Medlem
Skrivet av bbkkyy:

Gillar verkligen det här spelet! Harmoniskt, mysigt och samtidigt utmanande i det lilla. Började på hard dirket (det roliga är ju att känna att man verkligen börjat från scratch!) och spelade sen drygt 10h igår. Höjdpunkten var när jag tillslut tillverkat tillräckligt mycket verktyg för att byta till mig 2 hönor. När de sedan började föröka sig... Ojoj! Stort ögonblick!

Hela grejen med ett sånt här spel är att man måste vara så försiktig hela tiden för att inte rubba balansen mellan saker och ting - investera så mycket tid och tålamod i så lite, vilket gör att när det lilla i slutändan gör ett framsteg, om än mikroskåpiskt, så känns det SKITSTORT!

Ja, det är den där perfekta balansen... Och när man når den så blir någon sjuk, eller så dyker en köpman upp och man har för lite varor att byta :).

Ett tips: Om du har gott om skogshuggare är ved en perfekt handelsvara. Alla handelsmän hittills har gillat den och den är värd 4 "bytespoäng" så några tusen ved är en hel hage med kor!

Medlem

Jag är glad att jag inte köpte det, just avsaknaden av upplåsning av nya byggnader/inriktningar gör att spelet inte överhuvudtaget tilltalar mig.

Medlem

jaa, såna här spel är dom bästa som finns att sakta bygga sig upp till storhet. måste älska spel där man har 500fps med max i allt också, haha


signatur

//monster

Medlem

inga mål att jobba mot? det lät ju kul.. not!

Medlem

Beror på, gillar man Sim City och liknande spel så gillar man nog det här. Det är en mer lågmäld och småskalig version av stadsbyggarspel, helt enkelt. Med extra misär :).

Medlem
Skrivet av Mabus:

inga mål att jobba mot? det lät ju kul.. not!

tex Cim City har väl inte heller just "mål att jobba mot" förutom att få sin stad så stor och framgångsrik som möjligt.
Kan vara lika trevligt att sitta och chill-bygga och se hur pass stort samhälle man kan få till också.

Medlem

det är inte så enkelt som det ser ut minsta misstag så dör halva befolkningen direkt. man får ha god koll på allt hela tiden. helskönt lir om än lite segt i längden kanske


signatur

//monster

Medlem

Det blir väl lite meningslöst i längden, men än så länge har jag svårt att sluta. Blir alltid lika sur när jag plötsligt får en dipp i matproduktionen, som blir till en kedjereaktion (färre arbetare, mindre mat, fler arbetare svälter ihjäl o s v) så att halva byn dör ut...

Medlem

Inga mål? Har ni missat alla achivements eller bara trott att det inte fanns? Det är mål det med enligt mig. För vad jag vet är det väldigt skoj att jaga just dessa för de flesta spelare.

12
Skriv svar