Är detta kostnaden för mikrotransaktionerna i GTA Online?

Avstängd
Skrivet av SunShine:
Skrivet av ZF:

extremt förmånlig växelkurs faktiskt.

Skrivet av KlosterKatten:

Ser alldeles för dyrt ut.
Iaf. om priserna i online delen är samma som som i singleplayer.

det är det inte. 50kr typ köper dig alltså ett hus.

Jo när vi talar om virtuella hus så är 50 kr för mkt

Är priserna för dyra? Tänk efter vad det brukar kosta i andra spel som kör med mikrotransaktioner, en miljon in game pengar för vad var det? 139 kronor är inte dyrt resterande kostnader för 100 000 samt en till för nästan samma summa är inte heller dyrt.

Dock tycker jag detta inte borde finnas i gta, tur då att jag inte kommer lira online alls.

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:
Skrivet av cyzed:

Bra att de tänker på oss casual spelare. Har fan inte tid att sitta och nöta. Bättre att man kan betala lite när man tycker det börjar bli segt så att man kommer vidare

BTW varför är det en bild på GTA IV, denna nyhet handlar väl om GTA V?!

Jag håller med dig. Än pluggar jag men jag kommer ju att lämna universitetet för ett arbete så småningom. kan ju vara nice att ha tid för ett liv offline med.

Word. För mig går mängden tid till spel i vågor, och tror inte denna nyhet kommer påverka så mycket i slutändan. Är nog mest rädslan för att microtransaktioner ska sätta spelet ur balans som hänt innan. Ingen idé ta ut något i förskott förrän vi ser hur det funkar

Medlem
Skrivet av KoP:

Jaha.. vill man köpa på sig ingame valuta så får man väl göra det. Jag tänker iaf utföra bankrån ihop med polarna och annat suspekt för att kunna köpa grejjer i spelet. Det är väl lite det som är grejjen eller?

Eller hur! Det blir ju som att fuska, förstör ju hela grejen :/

Inaktiv
Medlem

Vem bryr sig? Detta är för människor med lite tid som vill få ut maximalt med nöje utan att spendera 8 timmar varje dag i en vecka.

Det är redan konfirmerat att man kommer kunna köpa allt i spelet med in-game valuta också. Så det gäller bara att vara en skicklig GTA spelare så kommer man undan med lika mycket pengar som personer som köpt ''kontantkort'' fast skillnaden är att man själv inte slösat pengar irl.

Det ultimata vore om dessa pengar funkande som in-game pengarna att om man inte sätter in dom på banken så tappar man dom när man blir dödad av andra spelare. Då kan man ligga med snipers vid t.ex en ATM och prickskjuta spelare som hellre betalar riktiga pengar än spelar

Medlem

Känns som att jag missat nåt här....har de gjort MP till nåt relevant den här gången? Det enda jag lirade i MP i fyran var freeforall som var knakelibrak kul, men nåt annat Gamemode hade jag inte varit intresserad av.

Medlem
Skrivet av Biggles:

Känns som att jag missat nåt här....har de gjort MP till nåt relevant den här gången? Det enda jag lirade i MP i fyran var freeforall som var knakelibrak kul, men nåt annat Gamemode hade jag inte varit intresserad av.

Google? Men för att göra det enkelt så är jag snäll och länkar:
http://gtaforums.com/topic/572623-the-official-gta-online-top...

Här finns lista på alla konfirmerade features samt online trailern.

Som svar på din fråga så ja. MP är något relevantare denna gång. T.ex så ska det finnas mellan 500-700 uppdrag att göra och som det ser ut i trailern så är det uppdrag med dialog och cutscenes.

Medlem

Detta är en bra förklaring till varför detta inte påverkar online läget överhuvudtaget. http://gtaforums.com/topic/603836-microtransactions-explained...

Medlem

Svårt att hacka, "inte" gäller bara att hitta glitchen så blir man miljonär på nolltid precis som i GTA V

Medlem

Om det finns mikrotransektioner så tycker jag att den ska vara dyra.
Fast det rätta sättet att tjäna pengar är ju att tjäna dem ingame

Medlem

Blir nog ett Pay To Win spel.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:

Detta är en bra förklaring till varför detta inte påverkar online läget överhuvudtaget. http://gtaforums.com/topic/603836-microtransactions-explained...

Tack för länken, alla borde läsa trådstarten och lugna ner sig ett par grader.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Alexperia2000:

Blir nog ett Pay To Win spel.

Suck...Youtube-generationen gör entre...Om du kollar två inlägg ovanför ditt så kan du läsa varför det inte blir ett pay to win spel.

12
Skriv svar