Jay Z + Chrono Trigger = Chrono Jigga

Robot
Jay Z + Chrono Trigger = Chrono Jigga

2 Mello har gjort något som både hiphoppare och jrpg-fantaster kan uppskatta.


Medlem
Jay Z + Chrono Trigger = Chrono Jigga

Tja, hade låtit bra utan Jay-Z.

Medlem

Gold + Crap = Shiny turd

Moderator | Testpilot

Dont.. Ruin.. A.. Classic..


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Gawd damn! My ears bleeding! Can't take it anymore

Medlem

läste det först som day-z och undra vafan?

zsm
Medlem

Det här borde enbart belönas med en väldigt generös käftsmäll.

Medlem

Ska man göra låtar som baserar sig på den här eran så ska man också göra de rättvisa. Ett ypperligt exempel på en grupp som kan detta är Machinae Supremacy eller Thunderclash.

Medlem
Medlem

Synd bara att hans text redan är använd tidigare, alltså är låten hopplös imo. Gammal text från låten Encore och med linkin park numb/encore.

Medlem

Känns som Chrono Trigger blir antastad om och om igen. Först Wiz Khalifa och nu denna Mello-melonen.

Och ja, resultatet är allt annat än vackert. Groteskt tycks en mer passande beskrivning. Men sedan när har modern hiphop/rap någonsin varit bra?

Medlem

Kul projekt, helt klart.
Ni som klagar gillar väl inte hiphopmusik ens ;-P

Medlem

Riktigt fin sampling tycker jag allt. Gillar't!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Läste det som Chrono N... först

Medlem

Inte illa!

Men det är bara andra gången någon har gjort en hiphop/Chrono Trigger-cross: http://nerd42.net/chronotied/

Medlem

Nej för helvete, besudla inte ett sådant legendariskt bra soundtrack.

Medlem

Men detta var ju uppe på Kotaku för flera veckor sedan xD Gillade mixen dock. Tycker det alltid är kul när folk gör mashups med spelmusik, även om rap/hiphop inte är min grej.

Medlem

Hur fan kan man förstöra något så fint som Chrono Trigger.

Medlem

Några till

Medlem

För er som inte är rädda för beat-orienterad musik kan jag rekommendera Texas-producenten Shaqs senaste alster: Flyrule: A Terrible Fate

Detta är vad han själv skriver om släppet...

Citat:

I remember when I got Majora's Mask. I was 9 years old, and it was a Christmas present from my (fucking awesome) parents. I was so upset because every Christmas, we would open presents and then leave straight to my Grandma's house (3 hours away), and I wouldn't get to play with my gifts for about a week. The entire time we were with my family I just wanted to go home and play the new Zelda. When I finally got a chance I was a little surprised.

Majora's Mask was so different than OoT to the then young me. At the time, I was a little too young to understand the darker atmosphere and the heartbreaking themes that ran rampant in that game. As I grew older and got a chance to immerse myself in Termina once again, I played through the game with a much more solid grasp of what was going on, and in many ways, Majora's Mask replaced Ocarina of Time as my favorite Zelda.

This runs parallel to my hobby of producing in a generously abstracted way. I visited Ocarina of Time in my earlier days of producing... and while my effort (Flyrule) made a lasting impact on it's listeners, I felt as if I had come a long way since then. It was time for me to offer up something new; something that, though a bit darker and refined in style, better represented me as an artist and person.

Here's my take on some of the classic tracks from Majora's Mask. Enjoy it, share it with your friends, buy it from me, listen to it while you re-visit Majora's Mask, I don't know.

Det må låta som att detta har gjorts om och om igen men jag lovar er, det här släppet är riktigt intressant. För att bilda er en egen uppfattning ber jag er besöka hans Bandcamp-sida.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

och för de som glömt bort den geniala ocarina of rhyme-plattan:

http://kotaku.com/5171575/the-ocarina-of-rhyme

Medlem

Kommer ihåg en sådan här mix som figurerade för väldigt länge sen, vi pratar runt 10 år. Det var någon som hade mixat nån / några Eminem-låtar med en låt från Soul Calibur vid namn Sacrifice. Är rätt bra mix, speciellt eftersom Sacrifice är så bra.
Video-titeln är lite missvisande och så, det är
Eminem, J Black and Masta Ace - Hellbound (H&H Remix)

Medlem
Skrivet av Metal:

Kommer ihåg en sådan här mix som figurerade för väldigt länge sen, vi pratar runt 10 år. Det var någon som hade mixat nån / några Eminem-låtar med en låt från Soul Calibur vid namn Sacrifice. Är rätt bra mix, speciellt eftersom Sacrifice är så bra.
Video-titeln är lite missvisande och så, det är
Eminem, J Black and Masta Ace - Hellbound (H&H Remix)

https://www.youtube.com/embed/MhrU_dbu2jw

Länkade nyligen samma låt om du scrollar upp lite. FYI så är det ingen remix. Samplingen är som du sa tagen ifrån Soul Calibur men texten är skriven till beatet. Låten läckte på nätet i början på 2000 men släpptes aldrig på skiva.

Medlem

Inte min grej men det låter som det kan vara bra för dem som gillar Jay-z


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

1
Skriv svar