The World of Darkness – CCP drar ner på personalen

Robot
The World of Darkness – CCP drar ner på personalen
Medlem
The World of Darkness – CCP drar ner på personalen

Kan tänka mig att det är mycket grafiker som gjort färdigt det mesta när det gäller modeller, texturer och artwork.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag fattar inte ens varför man annonserat ut det här spelet, det är några år bort från release och det finns absolut inget matnyttigt kring spelet.

Att 15 får sparken i ett så tidigt skede om vi säger att release är närmast 2015 så är det nog snarare ett tecken att det går lite knaggligt för dom efter Dust 514

Medlem
Skrivet av Deli:

Jag fattar inte ens varför man annonserat ut det här spelet, det är några år bort från release och det finns absolut inget matnyttigt kring spelet.

Att 15 får sparken i ett så tidigt skede om vi säger att release är närmast 2015 så är det nog snarare ett tecken att det går lite knaggligt för dom efter Dust 514

Har för mig att de sagt att det är ett sidoprojekt som de jobbar mer eller mindre med beroende på hur mycket jobb de har med EVE.
Känns mer som en hobby/dröm projekt på sidan om EVE. Men det är vad jag tror bara. Och därför gillar dom att prata om det lilla som finns antar jag. Utan att bry sig om någon försäljningestrategi som andra utvecklare brukar ha där de håller hemligt för att hypa sönder spelet sista månaden för att få pre-orders.

Medlem

Som Deli säger så var nog knappast Dust någon god investering så de har nog förlorat mycket pengar där. Förstod inte riktigt hur de tänkte där, att släppa ett MMO-likt FPS till en enda konsol, PS3, som dessutom förväntades ersättas av PS4 förhållandevis snart.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Deli:

Jag fattar inte ens varför man annonserat ut det här spelet, det är några år bort från release och det finns absolut inget matnyttigt kring spelet.

Att 15 får sparken i ett så tidigt skede om vi säger att release är närmast 2015 så är det nog snarare ett tecken att det går lite knaggligt för dom efter Dust 514

Har för mig att de sagt att det är ett sidoprojekt som de jobbar mer eller mindre med beroende på hur mycket jobb de har med EVE.
Känns mer som en hobby/dröm projekt på sidan om EVE. Men det är vad jag tror bara. Och därför gillar dom att prata om det lilla som finns antar jag. Utan att bry sig om någon försäljningestrategi som andra utvecklare brukar ha där de håller hemligt för att hypa sönder spelet sista månaden för att få pre-orders.

Chris McDonough som är Seinior producer på WoD ser det nog knappast som ett hobbyprojekt.

Enligt Chris själv så har Reynir Harðarson (chef på CCP) sagt att han kan göra i princip vad han vill "just don't fuck up EvE."

So, yea... skulle gissa att de siktar på Beta 2015 så de har gott om tid på sig.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Som Deli säger så var nog knappast Dust någon god investering så de har nog förlorat mycket pengar där. Förstod inte riktigt hur de tänkte där, att släppa ett MMO-likt FPS till en enda konsol, PS3, som dessutom förväntades ersättas av PS4 förhållandevis snart.

Jag har för mig att Sony gav dem sjukt mycket pengar för exklusivitet.

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Deli:

Jag fattar inte ens varför man annonserat ut det här spelet, det är några år bort från release och det finns absolut inget matnyttigt kring spelet.

Att 15 får sparken i ett så tidigt skede om vi säger att release är närmast 2015 så är det nog snarare ett tecken att det går lite knaggligt för dom efter Dust 514

Har för mig att de sagt att det är ett sidoprojekt som de jobbar mer eller mindre med beroende på hur mycket jobb de har med EVE.
Känns mer som en hobby/dröm projekt på sidan om EVE. Men det är vad jag tror bara. Och därför gillar dom att prata om det lilla som finns antar jag. Utan att bry sig om någon försäljningestrategi som andra utvecklare brukar ha där de håller hemligt för att hypa sönder spelet sista månaden för att få pre-orders.

Chris McDonough som är Seinior producer på WoD ser det nog knappast som ett hobbyprojekt.

Enligt Chris själv så har Reynir Harðarson (chef på CCP) sagt att han kan göra i princip vad han vill "just don't fuck up EvE."

So, yea... skulle gissa att de siktar på Beta 2015 så de har gott om tid på sig.

Okej jag hade för mig att jag hört. Vet att dom flyttar folk mellan teams iaf ^^

Medlem

Folk undrar varför de ens har presenterat WoD eller ens utvecklar det längre. Svaret är att när de gick samman med white wolf så var ett krav att de skulle utveckla word of darkness, de utvecklar så lite som möjligt just nu och har därför inte brutit något avtal. Iaf vad jag förstått.

Medlem

Det här är utan tvekan det spel jag ser mest fram emot.

På senaste CCP Fanfest visade dom massa tech och tools ifrån spelet samt lite gameplay bakom stängda dörrar. Det är inte orimligt att tänka sig att dom kommer släppa en riktig gameplay trailer eller liknande på nästa fan-event dom har, som jag tror är i typ mars.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Folk undrar varför de ens har presenterat WoD eller ens utvecklar det längre. Svaret är att när de gick samman med white wolf så var ett krav att de skulle utveckla word of darkness, de utvecklar så lite som möjligt just nu och har därför inte brutit något avtal. Iaf vad jag förstått.

Ajdå, det där var inte alls vad jag ville höra...


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Zpiritual:

Folk undrar varför de ens har presenterat WoD eller ens utvecklar det längre. Svaret är att när de gick samman med white wolf så var ett krav att de skulle utveckla word of darkness, de utvecklar så lite som möjligt just nu och har därför inte brutit något avtal. Iaf vad jag förstått.

Ajdå, det där var inte alls vad jag ville höra...

Det stämmer ju inte heller, det är väl kanske något EVE spelare gärna tror och säger dock. Dom sa ju klart och tydligt för ett par år sen att dom kommer dra ner på prioriteten i WoD för att fokusera mer på EVE. Men att det skulle vara någon sorts låtsas-projekt som CCP bara har för att inte bryta ett kontrakt med White Wolf låter ju helt idiotiskt och inte trovärdigt.

Här pratade dom om spelet i år, och tycker det visar på ganska tydligt att dom jobbar på det:

http://www.youtube.com/watch?v=vxC8vX2zAgY#t=14

Däremot tar det ju en förjävla lång tid, det där med MMOs. Helt enkelt.

Jag tror mig minnas att dom i videon säger att nånting mellan 70-100 personer arbetar med spelet. Vilket får anses som ett rätt robust team, speciellt för ett spel som inte ens är i full produktion än.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Deli:

Att 15 får sparken i ett så tidigt skede om vi säger att release är närmast 2015 så är det nog snarare ett tecken att det går lite knaggligt för dom efter Dust 514

Tidigt skede? Pre-production började i 2006. De har hållt på länge med WoD, men stora delar lades nog på hyllan när de färdigställde DUST.

Japp, detta tyder nog på att spelet skjuts upp ytterligare... Jag hoppas dock att CCP har folk nog att klara av EVE, DUST och WoD - men jag tvivlar också på att det överger det efter så många år.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Typiskt CPP att leverera falska löften.

1
Skriv svar