World of Darkness blir en mörk upplevelse

Robot
Medlem
World of Darkness blir en mörk upplevelse

När det är klart brukar vara den bästa tiden att släppa spel.

Medlem

Men... skulle inte Jorden typ gå under om det var konstant mörker?

De skulle bara kunna säga att alla vampyrer har solskyddsfaktor 9000 på sig, så soltimmarna bara är en mild debuff i värsta fall.

Inaktiv
Skrivet av Wartex:

Men... skulle inte Jorden typ gå under om det var konstant mörker?

Total avsaknad av sol skulle inte vara bra för livet på planeten (vampyrer och zombies skulle kanske klara sig, men vad ska de äta?). Mer realistiskt så går det bra utan sol under vinterhalvåret ovanför polcirkeln också. Appropå långt norrut så är 30 days of night en bra film med vampyrer.

Det här är > DET < MMOet jag väntar på....


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

ja det här lär nog va värt att lägga 20€ på i månadskostnad om det väl kommer nån gång!

Medlem

Vill helt klart ha mer information alltså!

Medlem

Varför bry sig nu när andra mmo:s har dag hela tiden istället?

Medlem

varför inte ha möjlighet att kunna besöka olika ställen i staden genom kloaksystemet, på så sätt kan man besöka olika byggnader utan att vistas i solen.

Altenativt att man faktiskt kan "sova" i en likkista. Solen kanske bara kommer upp någon timme medans det är mörkt i 3 timmar.

En superhjälte är bara intressant om han/hon har en svaghet t ex. Sen kommer ju frågan hur människor i världen överlever utan solljus...

Medlem

"World of Darkness släpps "när det är klart"™. "

Sånt vi gillar o höra!

Medlem
Skrivet av Gogglebottle:

varför inte ha möjlighet att kunna besöka olika ställen i staden genom kloaksystemet, på så sätt kan man besöka olika byggnader utan att vistas i solen.

Altenativt att man faktiskt kan "sova" i en likkista. Solen kanske bara kommer upp någon timme medans det är mörkt i 3 timmar.

En superhjälte är bara intressant om han/hon har en svaghet t ex. Sen kommer ju frågan hur människor i världen överlever utan solljus...

Grejen kanske borde vara mer så att värden är "täkt" med smog så ljuset tränger inte igenom såpas för att det skall vara ett problem för vampyrerna.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Gogglebottle:

varför inte ha möjlighet att kunna besöka olika ställen i staden genom kloaksystemet, på så sätt kan man besöka olika byggnader utan att vistas i solen.

Altenativt att man faktiskt kan "sova" i en likkista. Solen kanske bara kommer upp någon timme medans det är mörkt i 3 timmar.

En superhjälte är bara intressant om han/hon har en svaghet t ex. Sen kommer ju frågan hur människor i världen överlever utan solljus...

Grejen kanske borde vara mer så att värden är "täkt" med smog så ljuset tränger inte igenom såpas för att det skall vara ett problem för vampyrerna.

CCP sa det på EvEfest att det är permanent natt. Finns ingen dag/natt-cykel

Medlem

Måste allting heta "world of" nuförtiden? Jag har fan allergi och spelar inte spel med den titeln bara för det...

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Wartex:

Men... skulle inte Jorden typ gå under om det var konstant mörker?

Total avsaknad av sol skulle inte vara bra för livet på planeten (vampyrer och zombies skulle kanske klara sig, men vad ska de äta?). Mer realistiskt så går det bra utan sol under vinterhalvåret ovanför polcirkeln också. Appropå långt norrut så är 30 days of night en bra film med vampyrer.

Daybreakers hade en lösning på problemet.. Att de missade det. Jag tror det kan bli lite tråkigt om allt är tillrättalagt för det hade varit väldigt intressant ur ett taktiskt perspektiv hur man planerade för solljus.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Vampyr-MMO? Kan ju vara hur jävla bra som helst om det görs rätt, jag har alltid varit lite såld på just vampyrer, gärna då mer den stilen som är i Vampire confessions.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Deli:

ja det här lär nog va värt att lägga 20€ på i månadskostnad om det väl kommer nån gång!

Varför?

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Deli:

ja det här lär nog va värt att lägga 20€ på i månadskostnad om det väl kommer nån gång!

Varför?

för att det lär vara både intressant och bra! till skillnad från alla dussin-mmo'n som kommer ut stup i ett just nu!

Medlem
Skrivet av Touhatsu:

Måste allting heta "world of" nuförtiden? Jag har fan allergi och spelar inte spel med den titeln bara för det...

World of Darkness har funnits i 22 år (sedan 1991). Det är bra längre än något annat spel med ordet "world" i det

Medlem

*gäsp* Vampyrer... Tills de inkluderar Garou så är jag inte intresserad.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Deli:

ja det här lär nog va värt att lägga 20€ på i månadskostnad om det väl kommer nån gång!

Varför?

För att det har permadeath. Och för att det kanske blir det första riktiga sandbox mmo'et bortsätt från EVE då. (som iofs är en blandning av sandbox och themepark.)

Inaktiv

Jag älskade trademark efter "släpps när det är klart".

Medlem

Kasta hit en Beta nyckel! Mig vill prova det! Har väntat på det här sedan jag hörde om det 2008!

Medlem

ge mig ett nytt sp Vampire spel istället ffs

Medlem

Om vampyrerna är så korkade att de inte bara sätter på sig en dräkt som skyddar mot solen förtjänar de att stekas ihjäl.

Medlem
Skrivet av Tokimba:

Om vampyrerna är så korkade att de inte bara sätter på sig en dräkt som skyddar mot solen förtjänar de att stekas ihjäl.

... Läs lite lore och återkom.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar