Minimumkraven för Call of Duty: Ghosts

Avstängd
Skrivet av dmn:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av olafpawbelt:

varför ska allt ha ett krav att man ska ha directx 11? Min dator må vara bra men när den kör spel som kräver dx11 så segar den ner... happ får bli att köpa detta till xboxen då.

Ge oss val istället, jag föredrar att endast få spela och grafiken får se ut som den vill istället för att behöva tvingas in att ha saker som är så jäkla onödigt.

För att dx9 är uråldrigt? Sen behöver du ju inte sätta på alla riktigt prestandakrävande DX11 grejer heller. Du kan köra spelet ändå.

Det brukar inte hjälpa, kommer dock hur som havet inte kunna spela spelet då min laptop har 4 gig ram och detta komma kräva 6 gig. Jag har inte kunskapen att sätta in mer ram i en laptop heller och tänker inte ge mig på det heller.

Och uråldrigt eller ej är sak samma, jag anser att det är bara onödigt att kräva sådant av datorer, alla har inte råd med superdatorer oavsett vad det gäller för spel.

Detta blir att endast skaffa till 360n

Klipp dig och skaffa ett jobb, så du kan köpa en dator då.

Kom med en vettigare kommentar istället för att vara otrevlig utan anledning, jag håller på att utbilda mig inom det jobb jag tänker söka mig till.
Eller tror du alla väljer att leva på skattepengar och vägrar göra något för att få sig ett yrke?

Well som sagt kom tillbaka när du kan vara trevlig mot folk.

Avstängd
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av olafpawbelt:

varför ska allt ha ett krav att man ska ha directx 11? Min dator må vara bra men när den kör spel som kräver dx11 så segar den ner... happ får bli att köpa detta till xboxen då.

Ge oss val istället, jag föredrar att endast få spela och grafiken får se ut som den vill istället för att behöva tvingas in att ha saker som är så jäkla onödigt.

För att dx9 är uråldrigt? Sen behöver du ju inte sätta på alla riktigt prestandakrävande DX11 grejer heller. Du kan köra spelet ändå.

Det brukar inte hjälpa, kommer dock hur som havet inte kunna spela spelet då min laptop har 4 gig ram och detta komma kräva 6 gig. Jag har inte kunskapen att sätta in mer ram i en laptop heller och tänker inte ge mig på det heller.

Och uråldrigt eller ej är sak samma, jag anser att det är bara onödigt att kräva sådant av datorer, alla har inte råd med superdatorer oavsett vad det gäller för spel.

Detta blir att endast skaffa till 360n

Det är ju dock långt ifrån en superdator som behövs för att spela Ghost. En ny low end speldator klarar de där kraven utan problem.

Jag köper ju inte en dator som bara ska klara av cod utan jag köper ju självklart en som ska klara av dom flesta av dagens spel. Rätt korkat av mig ifal jag bara skulle prioritera cod då jag är en som gärna vill kunna spela det mesta.

Medlem
Skrivet av shaitan:

ursäkta men vad har ni för jävla skäpmaskiner om ni tycker detta är tunga krav?

jag kan inte tala för alla här men kan ju säga att min dator kommer inte ha några som helst problem o köra detta om jag kan köra bf4 & crysis 3 maxat utan att gå under 60 fps. Du missar lixom hela poängen med att vi säger, vilket är i grund o botten : " Systemkraven är extremt höga för den skit man får.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Angust:

6 GB RAM minimum...really? förbannade next gen fiskar o ta kraft alltså. börjar ifrågasätta optimeringen om det här är minimum kraven då det ser fan inte ut som något speciellt det man skådat.

6Gb är väl inte så speciellt mycket idag, har inte 8Gb vart standard(alltså vad folk köper till sina datorer, inte kraven i spelen) flera år nu och med så låga priser som det är och har varit på minnen sitter ju folk på upp emot 16Gb

jag har 16 gb ram. som många verkar missa poängen då jag menade att det är lite väl jävla högra krav för något som ser så kasst ut.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av The Gamer:

ja, det här var mer rimliga krav, men fortfarande ganska höga.

Höga? Min HTPC som är gjord för film har fetare grejer.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

dmn
Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av dmn:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av olafpawbelt:

varför ska allt ha ett krav att man ska ha directx 11? Min dator må vara bra men när den kör spel som kräver dx11 så segar den ner... happ får bli att köpa detta till xboxen då.

Ge oss val istället, jag föredrar att endast få spela och grafiken får se ut som den vill istället för att behöva tvingas in att ha saker som är så jäkla onödigt.

För att dx9 är uråldrigt? Sen behöver du ju inte sätta på alla riktigt prestandakrävande DX11 grejer heller. Du kan köra spelet ändå.

Det brukar inte hjälpa, kommer dock hur som havet inte kunna spela spelet då min laptop har 4 gig ram och detta komma kräva 6 gig. Jag har inte kunskapen att sätta in mer ram i en laptop heller och tänker inte ge mig på det heller.

Och uråldrigt eller ej är sak samma, jag anser att det är bara onödigt att kräva sådant av datorer, alla har inte råd med superdatorer oavsett vad det gäller för spel.

Detta blir att endast skaffa till 360n

Klipp dig och skaffa ett jobb, så du kan köpa en dator då.

Kom med en vettigare kommentar istället för att vara otrevlig utan anledning, jag håller på att utbilda mig inom det jobb jag tänker söka mig till.
Eller tror du alla väljer att leva på skattepengar och vägrar göra något för att få sig ett yrke?

Well som sagt kom tillbaka när du kan vara trevlig mot folk.

Gnäll inte då.

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av The Gamer:

ja, det här var mer rimliga krav, men fortfarande ganska höga.

Höga? Min HTPC som är gjord för film har fetare grejer.

Vad är det du inte begriper? Jag får förklara igen, det verkar ju inte som att du käst hela tråden här. Systemkraven för detta spel är höga relativt till vad du skulle kunna prestera med den krävda hårdvaran.

Hade Age of empires 2 haft dessa systemkrav så hade de varit höga, hade Super Mario 2 haft dessa systemkrav hade de varit höga. Nu har nästan lika gamla codmotorn dessa systemkrav, och de är fortfarande höga. Följer du med?

Nu kommer jag ju inte att spela just det här spelet, men min drygt 4 år gamla rigg klarar jag av att spela alla spel på marknaden om jag skulle vilja, men jag kommer inte att kunna spela det här, trots att det är långt ifrån det snyggaste eller vassaste. Det är bara tungrott för att de varit för snåla och eller lata för att optimera det.

Avstängd
Skrivet av dmn:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av dmn:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av olafpawbelt:

varför ska allt ha ett krav att man ska ha directx 11? Min dator må vara bra men när den kör spel som kräver dx11 så segar den ner... happ får bli att köpa detta till xboxen då.

Ge oss val istället, jag föredrar att endast få spela och grafiken får se ut som den vill istället för att behöva tvingas in att ha saker som är så jäkla onödigt.

För att dx9 är uråldrigt? Sen behöver du ju inte sätta på alla riktigt prestandakrävande DX11 grejer heller. Du kan köra spelet ändå.

Det brukar inte hjälpa, kommer dock hur som havet inte kunna spela spelet då min laptop har 4 gig ram och detta komma kräva 6 gig. Jag har inte kunskapen att sätta in mer ram i en laptop heller och tänker inte ge mig på det heller.

Och uråldrigt eller ej är sak samma, jag anser att det är bara onödigt att kräva sådant av datorer, alla har inte råd med superdatorer oavsett vad det gäller för spel.

Detta blir att endast skaffa till 360n

Klipp dig och skaffa ett jobb, så du kan köpa en dator då.

Kom med en vettigare kommentar istället för att vara otrevlig utan anledning, jag håller på att utbilda mig inom det jobb jag tänker söka mig till.
Eller tror du alla väljer att leva på skattepengar och vägrar göra något för att få sig ett yrke?

Well som sagt kom tillbaka när du kan vara trevlig mot folk.

Gnäll inte då.

Har jag väl full rätt till utan att du ska komma med personangrepp, dags för dig att växa upp och sluta vara otrevlig.

123
Skriv svar