Guild Wars 2 ekonomi
Ser att det inte finns någon tråd om den ganska välutvecklade ekonomin i detta underbara spel, så alla frågor och så är välkomna här!
Jag har börjat fundera på gems, någon som har hittat något sätt att lyckas tjäna gold på de?
F.E.A.R = Fuck Everything And Run
jag kört på gamle goda mining. Funkar om du kör med en del speciella program
Skulle inte rekommendera detta. All typ av utomstående mjukvara som används för att kontrollera spelet resulterar i permanent avstängning av kontot.
Gems är svåra att tjäna pengar på, de har avsiktligt lagt ett bra avstånd mellan köp/sälj priset för gems så enda sättet att tjäna pengar på det är om du väntar flera månader. Vid det laget kommer dock inflationen sett till att du egentligen inte tjänar något då den summa du får ut är värd lika mycket som det du la in.
Jag gav mig på tradingposten i höstas och försökte tjäna pengar. Det suger. Många varor sälj med förlust pga. den skatt som tas ut av marknaden. Andra varor kontrolleras och prissätts artificiellt utav dem som har pengar nog att köpa upp tusentals exemplar av ett föremål bara för att driva upp priserna.
Marknaden ger inte tillräckligt med information och möjligheter för vem som helst att tjäna pengar. Jag lyckades då och då men det var inga större summor och var mest genom att "flippa" saker. Investerade i något när priset var lägre än vanligt och hoppades att det skulle gå upp igen.
Edit: Om du ändå vill ge dig på marknaden rekommenderar jag den här hemsidan som visar prisstatistik och volym för alla varor på marknaden http://www.gw2spidy.com/
(Detta laddades net igår. Vilket underbart spel!)
Oavsett, också intresserad av detta, vill mer än gärna veta vad man ska satsa på ur en ekonomisk aspekt medans man vandrar igenom världen.
Samla alla crafting material du kan hitta och sälj dem inte förrän du vet om du vill använda dem först
Om du kikar i ditt inventory och klickar på kugghjulet uppe i ena hörnet finns där en knapp som heter "Deposit all collectibles". Denna händiga funktion kommer skicka alla crafting saker direkt till din bank och sortera dem! Använd den flitigt
Banken hittar du i stora städer samt via alla crafting stationer. Den har två tabbar där den ena är för random skräp du vill slänga in och den andra är för material som jag nämnde ovan där de sorteras i olika kategorier.
(Detta laddades net igår. Vilket underbart spel!)
Oavsett, också intresserad av detta, vill mer än gärna veta vad man ska satsa på ur en ekonomisk aspekt medans man vandrar igenom världen.
Samla alla crafting material du kan hitta och sälj dem inte förrän du vet om du vill använda dem först
Om du kikar i ditt inventory och klickar på kugghjulet uppe i ena hörnet finns där en knapp som heter "Deposit all collectibles". Denna händiga funktion kommer skicka alla crafting saker direkt till din bank och sortera dem! Använd den flitigt
Banken hittar du i stora städer samt via alla crafting stationer. Den har två tabbar där den ena är för random skräp du vill slänga in och den andra är för material som jag nämnde ovan där de sorteras i olika kategorier.
Stort tack för detta tips! Grymt smidig funktion. Man har annars en tendens till att sälja allt man inte känner att man har någon nytta utav.
The world is not enough - the PC is!
Hur mycket tror ni man skulle behöva köpa upp och av vad för att de ska göra någon skillnad på priset? Vore ganska kul att testa
Går inte att säga någon specifik vara då allt som någon gång vart uppenbara vinstvaror har utnyttjats in i norden eller nu kontrolleras artificiellt. Kolla på sådant som det handlas mycket av men fortfarande varierar aningen i pris typ unidentified dyes eller olika material.
GLÖM INTE: Det är skatt på allt som säljs via tradingsposten! 5% kostnad för att lägga upp en vara och ytterligare 10% om den säljs.
Säg att du vill sälja 1 Unidentified Dye för 15 silver. När du skriver in ditt önskade pris 15s och klickar på sell kostar det dig 0.05*15s (=0.75s) som dras direkt från din plånbok i spelet. När varan sedan säljs dras 10% av från priset 15s och du får tillbaka 0.90*15s (=13.5s) men eftersom du redan betalat en avgift är din egentliga "vinst" 12.75s.