-klan för 10 år sedan, Hamsters of Doom. Allting var 10 gånger bättre än Fragzone där. Sen var gräset väldigt mycket grönare på andra sidan, saker var bättre förr, människor engagerade sig mer, livet såg ljusare ut, det fanns inga orättvisor, rasismen var utrotad, det var okay att drömma, det fanns jobb åt alla, klassklyftorna minskade, allting var inte cancerframkallande, folk var sociala på bussar och så vidare och så vidare.

Betänk att det jag nu sa var relativt objektiv fakta, inget absolut subjektivt som det du skriver.

Glöm inte "och ingen kände sig kränkt för minsta lilla"

signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Struggle:

Så en Svensk variant av GT.TV / Bonus Round?

Jag tror de lurar oss - det får det att se ut som live tv...men vad det igentligen blir är FZ's svar på Lotta Engbergs "Kär och Galen".

Hurra! "Ensam Gamer Söker"

signatur

Nämen!

Medlem

Nu blir jag nyfiken på vem som gör vinjetten.

Det var bara för något år eller två sedan jag uppdaterade url:n hit... var dock själv ingen quakefantast utan det var mer Unreal efter Doom, men man hamnade ju ändå här med jämna mellanrum då det begav sig!

Medlem

låter jävligt intresant då man häng med som lässare en jävligt lån tid.

Medlem

Mycket trevligt, Nostalgi på hög nivå!

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av Banjo:

Intressant sida. Kollar man antal besök var ni ju klart före, kollar man sidvisningar var ni klart efter. Men ni fick båda spö av IGN/Loadingnätverket. Fast de fuskar ju och räknar in flera sidor i statistiken.

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av John:
Skrivet av Harpa:
Skrivet av Banjo:

Jag tycker alla de där siffrorna är något skeva mått. Säg att 20 procent av personerna klickar lite mer per månad på sajt X än sajt Y, det måste inte bidra med mer annonsklick eller dylikt. Det med unika tycker jag är roligast att följa just för att det är så jämnt, även om det bara är unika webbläsartjohej.

Så om jag går in här med mozilla firefox först och Internet explorer sedan så räknas jag som två besökare? Går det inte att mäta per person (eller snarare per dator eller per hushåll kanske) genom ISP eller nåt?

Är det något slags stickprov eller mäts faktiskt alla besökare?

Medlem

fragzone kommer att dedikera sig på esporten!

signatur

| AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair 2x16GB DDR5 6GHz CL30 | Asus ROG Strix X670E-F | MSI RTX 4070 Super 12GB Ventus 2X OC | 2x Samsung 990 Pro | Acer Predator Z35+ 35" | Logitech G413 | Logitech G310 | Epos H6Pro |

Medlem

Är för morgontrött för att försöka komma på vad det är ni ska göra.. men.. bara jag får se Tompas skepparkrans (om den existerar än?) så är jag nöjd.

Medlem
Skriv svar