Forza Motorsport 5

Robot
Forza Motorsport 5

Att vara först ut i en ny konsolgeneration är dyrt. Och med Xbox Ones stora dragplåster, Forza Motorsport 5, kan det bli dyrare än någonsin.

#forza-motorsport-5, #forza-motorsport-4, #forza-motorsport-3, #micosoft, #forza-motorsport, #gran-turismo-psp


Medlem
Forza Motorsport 5

they had me at 60 fps xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Microtransaktioner i ett fullpris bilspel? Nej nu får det väl ändå vara nog...

Medlem

Herregud vilken dynga...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Detaljgranskningarna var ju en ypperligt värdelös extrafunktion.

Medlem
Skrivet av starboy83:

Microtransaktioner i ett fullpris bilspel? Nej nu får det väl ändå vara nog...

Är väl inget nytt med DLC och tillägg i spel... Förstår inte hur det kan vara ett minus.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av starboy83:

Microtransaktioner i ett fullpris bilspel? Nej nu får det väl ändå vara nog...

Är väl inget nytt med DLC och tillägg i spel... Förstår inte hur det kan vara ett minus.

Nyhet eller ej... DLC och övriga transaktioner i spel är en styggelse.

Medlem

Tjänar spelföretagen så lite pengar numera så de måste ta betalt två gånger för sina spel? Herrejävlar alltså

Medlem
Skrivet av starboy83:

Microtransaktioner i ett fullpris bilspel? Nej nu får det väl ändå vara nog...

Missade du Dead Space 3?


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Detta spel verkar väldigt nice, en av få spel som jag ser fram emot på Xbox One.

Medlem

Känns mer som Forza 4.5 fast med mindre innehåll.

Moderator | Testpilot
Skrivet av DAoG:
Skrivet av starboy83:

Microtransaktioner i ett fullpris bilspel? Nej nu får det väl ändå vara nog...

Är väl inget nytt med DLC och tillägg i spel... Förstår inte hur det kan vara ett minus.

DLC och tillägg visst, men har du hört hur modellen funkar i det här spelet? Jag kom inte ihåg i punkt och pricka hur det var men har för mig gametrailers review gick in på det där. Jävligt puckat om något.

http://www.gametrailers.com/reviews/efxmz3/forza-motorsport-5...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Synd att grafiken är nedvriden sen spelet visades på e3 (antagligen för att spelen där kördes på kraftfulla PCs istället för Xbox One).

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?p=90611423#post906...

KoP
Medlem

Trist att dom verkat skalat bort en del grejjer som verkligen varit en del av Forza serien sedan tidigare. Såsom storefronten t.ex.

Nåväl, när det beger sig kommer man ändå sitta där och spela FM5.

Medlem

Orkar inte med när företag släpper halva spel för att sedan släppa DLC som ett "tillval"
Rätt väg att gå är att göra spelet klart, sedan släppa.
DLC skall komma senare som extra banor, extra bilar osv.. sånt som blir utöver.
Tex det kommer ut en ny bil irl.
En gammal bana som de slänger in for fun osv...


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Är en inbiten Forza 4 spelare, tävlat en hel del online i drifting osv.

Jag längtade verkligen efter Forza 5 men nu känner jag bara ett stort "meh..?"

Bara en sån sak att jag inte kan använda min dyra Fanatec ratt och pedaler längre gör att jag inte vill byta "upp" mig. Och sen att dom halverat antalet bilar och banor är rent ut sagt förj*vligt.

En del kanske klarar sig utan t.e.x Volvo och andra "inte så märkvärdiga" bilar, men såna bilar är för mig vad som gör Forza roligt. Galna bilköp och timmar av pill efteråt för att få bilarna precis som jag vill ha dom.

Det här spelet var det spelet som skulle få mig att köpa Xbox one, men efter att ha glott på en del streams, läst , och blivit besviken om och om igen så väntar jag nog ett bra tag och hoppas att dom på något sätt fixar det här till vad det borde vara.


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av starboy83:

Microtransaktioner i ett fullpris bilspel? Nej nu får det väl ändå vara nog...

Missade du Dead Space 3?

Missade Microsoft/Turn 10 den sh*t storm som kom tack vare just dessa s.k mikroköp?

RHK
Medlem

Att ens recensera och sätta ett betyg på ett bilspel utan att testa det med ratt är tjänstefel, finns inga ursäkter!

Medlem

En fråga! När man testade detta på Gamex. Så var det en liten mjölkaktig hinna/yta över både detta och Dead Rising.. var det nått ni kände inför den här artikeln? Eller var det nån pre-build på mässan?


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem
Skrivet av RHK:

Att ens recensera och sätta ett betyg på ett bilspel utan att testa det med ratt är tjänstefel, finns inga ursäkter!

"Återstår att se hur spelet gifter sig med ratt; i nuläget har vi inte kommit över något Xbox One-kompatibelt styrdon och nödgas använda gamepad"

Medlem

Underbar recension. Tack Tomas! Nu vet jag med all säkerhet vilken konsol jag ska välja när flaggskeppet för XONE inte håller.

Redaktör
Skrivet av DAoG:
Skrivet av starboy83:

Microtransaktioner i ett fullpris bilspel? Nej nu får det väl ändå vara nog...

Är väl inget nytt med DLC och tillägg i spel... Förstår inte hur det kan vara ett minus.

Detta är inte dlc, du betalar för att snabba upp tillgången till bilar som redan finns i spelet. Progressio
n har slöats till rejält för att kunna ta betalt för ordinarie bilar. Sen tillkommer dlc-paket med fler bilar för ett par hundra per år.
L

Skrivet av kangas1000:

En fråga! När man testade detta på Gamex. Så var det en liten mjölkaktig hinna/yta över både detta och Dead Rising.. var det nått ni kände inför den här artikeln? Eller var det nån pre-build på mässan?

Det simulerar en blandning av vindruta och lens flare. Kanske det du menar. Störde inte mig.


signatur
Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av starboy83:

Microtransaktioner i ett fullpris bilspel? Nej nu får det väl ändå vara nog...

Är väl inget nytt med DLC och tillägg i spel... Förstår inte hur det kan vara ett minus.

Någon gång måste man säga ifrån och rösta med sin plånbok. När ett spel släpps och har DLC och mikrotransaktioner DAG ETT så är något fel, sådant skall inte stödjas.

Medlem

Tomas, när man väl sitter i bilen, så måste väl ändå 5an vara en förbättring av 4an?

Skrivet av zoid:

Synd att grafiken är nedvriden sen spelet visades på e3 (antagligen för att spelen där kördes på kraftfulla PCs istället för Xbox One).

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?p=90611423#post906...

jag hoppas du läste moderators sista inlägg i den tråden.

Redaktör
Skrivet av Devildoll:

Tomas, när man väl sitter i bilen, så måste väl ändå 5an vara en förbättring av 4an?

Ja, cockpitvyn funkar riktigt bra.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Devildoll:

Tomas, när man väl sitter i bilen, så måste väl ändå 5an vara en förbättring av 4an?

Ja, cockpitvyn funkar riktigt bra.

Tänkte på själva simulationen och så vidare, även om mycket är avskalat från tidigare iterationer så bör väl själva kärnan vara den bästa hittills, eller?

Medlem

TB säger sitt om detta och jag kan bara hålla med, de är som barn och testar gränser för vad som är ok och vad som inte är det. De behandlar köparna som idioter, helt i linje med vad Microsoft gjort den senaste tiden. Ska bli väldigt intressant att se hur många konsoler de säljer när de släpper den till de återstående länderna nästa år, om de inte ganska omgående kommer på bättre tankar.

Medlem

Gillar det får plus för : 60 bilder per sekund i 1080p-upplösning!

Hade legat på minus sidan om det vore ett PC spel

Medlem
Skrivet av eCore:

Gillar det får plus för : 60 bilder per sekund i 1080p-upplösning!

Hade legat på minus sidan om det vore ett PC spel

OMGOMGOMG, 60fps 1080p! blir nog tvungen att gå ut ur rummet för att komma över det!

Medlem
Skrivet av Luftman:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av starboy83:

Microtransaktioner i ett fullpris bilspel? Nej nu får det väl ändå vara nog...

Är väl inget nytt med DLC och tillägg i spel... Förstår inte hur det kan vara ett minus.

Någon gång måste man säga ifrån och rösta med sin plånbok. När ett spel släpps och har DLC och mikrotransaktioner DAG ETT så är något fel, sådant skall inte stödjas.

Hade spelet varit billigare och man kunde köpa helt onödiga bonus-grejor (typ superexklusiva fälgar eller nåt som bara entusiasterna känner det är värt att köpa) för 5-10kr så kunde jag väl kanske gå med på det.

Nu handlar det ju dock om att måsta betala stora mängder pengar för att komma åt saker som man redan betalat för, för att slippa grinda sig till förbannelse på de väldigt få banor som finns. Kan tänka mig att man är halvt less på spelet innan man grindat ihop till de bästa bilarna, och då är ju poängen borta.

Kan väl också gå med på att man kan låsa upp alla bilar för en riktigt billig peng om man inte känner man har tid att låsa upp allt men verkligen vill prova alla bilar (om spelet hade varit billigare dvs), men då ska spelet ändå i grunden vara balanserat för att man SKA kunna låsa upp allt i en bra takt.

Tycker NFS Shift hade väldigt bra progression på så vis, kände alltid att jag hade råd med någon uppgradering eller att det var KUL att köra de där 8 racen för att ha råd med något nytt och ordentligt bra. Sånt här blir bara löjligt och är precis som du säger helt oacceptabelt.

123
Skriv svar