Ducktales Remastered

Robot
Ducktales Remastered

Vår barndom mår inte alltid bra av högre upplösning och andra snofsigheter.

#ducktales-remastered


Medlem
Ducktales Remastered

inget betyg?

Medlem
Skrivet av Naida:

inget betyg?

Äntligen. Nu slipper icke-läskunniga trolls gnälla över bara betyget. Edit: Nähä, när ska ni ta bort betygen egentligen ?


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

hmmmm 2a? skulle ju köpa på steam men nu vetifan

Medlem

Undrar om spelet borde recenserats av ett par tio- till tolv-åringar som kunde berätta lite om det från sin synvinkel då spelet verkar rikta sig mot den målgruppen.

Medlem

Äh, gillade man originalet och vill uppleva lite "modern" nostalgi så


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Det jag inte alls gillar med spelet, det är utseendet. Det är helt trasigt och inkonsekvent. Stör mig på att utvecklare i alla fall inte kan försöka styra upp sådana saker...

Sakerna Kerstin ger plus för ger mig inget Jag kommer köpa det pga musiken till största del, som kan vara en av de bästa samlingarna låtar på något nes-spel, skall bli kul att höra den nya. Gillade verkligen det gamla spelet väldigt mycket med - speciellt DT2.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Oj då, baserat på filmerna så trodde jag verkligen det här spelet skulle snitta rätt högt. Typ en (svag) fyra även om vissa designval var lite tveksamma.

Tur att jag inte impulsköpte det. Bra recension, för övrigt.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det jag inte alls gillar med spelet, det är utseendet. Det är helt trasigt och inkonsekvent. Stör mig på att utvecklare i alla fall inte kan försöka styra upp sådana saker...

Sakerna Kerstin ger plus för ger mig inget Jag kommer köpa det pga musiken till största del, som kan vara en av de bästa samlingarna låtar på något nes-spel, skall bli kul att höra den nya. Gillade verkligen det gamla spelet väldigt mycket med - speciellt DT2.

Personligen tyckte jag att de nya versionerna var sådär. Vissa var bättre än andra, men i princip alla låtar har gjorts bättre av Overclocked.

Medlem

Vill ha en remaster på World of Illusion.

Medlem

Heh, DuckTales.

Det var ett tag sedan man såg det, när det gick på TV på helgen. Spelade på Nintento tror jag, fast det var en bekant som hade det.

Tror nog dock att detta, vilket stärks av Kerstins recension, är bäst som ett fint minne.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tycker det är jävligt tråkigt att de inte lagt till mer content. Jag menar originalet kan du lätt spela genom på en timme och om så är fallet nu också är det lite väl tråkigt

Medlem

Hmmm. Kanske bättre skaffa originalet på Virtual Console (om det finns/kommer), men samtidigt väntade jag mig inte så mycket mer än originalet i upphottad version så blir nog ett köp ändå.

Personligen stör jag mig oftast på när remakes ska försöka lägga till massa extra funktioner och content. Tycker lite extra banor hade räckt, liksom mer av vad originalet gjorde. Målet är väl inte att uppnå dagens spelstandard, för då var väl en remake av ett NES spel helt fel väg att gå, om man inte vill gå en helt ny väg

Medlem
Skrivet av IronCouncil:

Vill ha en remaster på World of Illusion.

Helst så skulle jag vilja se en ny version av Quackshot, min favorit bland alla Disneyspel jag spelat.

Medlem

"har Björnligan infiltrerat Joakims fort och har tagit hans tre brorsöner som gisslan"

Knattarna är väl ändå Kalles brorsöner?

Medlem

Låter ju trots allt som att om man vill tillbaka till originalet så passar detta perfekt?

Dock är det väl helt rätt att recensera spelet med dagens mått. Får hoppas att det kommer på någon steamrea i framtiden

Medlem

Än så länge har spelet 4 positiva och bara en negativ recension på metacritic. Så det blir ett köp för min del


signatur

Game long and prosper

Herr rygg

Givet köp!


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Skrivet av motz:

"har Björnligan infiltrerat Joakims fort och har tagit hans tre brorsöner som gisslan"

Knattarna är väl ändå Kalles brorsöner?

Har alltid kallats "Farbror Joakim" i Sverige, Joakim har två systrar, den ena är mor till Kalle och hanns syster. Systern fick tre små knattar. Kalle är morbror åt knattarna, Joakim borde i sådant fall vara Gammelmorbror, eller??

Den engelska översättningen blir ju ändå bara "Uncle" för män, Aunt om de skulle vara kvinnor.

...Nu blev jag riktigt snurrig.

Screw you Oculus Rift!.

Varför det står Redigerat av mig på ditt inlägg är för att jag tryckte på fel knapp! Som sagt... snurrig.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av motz:

"har Björnligan infiltrerat Joakims fort och har tagit hans tre brorsöner som gisslan"

Knattarna är väl ändå Kalles brorsöner?

Och farbror Joakim är egentligen inte farbror Joakim utan morbror Joakim. Det är tydligen en gammal felöversättning av "uncle". Tänk vad man lär sig när man börjar gräva i Kalle Anka-träsket.

Medlem
Skrivet av motz:

"har Björnligan infiltrerat Joakims fort och har tagit hans tre brorsöner som gisslan"

Knattarna är väl ändå Kalles brorsöner?

Alla ligger med alla i det universumet - därför är släktskapet oklart.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skrivet av Vicachu:
Skrivet av motz:

"har Björnligan infiltrerat Joakims fort och har tagit hans tre brorsöner som gisslan"

Knattarna är väl ändå Kalles brorsöner?

Och farbror Joakim är egentligen inte farbror Joakim utan morbror Joakim. Det är tydligen en gammal felöversättning av "uncle". Tänk vad man lär sig när man börjar gräva i Kalle Anka-träsket.

Äntligen någon med liknande kunskaper om Kalle som jag kan snacka med!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av motz:

"har Björnligan infiltrerat Joakims fort och har tagit hans tre brorsöner som gisslan"

Knattarna är väl ändå Kalles brorsöner?

Alla ligger med alla i det universumet - därför är släktskapet oklart.

Medlem

Förbeställde på Steam och är ganska säker på att jag kommer att ha skoj x antal timmar. Att gå tillbaks för att skaffa tillräckligt med skatter för att låsa upp concept art bryr jag mig inte om. Skönt dock att få en reception som tar med men ändå inte låter sig påverkas av nostalgin.

Medlem
Skrivet av IronCouncil:

Vill ha en remaster på World of Illusion.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av motz:

"har Björnligan infiltrerat Joakims fort och har tagit hans tre brorsöner som gisslan"

Knattarna är väl ändå Kalles brorsöner?

Alla ligger med alla i det universumet - därför är släktskapet oklart.

http://duckman.pettho.com/tree/l_se.jpg

Alla vet att det är en efterkonstruktion.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Nu vette fan om det blir köp alltså... Hur många timmar snackar vi om här? Är det bara 3 timmar långt? Har för mig de här spelen var ganska långa.

Nu får ni göra detta i remake version:

Oooh... Nostalgin!

Edit: Äsch, verkar inte gå få upp de två sista bilderna. Men Boogerman och Zombies ate my Neighbours.

Speciellt Zombies ate my neighbours will jag ha i en skön remake och spela med en vän!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag vet inte. Det känns som om att recensenten kritiserar mer spelets grund än själva förändringarna de gjort med spelet i nyversionen (som verkar vara mestadels positiva grejer) vilket innebär att hon alltså jämför ett spel från NES-tiden med dagens. Och jag vet inte om jag ska tycka att det är rätt eller fel.


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av motz:

"har Björnligan infiltrerat Joakims fort och har tagit hans tre brorsöner som gisslan"

Knattarna är väl ändå Kalles brorsöner?

Alla ligger med alla i det universumet - därför är släktskapet oklart.

http://duckman.pettho.com/tree/l_se.jpg

Titta, Don Rosas släktträd. Kommer ihåg när man fick det tillsammans med Kalle Anka & Co och varje vecka fick man nya klistermärken att klistra in. Nu när jag ändå är helt off topic här så anser jag att Don Rosa är den som gjort historierna om Donald Duck, Uncle Scrooge och gänget mest rättvisa. Carl Barks i all ära men Don Rosa är en fantastisk tecknare och historieberättare. Hans berättlser får mig alltid att beröras på många sätt.

Tillbaka till ämnet. En bra recension men det blir nog ett köp trots allt då jag gärna vill se hurvida dom har lyckas med att fånga charmen eller ej med egna ögon. I värsta fall får jag väl använda mig av en Emulator och spela den gammla klassikern för att bli på gott humör om jag skulle bli besviken

Medlem

Kika på denna ifall du vill få din barndom förstörd

123
Skriv svar