Wii och internet.

Medlem
Wii och internet.

Ska fixa internet till min wii, har några frågor...

1. Skulle det bli billigast och bäst för mig som har 0.5 bredband och är utan router att skaffa en trådlös router och gå den vägen?

2. Vilka nackdelar finns det med att ha trådlös uppkoppling jämnför med trådad router + Wii usb lan adapter?

3. Hur fixar jag mitt nätverk så jag har datorn kopplad med sladd och konsolen med trådlös router?


signatur

<3

MFC
Medlem

att slippa sladden, dvs köra trådlöst är guld värt för mig iaf.

På fråga 1: Ja (enligt min mening), du slipper köpa sladd iaf.

På fråga 2: Möjligen att Wii:n är exponerad på nätverket trådlöst jämfört med att köra sladd bakom en router.

På fråga 3: De flesta trådlösa routrar/switchar har förutom att vara trådlösa även portar så det går ju utmärkt att köra datorn trådat till routern samtidigt som du kör Wii:n trådlöst. Dessutom behöver du, för Wii:n skull inte hålla koll på var du har routern eftersom den är trådlös. Förutsätter att du inte har routern 50 meter bort bakom en betongmur.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Alright, en trådlös får det bli, men vilken ska man ha? Ska bara ha den till min Wii och Nintendo DS. Någon som kan rekommendera en vettig router som inte kostar för mycket? Vad har FZ folket för routrar?

En annan grej, Wiis internet tjänst är helt gratis eller? Bara köra på när jag skaffat routern?


signatur

<3

Medlem

spela spel över internet är gratis men sen om du vill kunna browsa på internet så kräver det ett köp av extra programvara via wii shop online.

Sen finns det lite kanaler som är gratis , syftet med dom är välö lite obskyra men iaf det är gratis.

Apropå internet köpte en dongle till wii så när jag behöver internet kopplar jag bara kabel mellan kabelmodem och wii sparar man lite extra pengar om man inte vill köra internet 24/7


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Min Wii är kopplad till min router jämt,
för Wii är så finurlig att när den står i standby läge, avstängd men lyser orange, då är den fortfarande aktiv på nätet.

Och inmatningen där man stoppar i spelskivorna blinkar med neonblått ljus när du får nåt medelande från en kompis, eller nån omröstningstävling är avgjord även när Wii är avstängd.

Och flera av kanalerna man får ladda ner gratis är rätt så intressanta, en är ju med nyheter, och en med väder från hela världen, och en fotokanal som man inte kollat in nåt på ännu.

Medlem

Hur vet man att routern funkar med Wiin? Funkar all trådlösa routrar med WiFi?

Efter att ha letat runt lite hittade jag den här D-link routern, den bör väl funka för mig?


signatur

<3

MFC
Medlem
Skrivet av urken:

Hur vet man att routern funkar med Wiin? Funkar all trådlösa routrar med WiFi?

Efter att ha letat runt lite hittade jag den här D-link routern, den bör väl funka för mig?

• IEEE 802.11g
• Kompatibel med trådlösa 11g- och 11b-nätverk

Ja, den bör funka. Fast se till att ställa in rätt i Routern bara och på Wii:n om du kör med nyckel / kryptering / mac-låsning mm. Allt hänger på dig i slutändan


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

1
Skriv svar