Minimumkraven för Call of Duty: Ghosts

Medlem

De modifierade väl motorn i ghosts med "significant upgrades" om jag inte minns fel, kan ju vara det som spökar men vad vet jag

Medlem
Skrivet av MiLeS:

Folk som klagar på att man måste ha sex gigabyte ram vad sitter ni egentligen på för gamla stenåldersmaskiner? Eller ni kanske trodde att det skulle räcka med kraften från en vanlig Xbox 360 för att få allt att se så bra ut som alla screenshots ni har sett? Nu när de faktiskt ger oss en direkt PC version och ingen ctrl+c ctrl+v från konsollen så är det klart det kräver hårdvara därefter.

Jag höjer inte ögonbrynen att spel börjar använda mer minne, men att CoD gör det, det känns nästan oförskämt.

Medlem

Men herregud folk, ni kan väl fan inte på riktigt sitta och jämföra ett par screenshots med gamla CoD-spel och Ghosts och säga att RAM-kraven är överflödiga. RAM har absolut NOLL påverkan på grafiken. Påverkan på FPS? Visst, men grafiken, ingen som helst.

Medlem

Vad är det då RAM-minnet har att göra där? Jag är mest förvånad därför att det är ett högt krav för ett spel med en stor marknad att täcka, många sitter på 64x numera, ja, men det är inte lika självklart att folk har 6+GB RAM, bara för att medlemmarna på ett spelforum har det. Det känns som att de antingen inte förväntar sig en stor PC marknad längre, eller så struntar de i den helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Biggles:

Vad är det då RAM-minnet har att göra där? Jag är mest förvånad därför att det är ett högt krav för ett spel med en stor marknad att täcka, många sitter på 64x numera, ja, men det är inte lika självklart att folk har 6+GB RAM, bara för att medlemmarna på ett spelforum har det. Det känns som att de antingen inte förväntar sig en stor PC marknad längre, eller så struntar de i den helt enkelt.

Varför har jag ingen aning om då jag inte har direkt tillgång till spelets motor, men på rak arm skulle jag väl kunna tänka mig större banor, mer högupplösta texturer, mer scriptade events etc. Saker som RAM har en inverkan på.

Medlem

Hm, jo, kanske. Fortfarande en smula konstigt, tidigare har det varit främst CPUn som fått mest stryk av spelen i serien (speciellt Treyarchts spel).

Medlem
Skrivet av Biggles:

Hm, jo, kanske. Fortfarande en smula konstigt, tidigare har det varit främst CPUn som fått mest stryk av spelen i serien (speciellt Treyarchts spel).

Inte omöjligt att det är pga dom relativt låga kraven på CPU och GPU som höjer RAM-kraven. RAM fungerar ju lite som buffer mellan CPU, GPU, hårddisk etc etc. Så jag kan tänka mig att dom gjorde ett medvetet val att ha lägre krav på processor och grafikkort och högre krav på RAM då det är enklast att ersätta. Men som sagt, utan någon inblick i produktionen och hur deras motor fungerar så kan jag inte ge något definitivt svar.

Avstängd

varför ska allt ha ett krav att man ska ha directx 11? Min dator må vara bra men när den kör spel som kräver dx11 så segar den ner... happ får bli att köpa detta till xboxen då.

Ge oss val istället, jag föredrar att endast få spela och grafiken får se ut som den vill istället för att behöva tvingas in att ha saker som är så jäkla onödigt.

Medlem
Skrivet av (ToPGuN):

De modifierade väl motorn i ghosts med "significant upgrades" om jag inte minns fel, kan ju vara det som spökar men vad vet jag

I see what you did there.

Medlem

40gb hd???


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Avstängd
Skrivet av Ankh:

40gb hd???

Ja? tror black ops 2 tar ca 30 gig av hårddisken samma med black ops 1 som är rätt nära i alla fall.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Ankh:

40gb hd???

Ja? tror black ops 2 tar ca 30 gig av hårddisken samma med black ops 1 som är rätt nära i alla fall.

Ja du kanske tycker det är normalt, det gör dock inte jag.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av matnojje:

Jag tycker att kraven är rätt låga, det är ju ändå 4 år gammal instegs hårdvara dom rekomenderar. 6 gb kostar dessutom bara runt 300 kr. Använder man xp som på fredag kom ut till konsumenter för 12 år sedan är det värkligen dax att skaffa att skaffa W7 eller W8.

Du missar ju uppenbarligen poängen så jag skall förklara för dig

Systemkraven är extremt höga för den skit man får.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:

varför ska allt ha ett krav att man ska ha directx 11? Min dator må vara bra men när den kör spel som kräver dx11 så segar den ner... happ får bli att köpa detta till xboxen då.

Ge oss val istället, jag föredrar att endast få spela och grafiken får se ut som den vill istället för att behöva tvingas in att ha saker som är så jäkla onödigt.

För att dx9 är uråldrigt? Sen behöver du ju inte sätta på alla riktigt prestandakrävande DX11 grejer heller. Du kan köra spelet ändå.

Medlem

ursäkta men vad har ni för jävla skäpmaskiner om ni tycker detta är tunga krav?


signatur

spriten räddade mig från sporten

Avstängd
Skrivet av Ankh:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Ankh:

40gb hd???

Ja? tror black ops 2 tar ca 30 gig av hårddisken samma med black ops 1 som är rätt nära i alla fall.

Ja du kanske tycker det är normalt, det gör dock inte jag.

Det påstod jag aldrig att jag tyckte, jag förklarade bara att jag tror dom äldre tog ca 30 gig v hårddisken.
Jag tycker det är onormalt vilket spel det än gäller att ta så mycket hårddiskutrymme

Avstängd
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av olafpawbelt:

varför ska allt ha ett krav att man ska ha directx 11? Min dator må vara bra men när den kör spel som kräver dx11 så segar den ner... happ får bli att köpa detta till xboxen då.

Ge oss val istället, jag föredrar att endast få spela och grafiken får se ut som den vill istället för att behöva tvingas in att ha saker som är så jäkla onödigt.

För att dx9 är uråldrigt? Sen behöver du ju inte sätta på alla riktigt prestandakrävande DX11 grejer heller. Du kan köra spelet ändå.

Det brukar inte hjälpa, kommer dock hur som havet inte kunna spela spelet då min laptop har 4 gig ram och detta komma kräva 6 gig. Jag har inte kunskapen att sätta in mer ram i en laptop heller och tänker inte ge mig på det heller.

Och uråldrigt eller ej är sak samma, jag anser att det är bara onödigt att kräva sådant av datorer, alla har inte råd med superdatorer oavsett vad det gäller för spel.

Detta blir att endast skaffa till 360n

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Ankh:

40gb hd???

Ja? tror black ops 2 tar ca 30 gig av hårddisken samma med black ops 1 som är rätt nära i alla fall.

Ja du kanske tycker det är normalt, det gör dock inte jag.

Det påstod jag aldrig att jag tyckte, jag förklarade bara att jag tror dom äldre tog ca 30 gig v hårddisken.
Jag tycker det är onormalt vilket spel det än gäller att ta så mycket hårddiskutrymme

Ahh fair enough. Asso, mig stör igentligen inte hårddiskutrymmet, jag har bara svårt att förstå hur det kan komma upp i den storleken. Men tja, det var inte så länge sedan jag tyckte att ett spel på 2 disketter var stort (eller två sidor av en kassett!),
Önskar att 5tb SSD hade släppts så man kunnat ha alla sina spel installerade samtidigt dock


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det som är problemet, är att spelmotorn, är en gammal volvo 240 från 70-talet. Men istället för att köpa en ny Ferrari för 1miljon, så har dom istället varit smarta och byggt om sin Volvo 240 till något som liknar en Ferrari, men som kostat 2miljoner att bygga! Kruxet är att det är fortfarande en Volvo 240, (en 2miljoners volvo, men ändå en Volvo) och det tragiska är, att dom kunde ha köpt 2 riktiga Ferrari istället.

Min poäng är, om dom bara tog arslet ur vagnen och gjorde en egen spelmotor, eller t.om tog licens på nån annans, så skulle spelet för det första ha bättre prestanda/optimeringar, och se bättre ut på samma gång. Man kan modifiera en motor, och COD har ändå sett helt ok ut genom åren om man tänker på vilken motor det är från grunden, men man kan aldrig föra guld av skit, man kan aldrig bygga en ferrari av volvo delar, och ju mer dom försöker slänga på (HDR effekter, DX11 effekter, x64 bit, m.m) desto sämre kommer motorn fungera då den inte var gjord för det från början. Starta om från början istället, jävla snåljåpar!! Ni (Activision/IW) kan faktiskt hoppa över COD nåt år helt, och satsa på en riktig nystart. Det är enda sättet dom får mig välja spela COD frivilligt igen, och det är enda sättet dom kan fajtas mot DICE/BF. Håller på såhär, tillslut så har dom mjölkat serien så pass att ingen bryr sig längre, tycker dom flesta verkar känna som jag redan, så bättre blir det inte med alla refurbs...

För dom som har svårt för koppla ihop saker: Hjärnan är Activision och mänskliga jordgubbs shaken är vi kunder!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Ta systemkrav alltid med en nypa salt.

Medlem
Skrivet av Angust:

6 GB RAM minimum...really? förbannade next gen fiskar o ta kraft alltså. börjar ifrågasätta optimeringen om det här är minimum kraven då det ser fan inte ut som något speciellt det man skådat.

6Gb är väl inte så speciellt mycket idag, har inte 8Gb vart standard(alltså vad folk köper till sina datorer, inte kraven i spelen) flera år nu och med så låga priser som det är och har varit på minnen sitter ju folk på upp emot 16Gb

Medlem
Skrivet av Deli:

Men alltså det här är ju ett ypperligt bevis på hur dålig deras motor är.

När jag körde BlOps2 SP så gick fläktarna för fullt trots att grafiken motsvarar något från 07-08.

Även om det här ser snyggare ut ser det ju långt ifrån "next-gen" ut, det mesta ser ju ut som ett finputsat BlOps2 och kommer inte i närheten andra next-gen titlar som släpps rent grafiskt, samtidigt som det kräver en jävla mastodontdator bara för att kunna köras?!

Kanske dags för dom att skrota sin jävla sunkmotor och faktiskt göra en ny och sluta bete sig som att dom är ett företag som nischat in sig på förståndshandikappade spelutvecklare!

Skulle inte kalla en intel2 core duo compat med ett nvidia 450 kort för en mastodont dator. Inte ens med 6 gb ram skulle inte kalla en dator som kostar under 10 000 ens i närheten av mastodont. Kanske är skadad vem vet..

Medlem
Skrivet av shaitan:

ursäkta men vad har ni för jävla skäpmaskiner om ni tycker detta är tunga krav?

haha kan bara hålla med ^^

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Deli:

Men alltså det här är ju ett ypperligt bevis på hur dålig deras motor är.

När jag körde BlOps2 SP så gick fläktarna för fullt trots att grafiken motsvarar något från 07-08.

Även om det här ser snyggare ut ser det ju långt ifrån "next-gen" ut, det mesta ser ju ut som ett finputsat BlOps2 och kommer inte i närheten andra next-gen titlar som släpps rent grafiskt, samtidigt som det kräver en jävla mastodontdator bara för att kunna köras?!

Kanske dags för dom att skrota sin jävla sunkmotor och faktiskt göra en ny och sluta bete sig som att dom är ett företag som nischat in sig på förståndshandikappade spelutvecklare!

Skulle inte kalla en intel2 core duo compat med ett nvidia 450 kort för en mastodont dator. Inte ens med 6 gb ram skulle inte kalla en dator som kostar under 10 000 ens i närheten av mastodont. Kanske är skadad vem vet..

Du missade poängen helt, som så många andra, det där är inte recomended utan minimum specs, för ett spel som ser såpass inte next-gen ut, och i jämförelse med BlOps2 som fick mina fläktar att låta mer än något annat spel trots att det ser så rentav vidrigt ut kan man ju undra vad för mastodontdator som ska driva det smidigt!

Inaktiv

"Call of Duty: Ghosts features an
upgraded version of the MW3
engine seen in Call of Duty:
Modern Warfare 3 . It is unknown
at this time whether or not any
engine features have been taken
from Call of Duty: Black Ops II .
Since the main developer is
Infinity Ward they have returned
to their original engine naming
system and called this iteration
IW6. IW6 is compatible with
next-gen systems such as Xbox
One, PS4 and the Wii U so polygon
counts, texture detail and overall
graphical fidelity has been
increased. IW6 will also be
compatible with Windows PC, PS3
and Xbox 360. The IW6 Engine
features technology from Pixar,
SubD, which increases the level of
detail of models as you get closer
to them. Mark Rubin has also said
about the HDR lighting "We used
to paint it in and cover up the
cracks, but now it's all real-time".Ghosts will use Iris Adjust
tech which allows the player to
experience from a person's point
of view how their eyes would react
to changes in lighting conditions
realistically. Other features
include new animation systems,
fluid dynamics, interactive smoke,
displacement mapping and
dynamic multiplayer maps."

http://en.m.wikipedia.org/wiki/IW_Engine

Medlem
Skrivet av Deli:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Deli:

Men alltså det här är ju ett ypperligt bevis på hur dålig deras motor är.

När jag körde BlOps2 SP så gick fläktarna för fullt trots att grafiken motsvarar något från 07-08.

Även om det här ser snyggare ut ser det ju långt ifrån "next-gen" ut, det mesta ser ju ut som ett finputsat BlOps2 och kommer inte i närheten andra next-gen titlar som släpps rent grafiskt, samtidigt som det kräver en jävla mastodontdator bara för att kunna köras?!

Kanske dags för dom att skrota sin jävla sunkmotor och faktiskt göra en ny och sluta bete sig som att dom är ett företag som nischat in sig på förståndshandikappade spelutvecklare!

Skulle inte kalla en intel2 core duo compat med ett nvidia 450 kort för en mastodont dator. Inte ens med 6 gb ram skulle inte kalla en dator som kostar under 10 000 ens i närheten av mastodont. Kanske är skadad vem vet..

Du missade poängen helt, som så många andra, det där är inte recomended utan minimum specs, för ett spel som ser såpass inte next-gen ut, och i jämförelse med BlOps2 som fick mina fläktar att låta mer än något annat spel trots att det ser så rentav vidrigt ut kan man ju undra vad för mastodontdator som ska driva det smidigt!

Hade hellre sett recommended, som vi alla vet så är ju cod ooptimerat skräp antar väll att recommended vill ha quad core processor fast det gör jag inte pga motorn lär det vara en starkare dual core och typ ett kort av 500 serien nvidia. Med tanke på minimum,

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Angust:

6 GB RAM minimum...really? förbannade next gen fiskar o ta kraft alltså. börjar ifrågasätta optimeringen om det här är minimum kraven då det ser fan inte ut som något speciellt det man skådat.

6Gb är väl inte så speciellt mycket idag, har inte 8Gb vart standard(alltså vad folk köper till sina datorer, inte kraven i spelen) flera år nu och med så låga priser som det är och har varit på minnen sitter ju folk på upp emot 16Gb

Min sambo gav mig 32gb när jag fyllde år (Motivering: "Bättre du har massor än för lite!") haha


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Angust:

6 GB RAM minimum...really? förbannade next gen fiskar o ta kraft alltså. börjar ifrågasätta optimeringen om det här är minimum kraven då det ser fan inte ut som något speciellt det man skådat.

6Gb är väl inte så speciellt mycket idag, har inte 8Gb vart standard(alltså vad folk köper till sina datorer, inte kraven i spelen) flera år nu och med så låga priser som det är och har varit på minnen sitter ju folk på upp emot 16Gb

Min sambo gav mig 32gb när jag fyllde år (Motivering: "Bättre du har massor än för lite!") haha

Haha ok vad snällt av henne, ja nog möter du kraven iaf:D

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av olafpawbelt:

varför ska allt ha ett krav att man ska ha directx 11? Min dator må vara bra men när den kör spel som kräver dx11 så segar den ner... happ får bli att köpa detta till xboxen då.

Ge oss val istället, jag föredrar att endast få spela och grafiken får se ut som den vill istället för att behöva tvingas in att ha saker som är så jäkla onödigt.

För att dx9 är uråldrigt? Sen behöver du ju inte sätta på alla riktigt prestandakrävande DX11 grejer heller. Du kan köra spelet ändå.

Det brukar inte hjälpa, kommer dock hur som havet inte kunna spela spelet då min laptop har 4 gig ram och detta komma kräva 6 gig. Jag har inte kunskapen att sätta in mer ram i en laptop heller och tänker inte ge mig på det heller.

Och uråldrigt eller ej är sak samma, jag anser att det är bara onödigt att kräva sådant av datorer, alla har inte råd med superdatorer oavsett vad det gäller för spel.

Detta blir att endast skaffa till 360n

Det är ju dock långt ifrån en superdator som behövs för att spela Ghost. En ny low end speldator klarar de där kraven utan problem.

Medlem

kung med 64 bit stöd


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

123
Skriv svar