Kommer vi få se mer Harry Potter spel ?

Medlem
Kommer vi få se mer Harry Potter spel ?

Nu under tenta plugget har det varit lite plugg och mycket Harry Potter.
Har börjat läsa böckerna igen, kollat igenom filmerna och tänkte kanske putsa upp min gamecube och dra igång fången från azkaban.

Men sen kom jag till o fundera på om vi någonsin kommer få se ett nytt spel ?
I takt med att filmerna släpptes så kom också spelen, men nu när själva serien är slut... ja vad händer då ??

Samtidigt ser vi nya Star wars spel, nya sagan om ringen lir etc etc
Så tanken slog mig om vi också kommer få se något nytt inom Harry Potter världen ? Själva världen i sig kan man ju bygga vidare på

SÅ vad tror ni ?

Medlem

Väldigt tveksam, intresset för Harry Potter verkar inte vara så jättestort i ärlighetens namn. Verkar mest gå hem hos mindre barn med Lego. Jag älskade Harry Potter som liten, men har inget vidare intresse i universumet nu, däremot så älskar jag fortfarande tillexempel Star Wars. Kanske är Harry Potter - universumet mer begränsat?

Medlem

Men känns ändå som att själva världen i sig skulle kunna vara mycket mer *vuxen* skulle vars intressant med ett spel där man använder själva världen och skippar main historien om hp och Co.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Men känns ändå som att själva världen i sig skulle kunna vara mycket mer *vuxen* skulle vars intressant med ett spel där man använder själva världen och skippar main historien om hp och Co.

Håller med dig där. HP världen har potential. Skulle vara kul om de satsade på att berätta en annan historia i ett spel. Med en grym story skulle nog ett sånt spel kunna slå. Men då tror jag att de måste skippa den gamla historien helt och hållet precis som du va inne på, vilket man enkelt kan göra genom att spelet utspelar sig före eller efter den nuvarande berättelsen (kanske hellst före).

Medlem
Skrivet av cyzed:
Skrivet av vuze2143:

Men känns ändå som att själva världen i sig skulle kunna vara mycket mer *vuxen* skulle vars intressant med ett spel där man använder själva världen och skippar main historien om hp och Co.

Håller med dig där. HP världen har potential. Skulle vara kul om de satsade på att berätta en annan historia i ett spel. Med en grym story skulle nog ett sånt spel kunna slå. Men då tror jag att de måste skippa den gamla historien helt och hållet precis som du va inne på, vilket man enkelt kan göra genom att spelet utspelar sig före eller efter den nuvarande berättelsen (kanske hellst före).

ja eller hur !! =D Tänk typ ett rollspel där man är en trollkarl, kan fixa med olika speck etc etc, resa mellan olika världar och att spelet har en ganska mörk framtoning Typ lvl 20 kan man tämja en norsk drake =P Finns hur mycket potential som helst !

Medlem

De senare böckerna är ju betydligt mer mörka och vuxna.

Om folk tycker om att spela mages i andra spel, varför skulle inte ett Harry Potter-spel fungera för vuxna spelare?

Jag skulle spela det. Tror det skulle vara skitkul med ett mer "seriöst", vuxet och allmänt mer komplicerat HP-spel.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Finns potential. Men då hoppas jag på att Rowling har ett finger med i spelet. Personligen tycker jag inte att hon lämnade så mycket öppet att bygga på så länge man inte börjar om på helt nytt.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Inte just nu. Jag tror liksom många att Rowling kommer skriva fler böcker om Harry. Jag tror inte hon kommer kunna låta bli.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Stora frågan är ju vad Rowling kommer att kunna bygga på då ? Hoppas att likt "Fantastiska vidunder och var man hittar dem" eller typ "Quidditch genom tiderna" så fortsätter hon skriva böcker som är helt o relevanta till sagan om Harry Potter

Vill höra mer om dom andra skolorna

Medlem

Det är bara knappt 1,5 år sedan senaste Harry-spelet (som jag känner till) släpptes. Lego HP, närmare bestämt.

Fördelen som HP har i det här fallet jämfört med till exempel LOTR, som några nämnt, är att författaren fortfarande lever och själv kan fortsätta skriva på sin historia vilket i sin tur öppnar för fler spel. Nackdelen som HP har i den jämförelsen är att Tolkiens universum är så otroligt detaljerat så inget når upp till samma nivå. Av allt det som Tolkien skrivit, antytt och berättat om så är det en ytterst liten del som blivit spel så här långt.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Det är bara knappt 1,5 år sedan senaste Harry-spelet (som jag känner till) släpptes. Lego HP, närmare bestämt.

Fördelen som HP har i det här fallet jämfört med till exempel LOTR, som några nämnt, är att författaren fortfarande lever och själv kan fortsätta skriva på sin historia vilket i sin tur öppnar för fler spel. Nackdelen som HP har i den jämförelsen är att Tolkiens universum är så otroligt detaljerat så inget når upp till samma nivå. Av allt det som Tolkien skrivit, antytt och berättat om så är det en ytterst liten del som blivit spel så här långt.

Mjo sant, rowlings böcker fokuserar ju endast ogemytliges på enstaka miljöer som allt handlar om, men som du säger, hon kan ju totalt flippa ur o skriva en hel bok bars om miljöerna går o väntar på den nya filmen atm!

Medlem

Vilken nya film pratar du om då? Nästa del av The Hobbit?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Vilken nya film pratar du om då? Nästa del av The Hobbit?

Han kanske syftar på den nya filmen som ska komma som har koppling till Harry Potter
http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/jk-rowling-gor-ny-film-o...


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem

Jaha! Det har jag missat helt!

Vilken underbar grej att göra film av böckerna i Harry Potter. Känns som att det kan bli riktigt annorlunda och intressant.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar