Det här är DualShock 4

Robot
Det här är DualShock 4

Kontrollen till Playstation 4 heter DualShock 4 och har, som det ryktas om, en pekyta.

#sony


Det här är DualShock 4
Citat:

Du kommer kunna sätta konsolen i ett standby-läge med ett enkelt tryck. Sedan ska du lika lätt kunna återuppta spelandet precis där du var när du senast spelade.

en vanlig paus knapp då eller


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

k3m
Medlem

Ser lika obekväm ut som innan.

Medlem

Sjukt deppigt design. Är man sugen på något som fortfarande ser ut som ett PS2-tillbehör?

Medlem

Jag gillade alltid PS-kontrollerna när jag ägde konsoler i PS-serien. Sen när jag köpte 360 så började jag gilla den kontrollen. Detta kanske är som att svära i kyrkan, det är bara en tanke, men det kanske har med vana och göra? Tycker båda kontrollerna ligger bra i mina händer, och man når alla knappar utan problem. Men snygg skulle jag inte säga att den nya DualShocken var, ugh.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Imponerar icke... snäppet fulare än trean/tvåan t.o.m.

Medlem

Där ser man, ryktet stämde Men det blir nog bra, tycker nog nästan den är ful snygg på något sätt, men det viktiga är, hur kommer den kännas i handen. Är lite orolig att R2/L2 kommer kännas lite små konstiga. Men det visar sig

Medlem

varflr envisas sony med att ha dom 2 analoga spakarna brevid varandra.

byt platts på den vänstra spaken och styrkorset.
Designen sitter kvar från dualshock 1 då analoga spaken var ett extra tillbehör och inte standard styrdon.
för på PS1 så styrde man med styrkorset som standard.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Är den i samma storlek som den vanliga kontrollen eller en aning större ?
När man såg dev kit kontrollen så var själva vingarna man håller i lite tjockare än vanligt.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Molotov:

varflr envisas sony med att ha dom 2 analoga spakarna brevid varandra.

byt platts på den vänstra spaken och styrkorset.
Designen sitter kvar från dualshock 1 då analoga spaken var ett extra tillbehör och inte standard styrdon.
för på PS1 så styrde man med styrkorset som standard.

För att vissa gillar bättre att ha spaken där. Alla kan inte tycka lika eller hur? Varför inte byta plats på den högra spaken för oxå då?

Medlem

Varför ändra ett vinnande koncept? Alltid gillat PS-dosorna, fint med en liten förändring men skönt att se att "basen" är kvar.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Molotov:

varflr envisas sony med att ha dom 2 analoga spakarna brevid varandra.

byt platts på den vänstra spaken och styrkorset.
Designen sitter kvar från dualshock 1 då analoga spaken var ett extra tillbehör och inte standard styrdon.
för på PS1 så styrde man med styrkorset som standard.

För att vissa gillar bättre att ha spaken där. Alla kan inte tycka lika eller hur? Varför inte byta plats på den högra spaken för oxå då?

Det är för att folk vant sig men det blir bättre om man flyttar den dit styrkorset är för precision och snabbhet.

nej det är nog mer så att sony vill vara unika med att ha spaken där och inte härma nintendo och microsoft men det blir bara fel i sin strävan att vara unik och häftig.

Det går väll bra att ha spaken där det är inte så jag menar men det är inte optimalt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Molotov:

varflr envisas sony med att ha dom 2 analoga spakarna brevid varandra.

byt platts på den vänstra spaken och styrkorset.
Designen sitter kvar från dualshock 1 då analoga spaken var ett extra tillbehör och inte standard styrdon.
för på PS1 så styrde man med styrkorset som standard.

För att vissa gillar bättre att ha spaken där. Alla kan inte tycka lika eller hur? Varför inte byta plats på den högra spaken för oxå då?

Det är för att folk vant sig men det blir bättre om man flyttar den dit styrkorset är för precision och snabbhet.

nej det är nog mer så att sony vill vara unika med att ha spaken där och inte härma nintendo och microsoft men det blir bara fel i sin strävan att vara unik och häftig.

Det går väll bra att ha spaken där det är inte så jag menar men det är inte optimalt.

Ok, men förklara då varför jag får ont i min vänster hand när jag spelar med xbox 360 kontroll, när jag inte är van. Men medans jag inte får ont i nån hand när jag kör med ps3 kontroller, ja då när jag inte är van. Alla tycker olika, jag tycker bättre om spakarna som på ps 1-4, medans vissa tycker bättre om 360 kontrollen. Är det inte bra då att det finns olika enheter med olika alternativ, så alla kan få vad dom vill ha, vill du ha styrkorset som på xbox, köp xbox, vill du ha som på playstation köp playstation. Enkelt

1
Skriv svar