Chivalry-expansionen får sex nya krigare – beta snart!

Robot
Medlem
Chivalry-expansionen får sex nya krigare – beta snart!

Najs :DD

Medlem

Fan vad grymt.
Chivalry är verkligen unikt och mitt goty 2012 , detta skall införskaffas!

Skribent

Jag har spelat alldeles för lite Chivalry på sistone. När det här släpps blir det att plocka upp tvåhandsyxan igen!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Rubriken säger 5st, artikeln 6st.
Vad gäller?


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Skribent
Skrivet av Json_81:

Rubriken säger 5st, artikeln 6st.
Vad gäller?

6!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Bjud på viking!!!

Medlem

Viking måste komma. Har svårt att se hur de skulle skippa det.

Annars vore det kul med en krigare från Sydamerika/Afrika, det är ofta regioner som brukar bli glömda i historiska spel.

Medlem

Deadliest warrior var ju nåt semi-historiskt program som gick på discovery eller nåt liknande och theoriserade om vilka skulle vinna 1 vs 1 om de möttes på ett slagfält användandes sina egna tidstypiska vapen & stridsstilar.. Väldigt mkt spekulation, väldigt lite fakta, men endå intressant såklart.. Vill minnas att serien hade med förutom Samuraj & Trojan, en Ninja, Viking, Pirat, Riddare, Zulukrigare, Apacher & Maoriskkrigare.. typ.. och också specifika historiska personer, Kul ide på ett spel iaf, hoppas det blir ett bra.

Här är igentligen det bästa bortklippt och bara en visualisering av hur de tror det kunde ha sett ut bullshit, det bästa med programmet var alla "historiker/fanatiker" när de berättade om sitt favoritämne och hur de nästan blev osams med varandra över vem som skulle ha vunnit det ena eller andra.. ^^


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Viking är väl i praktiken spikad. Sen får man ju hoppas på Pirat också.

Tills dess: det enda andra spelet som erbjuder Pirater, Vikingar och Riddare mot varandra!

Medlem

HAHA wtf finns det en 2a på PvRvR!??!?!?! Ettan lanade vi då friskt i ungdomsåren!! Hunnnarrgh

Medlem
Skrivet av toast:

Deadliest warrior var ju nåt semi-historiskt program som gick på discovery eller nåt liknande och theoriserade om vilka skulle vinna 1 vs 1 om de möttes på ett slagfält användandes sina egna tidstypiska vapen & stridsstilar.. Väldigt mkt spekulation, väldigt lite fakta, men endå intressant såklart.. Vill minnas att serien hade med förutom Samuraj & Trojan, en Ninja, Viking, Pirat, Riddare, Zulukrigare, Apacher & Maoriskkrigare.. typ.. och också specifika historiska personer, Kul ide på ett spel iaf, hoppas det blir ett bra.

https://www.youtube.com/embed/gkvPSnVJFlc

Här är igentligen det bästa bortklippt och bara en visualisering av hur de tror det kunde ha sett ut bullshit, det bästa med programmet var alla "historiker/fanatiker" när de berättade om sitt favoritämne och hur de nästan blev osams med varandra över vem som skulle ha vunnit det ena eller andra.. ^^

Synd att programmet är fiktion till hundra procent och inte bör tas på allvar bortom naken underhållning. Tro inte för en sekund att deras modeller är det minsta lilla hållbar i verkligheten eller att de är faktuella nog för att ses som "seriösa". Men, skön "popcorns"-TV, i brist på bättre ord.

Medlem

Framgick inte det av vad jag skrev? "Väldigt lite fakta" "väldigt mkt spekulation" "hur de tror det kunde sett ut bullshit" Men som du säger, tar man det inte på allvar så kan man garva åt det, speciellt åt "experterna" i programmet..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Jag hoppas verkligen att det kommer att gå att spela vanliga Chivalry även efter denna expansion. Problemet med sådana här släpp brukar vara att orginalspelet blir helt omöjligt att spela då det knappt finns servrar för det. (Se till exempel RO2...).

Medlem
Skrivet av toast:

Framgick inte det av vad jag skrev? "Väldigt lite fakta" "väldigt mkt spekulation" "hur de tror det kunde sett ut bullshit" Men som du säger, tar man det inte på allvar så kan man garva åt det, speciellt åt "experterna" i programmet..

Ah, läst fel nu vid eftertanke, förlåt! Nej men ja, kul program ifall man applicerar lite källkritik bara, haha!

Medlem

Var bra länge sedan jag lirade Chivalry, men det vore bra kul å dra upp en liten privat server å lira med polarna med den här expansionen.

Undrar bara vilka dom andra fyra kommer att vara.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Fan vad grymt.
Chivalry är verkligen unikt och mitt goty 2012 , detta skall införskaffas!

Chivalry är knappast unikt.

Avstängd

Har spelat Chivalry 2 timmar totalt. Tröttnade rätt snabbt då det var så enformigt och obalanserat mellan de olika klasserna. Hade kunnat blivit ett riktigt bra spel om dom lade ner lite tid på det.

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av zauii89:

Fan vad grymt.
Chivalry är verkligen unikt och mitt goty 2012 , detta skall införskaffas!

Chivalry är knappast unikt.

Jo det är ganska unikt, finns få spel som gör det så bra och med en sådan känsla.
Det finns några få moddar här och var inkl. deras föregångare men annars ge mig namn på vettigt fps medeltida spel?
Och nämn inte M&B... inte i närheten av samma sak.

Medlem

Säger det igen, vem som helst med en rustning av järn eller stål skulle äga sönder en Spartan. Samurajen skulle förmodligen inte ha mycket att säga till om heller.
Ingen av dom har historiskt sett stridit mot järnrustningar. Det är lite som att göra ett spel där du får välja att spela med musköt mot US Marines. Helt idiotiskt. Två av världens mest overrated warriors. TV-showen Deadliest Warrior är otroligt dålig. Ingen som helst bas i logik eller fakta, otroligt typisk amerikansk TV.

Skrivet av p1mm3:

Har spelat Chivalry 2 timmar totalt. Tröttnade rätt snabbt då det var så enformigt och obalanserat mellan de olika klasserna. Hade kunnat blivit ett riktigt bra spel om dom lade ner lite tid på det.

Jag slutat spelade Chivalry på grund av en exploit folk gör mellan hitbox och hitreg. Man kan röra på sin kropp genom ett slag så att slaget registreras mycket tidigare än att du ser slaget "connect". Det är helt omöjligt att blockera. En annan teknik var att luta sig framåt i ett slag, så man slog igenom blockeringar och parreringar. Oftast så hade du dött innan motståndaren ens hade börjat sitt slag, det var så otroligt frustrerande. Många tittande inte ens på en när dom slog. Folk gjorde det i sådan utsträckning att jag inte längre klarade av att spela.

Har haft mycket roligare med War of the Roses, även om det har brister det också så är dom bristerna inte lika gamebreaking som dom i Chivalry. Dessutom har man otroligt mycket mer valmöjligheter i WotR, det känns rakt igenom som ett mycket mer tekniskt spel.

Jag spelar just nu War of the Vikings alfa, uppföljaren. Det är bra även det. Mycket att föredra över Chivalry.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av zauii89:

Fan vad grymt.
Chivalry är verkligen unikt och mitt goty 2012 , detta skall införskaffas!

Chivalry är knappast unikt.

Jo det är ganska unikt, finns få spel som gör det så bra och med en sådan känsla.
Det finns några få moddar här och var inkl. deras föregångare men annars ge mig namn på vettigt fps medeltida spel?
Och nämn inte M&B... inte i närheten av samma sak.

Det gör inte spelet unikt i sig. Finns ett antal spel som faktiskt har samma tema och en drös med mod att lägga på det. Visst Chivalry har gjort det riktigt bra men att vara en bra och populärt spel ska inte förväxlas med att det är unikt. Lite som att säga att Wow är ett unikt spel.. För det är det inte.

Medlem
Skrivet av Nomz:

Säger det igen, vem som helst med en rustning av järn eller stål skulle äga sönder en Spartan. Samurajen skulle förmodligen inte ha mycket att säga till om heller.
Ingen av dom har historiskt sett stridit mot järnrustningar. Det är lite som att göra ett spel där du får välja att spela med musköt mot US Marines. Helt idiotiskt. Två av världens mest overrated warriors. TV-showen Deadliest Warrior är otroligt dålig. Ingen som helst bas i logik eller fakta, otroligt typisk amerikansk TV.

Inte nödvändigtvis, brons är inte helt kasst. Vad ska han i järn eller stål göra med rustningen? Kasta den på spartanen?
Sen kommer det i slutändan att vara upp till hur pass bra användaren är. Iaf i 1 on 1.
Om du tror att USMC är overrated så tycker jag synd om din rating style. Det finns en anledning till att de har ett visst rykte. Det handlar mycket om att hålla mark och beröva motståndaren detsamma. En styrka som snabbt kan besätta "higher ground" före motståndaren får enorma fördelar och kan få motståndaren att antingen slänga iväg värdefulla resurser, eller få dem att inse att de har förlorat området, och därmed har den som snabbast intagit området fått ett rejält övertag. Kan man störa fiendens operationer och hans försörjningslinjer, skära av eller ta udden av hans framryckningar, då är mycket vunnet.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

War of the Vikings Alfan kändes pigg och gjorde ett gott intryck gentemot roses, hoppas de kan fortsätta slipa på konceptet och innehållet så blir det riktigt bra. Har ni inte sett nåt av det så sök på youtube, kan rekomendera Yogscast Alfa test av det.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Nomz:

Säger det igen, vem som helst med en rustning av järn eller stål skulle äga sönder en Spartan. Samurajen skulle förmodligen inte ha mycket att säga till om heller.
Ingen av dom har historiskt sett stridit mot järnrustningar. Det är lite som att göra ett spel där du får välja att spela med musköt mot US Marines. Helt idiotiskt. Två av världens mest overrated warriors. TV-showen Deadliest Warrior är otroligt dålig. Ingen som helst bas i logik eller fakta, otroligt typisk amerikansk TV.

Öh, vad menar du på att samuraierna hade för rustningar då menar du? Och vilken tidsperiod snackar du om?

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Nomz:

Säger det igen, vem som helst med en rustning av järn eller stål skulle äga sönder en Spartan. Samurajen skulle förmodligen inte ha mycket att säga till om heller.
Ingen av dom har historiskt sett stridit mot järnrustningar. Det är lite som att göra ett spel där du får välja att spela med musköt mot US Marines. Helt idiotiskt. Två av världens mest overrated warriors. TV-showen Deadliest Warrior är otroligt dålig. Ingen som helst bas i logik eller fakta, otroligt typisk amerikansk TV.

Öh, vad menar du på att samuraierna hade för rustningar då menar du? Och vilken tidsperiod snackar du om?

Deras rustningar var mest, om jag inte missminner mig, läder, tyg och sammanbundna järnbitar. Detta ändrades när eldvapen kom, men då var medeltiden förbi i Europa. De var ganska lätta rustningar. Svärden var också väldigt bra att huggas med, men inte lika bra som stickvapen. Därför skulle de ha svårt att rå på en riddare i full stålrustning.

Jag är dock långt ifrån en expert, så om någon har mer info får ni gärna tillägga!

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av zauii89:

Fan vad grymt.
Chivalry är verkligen unikt och mitt goty 2012 , detta skall införskaffas!

Chivalry är knappast unikt.

Jo det är ganska unikt, finns få spel som gör det så bra och med en sådan känsla.
Det finns några få moddar här och var inkl. deras föregångare men annars ge mig namn på vettigt fps medeltida spel?
Och nämn inte M&B... inte i närheten av samma sak.

Det gör inte spelet unikt i sig. Finns ett antal spel som faktiskt har samma tema och en drös med mod att lägga på det. Visst Chivalry har gjort det riktigt bra men att vara en bra och populärt spel ska inte förväxlas med att det är unikt. Lite som att säga att Wow är ett unikt spel.. För det är det inte.

Unikt i den meningen nej, men på det planet så är inga fps unika sedan wolf3d.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av zauii89:

Fan vad grymt.
Chivalry är verkligen unikt och mitt goty 2012 , detta skall införskaffas!

Chivalry är knappast unikt.

Jo det är ganska unikt, finns få spel som gör det så bra och med en sådan känsla.
Det finns några få moddar här och var inkl. deras föregångare men annars ge mig namn på vettigt fps medeltida spel?
Och nämn inte M&B... inte i närheten av samma sak.

Det gör inte spelet unikt i sig. Finns ett antal spel som faktiskt har samma tema och en drös med mod att lägga på det. Visst Chivalry har gjort det riktigt bra men att vara en bra och populärt spel ska inte förväxlas med att det är unikt. Lite som att säga att Wow är ett unikt spel.. För det är det inte.

Unikt i den meningen nej, men på det planet så är inga fps unika sedan wolf3d.

Ett spel kan vara unikt på flera sätt men inget är unikt med Chivalry. Genren har funnits i form av TES i över 15 år. Tidsperioden finns det massvis med spel som utspelar sig under etc. etc.

Skrivet av Araeda:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Nomz:

Säger det igen, vem som helst med en rustning av järn eller stål skulle äga sönder en Spartan. Samurajen skulle förmodligen inte ha mycket att säga till om heller.
Ingen av dom har historiskt sett stridit mot järnrustningar. Det är lite som att göra ett spel där du får välja att spela med musköt mot US Marines. Helt idiotiskt. Två av världens mest overrated warriors. TV-showen Deadliest Warrior är otroligt dålig. Ingen som helst bas i logik eller fakta, otroligt typisk amerikansk TV.

Öh, vad menar du på att samuraierna hade för rustningar då menar du? Och vilken tidsperiod snackar du om?

Deras rustningar var mest, om jag inte missminner mig, läder, tyg och sammanbundna järnbitar. Detta ändrades när eldvapen kom, men då var medeltiden förbi i Europa. De var ganska lätta rustningar. Svärden var också väldigt bra att huggas med, men inte lika bra som stickvapen. Därför skulle de ha svårt att rå på en riddare i full stålrustning.

Jag är dock långt ifrån en expert, så om någon har mer info får ni gärna tillägga!

Beror på vilken del av "armen" du talar om. Fotsoldaterna hade någon form av bröstplåt/harnesk antingen ur ett helt stycke brons/järn eller iform av järnplattor hopsydda med tyg. Samurajerna var oftast beklädda i Järn/bronsplator klädda från knä till ansikte. Dessa bestod oftast av plattor av brons eller järn och oftast med en mask av samma ämne och en tung hjälm.

Medlem
Skrivet av Araeda:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Nomz:

Säger det igen, vem som helst med en rustning av järn eller stål skulle äga sönder en Spartan. Samurajen skulle förmodligen inte ha mycket att säga till om heller.
Ingen av dom har historiskt sett stridit mot järnrustningar. Det är lite som att göra ett spel där du får välja att spela med musköt mot US Marines. Helt idiotiskt. Två av världens mest overrated warriors. TV-showen Deadliest Warrior är otroligt dålig. Ingen som helst bas i logik eller fakta, otroligt typisk amerikansk TV.

Öh, vad menar du på att samuraierna hade för rustningar då menar du? Och vilken tidsperiod snackar du om?

Deras rustningar var mest, om jag inte missminner mig, läder, tyg och sammanbundna järnbitar. Detta ändrades när eldvapen kom, men då var medeltiden förbi i Europa. De var ganska lätta rustningar. Svärden var också väldigt bra att huggas med, men inte lika bra som stickvapen. Därför skulle de ha svårt att rå på en riddare i full stålrustning.

Jag är dock långt ifrån en expert, så om någon har mer info får ni gärna tillägga!

Beror på vilken del av "armen" du talar om. Fotsoldaterna hade någon form av bröstplåt/harnesk antingen ur ett helt stycke brons/järn eller iform av järnplattor hopsydda med tyg. Samurajerna var oftast beklädda i Järn/bronsplator klädda från knä till ansikte. Dessa bestod oftast av plattor av brons eller järn och oftast med en mask av samma ämne och en tung hjälm.[/quote]

Kul, det visste jag inte! Men där har vi redan ett ganska stort problem - järn och brons skulle ha ganska svårt att stå emot stål.

1
Skriv svar