Dice tar sig an Star Wars-universumet

Robot
Dice tar sig an Star Wars-universumet

Electronic Arts och Disney har kommit överens om göra spel tillsammans. Må kraften vara med dem.

#nyhetstips, #digital-illusions-ce, #battlefront, #electronic-arts, #disney, #dead-space, #visceral-games, #mass-effect, #bioware, #star-wars-1313


Medlem
Dice tar sig an Star Wars-universumet

Hmmm...


signatur

Korvspad.

Medlem

Ja verkligen spännande tider! Kommer bli hur bra som helst, så länge de inte blir allt kopierat av BF eller något åt den stuket.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Frostbite-motorn *wink* *wink* =D

Battlefront III tack!


signatur

Mess with the best, die like the rest. ^^

Medlem
Skribent

Star Wars RPG av Bioware tack.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

OMG BATTLEFRONT 3 KANSKE BLIR VERKLIGTHET :DDDDDDDDDDD

Skribent
Skrivet av generalfil:

OMG BATTLEFRONT 3 KANSKE BLIR VERKLIGTHET :DDDDDDDDDDD

Jag kan ju inte se vad annars DICE skulle göra. Om de nu inte är trötta på att bara göra BF-liknande saker.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

X-Wing Alliance liknande spel? Pretty please? :C

Medlem

Jarå äntligen några bra nyheter om denna licens hoppas på bra titlar framöver.


signatur

"eyuup"

Medlem

Star wars Pinball Dreams? muhuahua

Medlem

Detta är den mest hemska och bästa nyheten jag läst. Jag blev samtidigt glad och förskräckt av denna nyhet.

Skribent
Skrivet av Biggles:

X-Wing Alliance liknande spel? Pretty please? :C

Vi nöjer oss med ett TIE FIGHTER.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Medlem

Värsta som kunde hända. EA kan ta sig i brasan. Aldrig jag betalar för detta.

Medlem

Star Wars: Mirror's Edge?

Nä, tror främst på att det blir en reskin på Battlefield 4, som dom döper till... Star Wars: Battlefront 3. Eller kanske bara Star Wars: Battlefront (reboota hela serien). Vet ju att EA gillar att reboota sina spel med jämna mellanrum.

Ett scifi-FPS spel i Star Wars miljö, med "Battlefield" mekanik och grafik, vore väl bästa alternativet till ett "Battlefield 2143" så sett.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Lite ironiskt med SWTOR
Hoppas att övriga spel inte sjunker lika hårt.

Medlem

Så, BF3 summerat om DICE står för utvecklingen (och om spelet kommer hända i huvudtaget):
-unlocks
-attachments
-blå tint på allt mellan himmel och jord
-portabla solar fastklistrade på vapnen
-"bloody screen"
-konstant uppkoppling till internet, facebook, twitter, din frys och diskmaskin

Låter som ett vinnande koncept.

Medlem

Så, Battlefront från DICE, ett RPG á la Kotor av Bioware och en medioker shooter från Viceral...

Battlefront med Frostbyte låte riktigt intressant

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Star Wars RPG av Bioware tack.

För det gick ju så bra senast.

Geeks Gaming

Hmm... om Disney anställer DICE så borde ju inte EA ha "jätte" mycket med spelet att göra.... kan bli intressant

Medlem

Star wars battlefront med frostbite engine skulle va awesome.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Hmm... om Disney anställer DICE så borde ju inte EA ha "jätte" mycket med spelet att göra.... kan bli intressant

Nu är jag inte riktigt påläst, men av att döma ifrån artikeln:

"Idag blev det nämligen officiellt att Electronic Arts ska hjälpa Disney att göra spel på Star Wars-licensen."

Så antar jag att EA skickar vidare uppdraget till Dice, så EA styr väl en hel del?

Edit:
Jag tror dock det kan bli riktigt bra.

Medlem
Geeks Gaming
Skrivet av grenadecx:
Skrivet av Jinxswe:

Hmm... om Disney anställer DICE så borde ju inte EA ha "jätte" mycket med spelet att göra.... kan bli intressant

Nu är jag inte riktigt påläst, men av att döma ifrån artikeln:

"Idag blev det nämligen officiellt att Electronic Arts ska hjälpa Disney att göra spel på Star Wars-licensen."

Så antar jag att EA skickar vidare uppdraget till Dice, så EA styr väl en hel del?

Edit:
Jag tror dock det kan bli riktigt bra.

Mja men i grund och botten så är de ju Disney som kommer säga så och så vill vi ha spelet

Medlem
Skrivet av fatalbert541:

Så, BF3 summerat om DICE står för utvecklingen (och om spelet kommer hända i huvudtaget):
-unlocks
-attachments
-blå tint på allt mellan himmel och jord
-portabla solar fastklistrade på vapnen
-"bloody screen"
-konstant uppkoppling till internet, facebook, twitter, din frys och diskmaskin

Låter som ett vinnande koncept.

Jag vet, helt sjukt att man måste vara online för att köra multiplayer.
DICE använder inte DRM, gnällröv

Medlem
Skrivet av lolBEEF:
Skrivet av Johan Olander:

Star Wars RPG av Bioware tack.

För det gick ju så bra senast.

KotOR 1? Ja, det gick fruktansvärt bra i min mening. Om du refererar till SW:ToR var det ett MMO(RPG) eller om du menar KotOR 2 så var det gjort av Obsidian. Inget fel på tvåan förutom att slutet var ruschat och dåligt genomfört, men ettan är fortfarande där uppe bland de bästa.

Medlem
Medlem

Det är väldigt modernt att hata EA någonting de delvis förtjänar men de publicerar trots allt en del hyffsade spel och battlefront 3 från DICE? Vem kan säga nej till det? (antagligen jättemånga men med tanke på hur bra BF3 sålt så bryr sig nog inte EA)

Skriv svar