Därför kommer inte Destiny till pc

Fler plattformar= mer gnäll. Sedan vet de hur farligt det kan vara att jäklas med PC-spelare. Vi är liksom aldrig nöjda, någonsin. Det känns nog mer säkert att bara släppa till konsol.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

alltså, botarna i denna demo är ju om möjligt dummare än botarna i ex. Titanfall...(där de iofs skall vara ngt lobbotemerade).
i ett sådant här påkostat(?) FPS så hade man ju hoppas att motståndet i singelplayer var ngt sådär roligt och "aktivt". här står de och väntar, och när de får ett skott på sig, väntar de på nästa skott.
undrar när första stora titeln gjord FÖR PS4 kommer...jag väntar.

Medlem
Skrivet av Nihuli:

Why the fuck
Are you using that meme incorrectly?

Sedan när är det regler på hur man får använda en bild med text på.
Sedan vet du inte vad det är jag syftar på.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Skribent
Skrivet av Gen:

Hallå? Skulle det inte vara lättare att porta från PS4/X1 till PC i och med den nya "PC-liknande" arkitekturen? PS3/X360 -> PC minns jag alla snackade om var svårt men nu?

Det kostar fortfarande mycket pengar och frågan är hur mycket dom skulle tjäna på det.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av Icerock:

Vet inte änns varför det kommer till PS3 och Xbox 360....det ska vara ett spel som de ska uppehålla länge så varför släppa det till konsoler som är gamla och håller på och dör sakta, kunde droppat dem och släppt det till PC också...

Skrivet av MutatedElk:

Håller också med om att företag kan Droppa hela grejen med att forstätta göra spel till last gen…

Ja, varför ge sig in i en marknad (last-gen) som fortfarande används av ett par hundra miljoner individer. Alla länder har inte en Svensk ekonomi.

Typisk Svensk trångsynthet!

Nej det är inte typiskt Svensk trångsynthet. Ditt inlägg tycker jag ligger närmare då. PC spelarna är besvikna det är väl inte konstigt, själv funkar inte konsol för mig så jag vill ha mycket till PC plattformen. Det är väl upp till var och en vad de vill spela på men att patetisk utelämna en stor plattform det är bull.

Nej, för "Vet inte änns varför det kommer till PS3 och Xbox 360" och "Håller också med om att företag kan Droppa hela grejen med att forstätta göra spel till last gen…" är ju absolut inte trångsynt.

Läser du en annan text? Jag är själv PC-spelare till 95% så, du får gärna berätta vart jag skriver att det är rätt att utesluta PC och att det inte är bullshit?

Medlem

Kommer att lira skiten ur det på 360n och sen om jag kan införskaffa en XBone lär jag köra det där också...och säkert på PC också när/om det väl släpps där också!


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

äger både pc och ps3, noll köplust för några titlar till ps3, har alla titlar jag kan tänka mig äga, känns onödigt att spendera mer pengar på det när jag kan få grymmare spel på pc för mindre pengar.

Medlem

Har inga förhoppningar på detta fören man testar.
Synd att dissa PC


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Lol fail


signatur

Meep!

Medlem

Allt detta säger mig är att spelet antagligen kommer bli ännu en medelmåttig FPS-pangare likt många andra. Sådana fungerar inte i PC-konkurrensen.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Icerock:

Vet inte änns varför det kommer till PS3 och Xbox 360....det ska vara ett spel som de ska uppehålla länge så varför släppa det till konsoler som är gamla och håller på och dör sakta, kunde droppat dem och släppt det till PC också...

Enligt Wikipedia (med källa) hade ps3 sålt över 80 miljoner i november 2013. Ps4:an var väl nyss uppe i 7 miljoner. Så, nej, det är nog inte så konstigt att det släpps till ps3 och x360, spel kommer nog fortsätta trilla in på dom plattformarna i ett par år till...

Gen
Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Gen:

Hallå? Skulle det inte vara lättare att porta från PS4/X1 till PC i och med den nya "PC-liknande" arkitekturen? PS3/X360 -> PC minns jag alla snackade om var svårt men nu?

Det kostar fortfarande mycket pengar och frågan är hur mycket dom skulle tjäna på det.

Självfallet
http://www.sweclockers.com/nyhet/18672-pc-forbi-konsoler-i-sp...

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Gen:

Hallå? Skulle det inte vara lättare att porta från PS4/X1 till PC i och med den nya "PC-liknande" arkitekturen? PS3/X360 -> PC minns jag alla snackade om var svårt men nu?

Det kostar fortfarande mycket pengar och frågan är hur mycket dom skulle tjäna på det.

Självfallet
http://www.sweclockers.com/nyhet/18672-pc-forbi-konsoler-i-sp...

"På spelfronten noteras att de klassiska titlarna League of Legends och Dota 2 är överlägset populärast tillsammans med spel för affärsmodellen "free to play". Under 2013 noterades inga spel släppta under året på topp-20, men i det första kvartalet 2014 hittade DayZ, Rust och Hearthstone in till topplistan."

Inte AAA-titlar som säljer mer på PC. Läs mer än rubriken nästa gång.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Gen:

Hallå? Skulle det inte vara lättare att porta från PS4/X1 till PC i och med den nya "PC-liknande" arkitekturen? PS3/X360 -> PC minns jag alla snackade om var svårt men nu?

Det kostar fortfarande mycket pengar och frågan är hur mycket dom skulle tjäna på det.

Självfallet
http://www.sweclockers.com/nyhet/18672-pc-forbi-konsoler-i-sp...

Det är många Mmo och f2p som drar upp snittet.
Gräver man lite i sweclockers arkiv så hittar man rätt nyligen en rapport från iaf Nordens försäljning 2013, tar man bort just Mmo från siffrorna så ser man att konsolerna säljer mer.

Så min teori är fortfarande att multiplattformsspelen säljer bättre till konsol och därför väljer man att göra såhär.

Så vilken plattform som totalt säljer bäst är oväsentligt, det som är intressant är hur multiplattformsspelen säljer, eller snarare, det enda intressanta är hur tillverkaren förväntar sig att just deras spel kommer sälja på en viss plattform.

Sen verkar även spelen sälja dyrare på konsol, t ex watch dogs är nästan 200 kronor billigare på pc än konsol, visst att ms/Sony ska ha en del licens men tror knappast det är 200kronor per kopia, så antagligen vill väl inte tillverkarna att pc ska kannibaliska på konsolerna, relativt säker att så är fallet med t ex. GTA5..

Medlem
Skrivet av whoo:
Skrivet av Gen:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Gen:

Hallå? Skulle det inte vara lättare att porta från PS4/X1 till PC i och med den nya "PC-liknande" arkitekturen? PS3/X360 -> PC minns jag alla snackade om var svårt men nu?

Det kostar fortfarande mycket pengar och frågan är hur mycket dom skulle tjäna på det.

Självfallet
http://www.sweclockers.com/nyhet/18672-pc-forbi-konsoler-i-sp...

Det är många Mmo och f2p som drar upp snittet.
Gräver man lite i sweclockers arkiv så hittar man rätt nyligen en rapport från iaf Nordens försäljning 2013, tar man bort just Mmo från siffrorna så ser man att konsolerna säljer mer.

Så min teori är fortfarande att multiplattformsspelen säljer bättre till konsol och därför väljer man att göra såhär.

Så vilken plattform som totalt säljer bäst är oväsentligt, det som är intressant är hur multiplattformsspelen säljer, eller snarare, det enda intressanta är hur tillverkaren förväntar sig att just deras spel kommer sälja på en viss plattform.

Sen verkar även spelen sälja dyrare på konsol, t ex watch dogs är nästan 200 kronor billigare på pc än konsol, visst att ms/Sony ska ha en del licens men tror knappast det är 200kronor per kopia, så antagligen vill väl inte tillverkarna att pc ska kannibaliska på konsolerna, relativt säker att så är fallet med t ex. GTA5..

"Konsoler" är inte en plattform. Ska man jämföra så jämför Xb1, PS4, Wii och PC var för sig. Det kostar lika mycket (eller lite) att porta mellan Xb1, PS4 och PC eftersom att alla tre är en PC i grunden. Så argumentet att det kostar för mycket att porta till PC men att man gladeligen portar till PS4 på grund av kostad/försäljning håller inte riktigt.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av chopper:

"Pete Parsons för Eurogamer tycker" vilken jäla mupp.

Så tack från PC sidan som gjort ert företag rikt och välmående när ni började med halo. Konsol tjafset är patetisk.
Sanningen är väl att de inte har några bra PC kodare kvar i företaget. Är ju inte så sugen på att få spelet om 3-5 år.
Det finns så mycket dåliga "motiveringar" att inte släppa spel till en viss plattform.

Inga PC kodare kvar? Strunt prat de nya konsolerna har båda x86 precis som en vanlig pc. Om det är något som är tidskrävande så är det att skria spelet till xbox360 och ps3 som inte är x86.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Gen:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Gen:

Hallå? Skulle det inte vara lättare att porta från PS4/X1 till PC i och med den nya "PC-liknande" arkitekturen? PS3/X360 -> PC minns jag alla snackade om var svårt men nu?

Det kostar fortfarande mycket pengar och frågan är hur mycket dom skulle tjäna på det.

Självfallet
http://www.sweclockers.com/nyhet/18672-pc-forbi-konsoler-i-sp...

"På spelfronten noteras att de klassiska titlarna League of Legends och Dota 2 är överlägset populärast tillsammans med spel för affärsmodellen "free to play". Under 2013 noterades inga spel släppta under året på topp-20, men i det första kvartalet 2014 hittade DayZ, Rust och Hearthstone in till topplistan."

Inte AAA-titlar som säljer mer på PC. Läs mer än rubriken nästa gång.

Det betyder inte att AAA spel går dåligt på pc alls, om något så tjänar det mera för varje kopia såld av ett spel på pc än på konsol.

Medlem
Skrivet av Gen:

Hallå? Skulle det inte vara lättare att porta från PS4/X1 till PC i och med den nya "PC-liknande" arkitekturen? PS3/X360 -> PC minns jag alla snackade om var svårt men nu?

Det handlar om pengar, inte svårighet.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Gen:

Hallå? Skulle det inte vara lättare att porta från PS4/X1 till PC i och med den nya "PC-liknande" arkitekturen? PS3/X360 -> PC minns jag alla snackade om var svårt men nu?

Det kostar fortfarande mycket pengar och frågan är hur mycket dom skulle tjäna på det.

Självfallet
http://www.sweclockers.com/nyhet/18672-pc-forbi-konsoler-i-sp...

Jag tror att både FZ och Sweclockers har tolkat den där informationen fel. Så vitt jag har sett står det inget om spelförsäljning, bara intäkter. Det skulle rimligtvis kunna tillskrivas mikrotransaktioner i LoL eller vad som helst egentligen.

PC är en mer öppen plattform med fler konkurrenter, större risk och i viss mån också färre kunder beroende på vilken grupp det är man vänder sig till. Att PC-spel totalt sett genererar större intäkter behöver inte betyda att distributörer och utvecklare som primärt riktar in sig på konsol skulle göra det om de valde att lansera fler spel på PC.

Medlem
Skrivet av whoo:
Skrivet av Gen:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Gen:

Hallå? Skulle det inte vara lättare att porta från PS4/X1 till PC i och med den nya "PC-liknande" arkitekturen? PS3/X360 -> PC minns jag alla snackade om var svårt men nu?

Det kostar fortfarande mycket pengar och frågan är hur mycket dom skulle tjäna på det.

Självfallet
http://www.sweclockers.com/nyhet/18672-pc-forbi-konsoler-i-sp...

Det är många Mmo och f2p som drar upp snittet.
Gräver man lite i sweclockers arkiv så hittar man rätt nyligen en rapport från iaf Nordens försäljning 2013, tar man bort just Mmo från siffrorna så ser man att konsolerna säljer mer.

Så min teori är fortfarande att multiplattformsspelen säljer bättre till konsol och därför väljer man att göra såhär.

Så vilken plattform som totalt säljer bäst är oväsentligt, det som är intressant är hur multiplattformsspelen säljer, eller snarare, det enda intressanta är hur tillverkaren förväntar sig att just deras spel kommer sälja på en viss plattform.

Sen verkar även spelen sälja dyrare på konsol, t ex watch dogs är nästan 200 kronor billigare på pc än konsol, visst att ms/Sony ska ha en del licens men tror knappast det är 200kronor per kopia, så antagligen vill väl inte tillverkarna att pc ska kannibaliska på konsolerna, relativt säker att så är fallet med t ex. GTA5..

Men är inte destiny just ett mmo?

Inaktiv

Spelet ser ju lite småintressant ut, men kommer nog inte prova om det inte kommer till PC då jag är totalt allergisk mot FPS på konsol.

Medlem
Skrivet av Gen:

Hallå? Skulle det inte vara lättare att porta från PS4/X1 till PC i och med den nya "PC-liknande" arkitekturen? PS3/X360 -> PC minns jag alla snackade om var svårt men nu?

Utan tvekan. Det var en massa krokodiltårar över åren om hur mycket tid och hur svårt det var att porta från PS3-XBox.. Nu har de fått som de velat men likförbannat gnäller de. Dessutom tar de MER betalt för sina produkter när pipelinen per definition är snabbare och billigare.

Ytterliggare en anledning att bojkotta konsollerna.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Sanazin:

Problemet är att dessa idi*tskallar har valt att släppa Destiny till både PS3 & 360. Börjar bli j*vligt tjatigt med "next-gen" som även tvingas in i förra generationens konsoller.

Idiotskallar? De tjänar mer pengar på PS3 och 360 än på PC så det är smart och inte idiotiskt.

Varför skulle de göra det? Enligt senaste raporterna så säljs det mer spel till pc än till konsoll.

Medlem
Skrivet av scirocco:

Varför skulle de göra det? Enligt senaste raporterna så säljs det mer spel till pc än till konsoll.

Jag tror rapporten handlade om högre intäkter - inte fler spel sålda. Det blev ganska många felaktiga rubriker baserat på detta.

Medlem

Man kodar skiten på en PC, och sen kan man inte släppa det till datorer, ibland undrar man om folk är kloka i "skalen"

Piss i huvudet och ingen tillgång till toalett kanske!

Destiny my ass

Inaktiv

DETTA HAR JAG ALDRIG HÖRT OM INNAN ELLER SÅ?ALLT HANDLAR SJÄLVKLART OM PENGAR:O

12
Skriv svar