Witcher 3 – tio heta punkter från nextgen-rollspelet

Medlem
Skrivet av Scitalis:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Granen93:

Ser grymt ut, kanske ska köpa 2an o spela igenom det då.. Men måste man ha spelat 1an?

Undrar samma sak. Spontanköpte Witcher 1 och 2 i julas, men tyckte att Witcher 1 verkade lite stelt, kanske växer efter ett tag?

Att ha spelat The Witcher 1 är inget krav, men om du ger det en chans och tar dig förbi Act I (the Outskirts of Vizima) så lär du ha vant dig vid spelets brister och istället njuta av dess styrkor, den fantastiska atmosfären, storyn och enligt mig det trevliga levelsystemet och stridssystemet.
The Witcher 1 är mer Geralts återkomst till världen efter sin minnesförlust, med mycket referenser tillbaka till böckerna och en fantastisk introduktion till "The Northern kingdoms" och resten av världen i serien. I andra spelet förekommer bara ett fåtal nickar tillbaka till vad man gjorde i första spelet

The Outskirts var just det jag inte orkade ta mig förbi för det var så fruktansvärt tråkigt. Kanske får plocka upp igen och härda mig igenom.

Medlem

Nu fattas bara att man skall få skapa sin egen karaktär så kan jag köpa mitt första spel av cd project red...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Nu fattas bara att man skall få skapa sin egen karaktär så kan jag köpa mitt första spel av cd project red...

Då förlorar man ju hela poängen med Witcher spelen....istället för en anonym karaktär så är huvudpersonen djup och mångfacetterad

Medlem

Ett ord ! Längtar <3

Medlem
Skrivet av Lord Silver:
Skrivet av SID 6.7:

Nu fattas bara att man skall få skapa sin egen karaktär så kan jag köpa mitt första spel av cd project red...

Då förlorar man ju hela poängen med Witcher spelen....istället för en anonym karaktär så är huvudpersonen djup och mångfacetterad

Jag hade faktiskt hellre sett ett val mellan olika karaktärer eftersom jag inte tycker Geralt är särskilt engagerande. Inte nödvändigt att man ska få skapa helt själv men lite valmöjlighet hade varit nice, detta är ytterliggare ett problem som fick mig att tröttna snabbt på Witcher 1.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Granen93:

Ser grymt ut, kanske ska köpa 2an o spela igenom det då.. Men måste man ha spelat 1an?

Undrar samma sak. Spontanköpte Witcher 1 och 2 i julas, men tyckte att Witcher 1 verkade lite stelt, kanske växer efter ett tag?

Själv tyckte jag ettan var fantastisk, och den hade framför allt en bättre story. De där "porrkorten" spelet fick sådan massiv kritik för är ju bara något man stöter på om man så önskar det...

Medlem
Skrivet av Lord Silver:
Skrivet av SID 6.7:

Nu fattas bara att man skall få skapa sin egen karaktär så kan jag köpa mitt första spel av cd project red...

Då förlorar man ju hela poängen med Witcher spelen....istället för en anonym karaktär så är huvudpersonen djup och mångfacetterad

Det du tycker är en djup och mångfacetterad karaktär tycker jag är en emo grottman tagen ur en W.A.S.P video...

Folk har olika smak och just därför så borde man få skapa sin egen karaktär så man blir nöjd.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Lord Silver:
Skrivet av FuzioN:

om det ska komma till konsol oxå så hoppas jag deras knappar på kontrollerna förbättras så vi slippa skadas utav deras restrikterade jävla handkontroll ursäkta ordvalet.

och spel med dålig optimering i mus acc osv osv list goes on, grafik problem i fps osv lär vi slippa när nya konsolerna kommer iaf vilket är bra.

Men det jag skrev ovan är jag rädd för att kommer bestå :S

Man spelar ju för fasen inte Witcher på Xboxen...spelet är ju verkligen tilltänkt för PCn och ska givetvis avnjutas på en PC!

Ser grymt mycket fram emot Witcher 3!

underhållning är bäst från soffan framför en fet jävla tv.. klart som fasen upplevelsen blir bättre då

Jag vet inte vad för skitstol du ligger inne med vid din dator och vad för bord allt handlar om vad man köpt

plus du kan ju koppla hdmi köppa mus tangentbord bort till bordet och lira på tvn med

Jag har en rätt bra ergonomisk kontorsstol från Ikea

Fast Ikea har ju knappt några bra kontorstolar imo...

Själv kör jag med en redig kontorstol från Kinnarps, där kan vi snacka kvalité!

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Lord Silver:
Skrivet av SID 6.7:

Nu fattas bara att man skall få skapa sin egen karaktär så kan jag köpa mitt första spel av cd project red...

Då förlorar man ju hela poängen med Witcher spelen....istället för en anonym karaktär så är huvudpersonen djup och mångfacetterad

Det du tycker är en djup och mångfacetterad karaktär tycker jag är en emo grottman tagen ur en W.A.S.P video...

Folk har olika smak och just därför så borde man få skapa sin egen karaktär så man blir nöjd.

Finns jättemånga spel där man skapar sina egna karaktärer och jag älskar att sitta och dra sliders i timtal. En av anledningarna till att witcherserien är så bra enligt många är dock den intima storyn. Eftersom Geralt som person redan finns beskriven i böcker och är som han är så reagerar folk på det och inte "Oh, hey *insert race* I heard about the siege of *insert race capital*, I am so sorry. You are a strong *insert gender*".

Medlem

Vill ha men inte för snart, måste ha ny dator och det blir nästa år med Mawell kort, så hoppas de skyndar långsamt

OML
Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Scitalis:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Granen93:

Ser grymt ut, kanske ska köpa 2an o spela igenom det då.. Men måste man ha spelat 1an?

Undrar samma sak. Spontanköpte Witcher 1 och 2 i julas, men tyckte att Witcher 1 verkade lite stelt, kanske växer efter ett tag?

Att ha spelat The Witcher 1 är inget krav, men om du ger det en chans och tar dig förbi Act I (the Outskirts of Vizima) så lär du ha vant dig vid spelets brister och istället njuta av dess styrkor, den fantastiska atmosfären, storyn och enligt mig det trevliga levelsystemet och stridssystemet.
The Witcher 1 är mer Geralts återkomst till världen efter sin minnesförlust, med mycket referenser tillbaka till böckerna och en fantastisk introduktion till "The Northern kingdoms" och resten av världen i serien. I andra spelet förekommer bara ett fåtal nickar tillbaka till vad man gjorde i första spelet

Tack för infon! Det är inte ovanligt att jag provar ett spel i max en timme, fnyser och stänger av det för att sedan plocka upp det några månader senare och digga det. Är storyn bra, så ska det räcka för mig att fortsätta!

Storyn är fantastisk, det är bara början som är lite seg och kontrollerna som är knasiga men man vänjer sig.

k3m
Medlem
Skrivet av Granen93:

Ser grymt ut, kanske ska köpa 2an o spela igenom det då.. Men måste man ha spelat 1an?

nej! däremot så rekommenderar jag 1an för att det är ett suveränt rollspel.

Medlem

Ironin när tråden redan efter ett par få kommentarer tappar fokus och övergår i ett mini-platforms krig. :-/


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Ironin när tråden redan efter ett par få kommentarer tappar fokus och övergår i ett mini-platforms krig. :-/

Vi kan byta inriktning och diskutera hur Thomas Arnroth kommer skriva ännu en "krönika" för att plocka feminist poäng om hur mycket sexuella inslag The Witcher 3 kommer ha

Medlem

Min önskning, att det precis som dom 2 första, har PC som huvudplattform

Medlem

[quote=Exim]urk ... det är konsol varning att kalla något "next gen" då pc bara har en generation.
så ... skulle vilja se det pc exklusivt då det skulle garantera att

Skrivet av purjo:
Skrivet av Lord Silver:
Skrivet av SID 6.7:

Nu fattas bara att man skall få skapa sin egen karaktär så kan jag köpa mitt första spel av cd project red...

Då förlorar man ju hela poängen med Witcher spelen....istället för en anonym karaktär så är huvudpersonen djup och mångfacetterad

Jag hade faktiskt hellre sett ett val mellan olika karaktärer eftersom jag inte tycker Geralt är särskilt engagerande. Inte nödvändigt att man ska få skapa helt själv men lite valmöjlighet hade varit nice, detta är ytterliggare ett problem som fick mig att tröttna snabbt på Witcher 1.

Byt spel då? detta handlar ju om Geralt.. Du fattar väll att dom inte kan gå ifrån huvudpersonen??

Medlem
Skrivet av Exim:

urk ... det är konsol varning att kalla något "next gen" då pc bara har en generation.
så ... skulle vilja se det pc exklusivt då det skulle garantera att det är fritt från konsol symtom ...

Håller faktiskt inte med helt i ditt resonemang, man kan knappast säga att min gamla Intel P4 jag hade för en väldans massa år sen är av samma generation som Intel:s kommande Haswell för att ta ett (extremt) exempel.

Tror dessutom inte att (som andra nämnt) du behöver oroa dig för någon luddig konsolport, om det är någon spelutvecklare som främst utvecklar för PC och sina fans i första hand så är det CDPR.

Och till er som gnäller på att man inte kan skapa sin egna karaktär så är det ingen som tvingar er att spela denna typ av spel för den delen heller, finns ett flertal bra sådana spel också.

Smaken är som baken som man säger.

Medlem
Skrivet av Johen:
Skrivet av Exim:

urk ... det är konsol varning att kalla något "next gen" då pc bara har en generation.
så ... skulle vilja se det pc exklusivt då det skulle garantera att det är fritt från konsol symtom ...

Håller faktiskt inte med helt i ditt resonemang, man kan knappast säga att min gamla Intel P4 jag hade för en väldans massa år sen är av samma generation som Intel:s kommande Haswell för att ta ett (extremt) exempel.

Tror dessutom inte att (som andra nämnt) du behöver oroa dig för någon luddig konsolport, om det är någon spelutvecklare som främst utvecklar för PC och sina fans i första hand så är det CDPR.

Och till er som gnäller på att man inte kan skapa sin egna karaktär så är det ingen som tvingar er att spela denna typ av spel för den delen heller, finns ett flertal bra sådana spel också.

Smaken är som baken som man säger.

Vad är det du säger människa? Alla spel ska passa alla människor!

(ironisk för dom som inte förstår ironi)

Medlem

Det här kommer ju bli som en perfekt blanding mellan skyrim och the witcher.

Medlem

Tycker det låter som att dem är lite hotade av Skyrim. Att dem vill göra bättre, men de tar inte upp något annat spel.

Dem kan väl tex. ha lite likadan combat som i Dark Souls där man måste tajma sina attacker rätt annars så dör man.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Tycker det låter som att dem är lite hotade av Skyrim. Att dem vill göra bättre, men de tar inte upp något annat spel.

Dem kan väl tex. ha lite likadan combat som i Dark Souls där man måste tajma sina attacker rätt annars så dör man.

Hotade tror jag verkligen inte de är, men de är förmodligen gamers som gillar Skyrim men stör sig på små saker som de tror de kan göra bättre och det är ju bara positivt! Ta en kanonbra idé och gör den bättre!


signatur

Nämen!

12
Skriv svar