Playstation 4 kan släppas senare i Europa

Robot
Playstation 4 kan släppas senare i Europa

Ska släppas lagom till jul i USA, men Europas gamers kan få vänta till mars 2014.

#sony


Medlem
Playstation 4 kan släppas senare i Europa

Vad är problemet med att släppa dom samtidigt egentligen? Någon som kan förklara det för mig?

Medlem

Sony och Europa har väl aldrig gått hand i hand?

PSN har ju bara en bråkdel fortfarande av US's utbud tex.

Att släppa konsoler flera månader senare är dock ren mobbing

Medlem

Vi har så skeva distributionskanaler i Europa jämfört med USA det är därför.

Medlem

snigel på ögat för dom.

Medlem
Skrivet av koleny:

Vad är problemet med att släppa dom samtidigt egentligen? Någon som kan förklara det för mig?

i USA har alla stater i princip samma Terms of Use regler så att säga, medan i Europa är det vilda västern med lagar å skit.

Bara å se skillnaden mellan Sverige och Tyskland gällande copyright.
Finns massa jävla skit i Europa, vi är ett otroligt dåligt ställe när det gäller den punkten, EU försöker ju men EU gör stora tabbar dom med.

Exempelvis är det lagligt enligt EU att sälja vidare digitala spel, Steams "only one refund" grej funkar inte i EU länder, i EU har vi fit for purpose, trades of good act, å alla möjliga lagar som inte finns i USA. innan de släpper konsolen måste de ha ändrat sin LUA m.m så de inte blir våldtagna av advokater.

Medlem

isåfall skiter jag i den...

Inaktiv
Skrivet av koleny:

Vad är problemet med att släppa dom samtidigt egentligen? Någon som kan förklara det för mig?

Det är många maskiner som ska byggas och det är en fråga om att hinna. Det som är dåligt är att de inte kan planera bättre så att de inte missar julmarknaden; alltså att de släpper lådan i vågor under hela hösten.

Medlem

eu's fel


signatur

Meep!

Medlem

detta är inte Sonys fel fattar ni väl.

Medlem

Det har väl sina för - och nackdelar , men vi får ju i alla fall se vad resten av världen tycker om den innan man köper den själv så man kan bedöma om det är rätt konsol för ens behov.

Medlem

Förhoppningsvis är den väl regionsfri så att man kan importera för en bråkdel av det svenska priset.

Medlem

Spelar väl inte så stor roll om man ändå kan importera, för konsolen väl ändå befinna sig regionsfri för spel(?).


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Blir lagom att skaffa en till jul 2014 eller så.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av koleny:

Vad är problemet med att släppa dom samtidigt egentligen? Någon som kan förklara det för mig?

i USA har alla stater i princip samma Terms of Use regler så att säga, medan i Europa är det vilda västern med lagar å skit.

Bara å se skillnaden mellan Sverige och Tyskland gällande copyright.
Finns massa jävla skit i Europa, vi är ett otroligt dåligt ställe när det gäller den punkten, EU försöker ju men EU gör stora tabbar dom med.

Exempelvis är det lagligt enligt EU att sälja vidare digitala spel, Steams "only one refund" grej funkar inte i EU länder, i EU har vi fit for purpose, trades of good act, å alla möjliga lagar som inte finns i USA. innan de släpper konsolen måste de ha ändrat sin LUA m.m så de inte blir våldtagna av advokater.

Totalt skitsnack. De andra klarar av att släppa prylar samtidigt .

Medlem
Skrivet av koleny:

Vad är problemet med att släppa dom samtidigt egentligen? Någon som kan förklara det för mig?

Kan vara juridiska skäl med olika utgivare etc, men också att man genererar mer hype och intresse genereras när vi i Europa läser intryck och recensioner. Precis samma grej som att dom inte visade konsolen igår, för att skapa mest hype strösslar man information.

Medlem

Om det nu är så, så borde ju Sony ändå försöka vara ute i god tid med detta och fixa det så snabbt som möjligt (så att alla får release samtidigt om nu europa är så viktig marknad för dom). Det borde väl ändå inte vara helt omöjligt? Men ja, antar att de tar en sak i taget och därför blir det såhär. Konsolen måste ju vara mer eller mindre klar för ett tag sen med tanke på att spel är utvecklade för konsolen. Aja man är ju van att få saker sent här i europa

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av koleny:

Vad är problemet med att släppa dom samtidigt egentligen? Någon som kan förklara det för mig?

i USA har alla stater i princip samma Terms of Use regler så att säga, medan i Europa är det vilda västern med lagar å skit.

Bara å se skillnaden mellan Sverige och Tyskland gällande copyright.
Finns massa jävla skit i Europa, vi är ett otroligt dåligt ställe när det gäller den punkten, EU försöker ju men EU gör stora tabbar dom med.

Exempelvis är det lagligt enligt EU att sälja vidare digitala spel, Steams "only one refund" grej funkar inte i EU länder, i EU har vi fit for purpose, trades of good act, å alla möjliga lagar som inte finns i USA. innan de släpper konsolen måste de ha ändrat sin LUA m.m så de inte blir våldtagna av advokater.

Totalt skitsnack. De andra klarar av att släppa prylar samtidigt .

det kanske har med hur "de andra" prioriterar?

Medlem

Microsoft och Nintendo har ju fan inga direkt stora problem med att släppa sina konsoller här i Europa. Så varför har Sony så stora problem så att deras konsoller blir försenade med hela 6 månader här i Europa?

Medlem
Skrivet av Fatha:

Microsoft och Nintendo har ju fan inga direkt stora problem med att släppa sina konsoller här i Europa. Så varför har Sony så stora problem så att deras konsoller blir försenade med hela 6 månader här i Europa?

Men gnäll lite mer, snälla! Mest troligt handlar det om tillgång på konsoler, man vill inte hamna där Wii var när hyllorna stod tomma i månader. Om jag får spekulera ytterligare så tror jag dessutom att man tar sin starkaste marknad (Japan) och den man vill stärka mest (USA) och väntar således med mellanmarknaden. Blir man först ut i USA kan man dessutom sälja sinkonsol utan konkurrens av en amerikansk produkt (jänkarnas förstaval). Förstår helt om Sony går den vägen.

Medlem

En annan anledning till att andra konsoler/spel/dylikt släpps samtidigt överallt kan vara att de helt enkelt väntar med att släppa det någon annanstans tills de har lyckats få "tillåtelse" i EU, USA, etc, och släpper det då.

Förstår dock om de vill släppa det så fort som möjligt och skiter i att vänta på alla jobbiga länder i EU.

Medlem

Om den försenas tills nästa år för Europa så blir det en Xbox istället. De gör sitt val och jag gör mitt.

Medlem

De hinner inte få ut hur många maskiner som helst till jul, då får de välja, EU eller USA? De har alltid varit svaga i USA i jämförelse mot XBOX, och har inte råd att inte prioritera USA för EU.

Att ändra EULA etc tar inte 4-5 månader, så det håller inte som ursäkt..

Inaktiv

Konsollen som kommer först får mina pengar, båda kommer ändå ha liknande specar så allt handlar om tillgänglighet för mig.


signatur

äldre än dig!

Medlem
Skrivet av koleny:

Vad är problemet med att släppa dom samtidigt egentligen? Någon som kan förklara det för mig?

Tillgång. De vill vara säkra på att vi inte får se bilder på gråtande jänkyngel som inte kan få sina konsoller.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Petah:

En annan anledning till att andra konsoler/spel/dylikt släpps samtidigt överallt kan vara att de helt enkelt väntar med att släppa det någon annanstans tills de har lyckats få "tillåtelse" i EU, USA, etc, och släpper det då.

Förstår dock om de vill släppa det så fort som möjligt och skiter i att vänta på alla jobbiga länder i EU.

Vilken tillåtelse skulle det vara?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Zappa:

Blir lagom att skaffa en till jul 2014 eller så.

Håller med. Helt ärligt vill jag inte ha första generationen i alla fall. Alla verkar ha glömt alla barnsjukdomar som både XBox och PS3 drogs med när det begav sig. Näää.. låt dem fixa till PS4 så köper jag generation 2 eller 3. Det blir bra.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar