Tidernas bästa fotbollsspel

Skrivet av Pippolei:

Bah!
Världens genom tidernas bästa fotbollslir är ju förstås Nintendo World Cup!!!
https://www.youtube.com/watch?v=SL6tLpMFi7U

Skrivet av Ophe:

Att inte sätta Nintendo World Cup som 1:a är ju nästintill tjänstefel!

Hellyeah!!!


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Victory Goal till Sega Saturn. Tider det.

Medlem

Ett leder överlägset och har 22% och det är SWoS. Det säger en hel del vad läsarna faktiskt tycker.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Aldrig haft så kul som med Kick Off 2 mot en polare.

Sen när man spelat ett tag så valde man en viss domare... kommer inte ihåg vad han hette, men han var galen och delade ut röda kort som om de var oblater i kyrkan.

Medlem

Super Star Soccer Deluxe

Medlem

Tycker personligen att Striker förtjänar en plats på den där listan. Men det har gjorts många spel.

Medlem

Nintendo 8 bit World cup är helt klart det bästa fotbolls spelet jag har lira så jävla coolt är det , ångra satan att jag sålde mitt 8bit för att köpa ett SNES en gång i tiden .

Lite bärs och World cup hade varit guld nu

Medlem

Mitt Sensible Soccer buggade så inga andra spelare än målvakten gick upp i värde. Alla andra gick ner för de fick aldrig några mål registrerade på sig. Så jag fick hålla nollan med Pagliuca tills han maxade sin värdering på 10M. Då sålder jag honom för det eller ibland lite över. Efter denna transfer gick han då tillbaka på sitt default-värde: 2,75M eller om det var 2,25M. Då gick jag in omedelbart i det köpande lagets uppställning och gav det dubbla för honom, d v s 5M och då släppte de alltid spelare även om de inte var på transferlistan. Så då gick jag plus 5M i omgångar. Så höll jag på för att finansiera spelarköp. Jag tog mitt Cambridge United ur 3an till att bli det absoluta topplaget i Europa. Ronaldo fick inte ens sitta på bänken i mitt lag, och han var världens bästa spelare i verkligheten på den tiden. För Kenneth Andersson sköt stenhårt och sprang sjukt snabbt och Davor Suker var den bästa av de alla, så de två på topp i en traditionell 2-4-4 uppställning som funkade bäst för mig. Det roliga var att bland alla superstjärnor hade jag en ganska anonym yttermittfältare från AIK som sprang som vinden. Han var snabbast i spelet och sprang ifatt och glidtacklade mest för han hade dålig bollkontroll. Han drog på sig en del kort


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

mmMGOOOOOOOOOOAAAAAAAAAAAAAAAAAL!!!!!!!!!!!!

Medlem

En annan klassiker var väl den där "Soccer" tror jag den hette till Commodore 64. Den fanns bland annat på cartridge.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

sensible world of soccer!
1 knapp och 1 spak, det enda som fanns/behövdes och som man kunde göra en massa saker med beroende på sin egen skicklighet.
inga onödiga cut scenes, inga ned segningar, inte miljoner knappar/kombinationer och inget BS som ses i dagens fotbolls spel, utan 100% ren och snabb fotboll.

när jag såg denna rubriken så trodde jag direkt att det var dagens fotbolls spel som skulle listas och fick mig att tveka på att gå in och läsa och vilken glad överraskning det blev att se en sådan guld klimp finnas med i listan:)

Medlem

World Cup 98 är väl den som kommer mest på tal.
Den var riktigt bra.

Skrivet av Prixm:

Fifa 2002 var nog det fotbollsspel jag spelat mest. Så måste säga 2002, inte för att det var något speciellt med det direkt. Bara att jag älskade fotboll mer än något annat just då.

Gäller samma för mig, 2002 är den jag kört överlägset mest.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Jag var ett stort fan av PES-serien. Tyckte Fifa var ett skämt(vilket det var på den tiden). Ska bli intressant vad PES kan komma att göra nu till nextgen. Men alltså, FIFa 14 till PS4 som är det jag spelar nu. Det är ett av de bästa spelen jag spelat i mitt liv. Jag älskar det så otroligt mycket. Så nu vet du det. Hejdå.

Medlem

Det jag gillade främst med PES (minns inte vilken, kring 2007) var bollfysiken. Känslan och tyngden, märktes när man fick till bra skott!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Mitt Sensible Soccer buggade så inga andra spelare än målvakten gick upp i värde. Alla andra gick ner för de fick aldrig några mål registrerade på sig. Så jag fick hålla nollan med Pagliuca tills han maxade sin värdering på 10M. Då sålder jag honom för det eller ibland lite över. Efter denna transfer gick han då tillbaka på sitt default-värde: 2,75M eller om det var 2,25M. Då gick jag in omedelbart i det köpande lagets uppställning och gav det dubbla för honom, d v s 5M och då släppte de alltid spelare även om de inte var på transferlistan. Så då gick jag plus 5M i omgångar. Så höll jag på för att finansiera spelarköp. Jag tog mitt Cambridge United ur 3an till att bli det absoluta topplaget i Europa. Ronaldo fick inte ens sitta på bänken i mitt lag, och han var världens bästa spelare i verkligheten på den tiden. För Kenneth Andersson sköt stenhårt och sprang sjukt snabbt och Davor Suker var den bästa av de alla, så de två på topp i en traditionell 2-4-4 uppställning som funkade bäst för mig. Det roliga var att bland alla superstjärnor hade jag en ganska anonym yttermittfältare från AIK som sprang som vinden. Han var snabbast i spelet och sprang ifatt och glidtacklade mest för han hade dålig bollkontroll. Han drog på sig en del kort

Så var det nog för alla, inte bara för dig. Men om jag inte minns fel så tror jag att de fixade det i en senare upplaga av spelet.

Finns få saker som var så tillfredställande som att lägga in bollen i bortre krysset snett diagonalt ifrån mitten av motståndarnas planhalva. Hittade man bara sweetspoten så gick de in varje gång.

Medlem

kommer ni ihåg lazios ariel ortega? SWOS nog snabbaste spelare och bytte man in honom precis då matchen började så blev han ännu snabbare.
han kunde,med lite skicklighet, zick zacka genom allt på planen, springa runt runt målvakten för att sedan gå in i mål med bollen.
när man spelade turneringar så fick man till slut inte ha med spelaren pga att det räknades som "fusk" och var orättvist:P
i verkligheten var han inte något speciellt bra.

Medlem

#COYS


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Super Mario Strikers.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Prixm:

Fifa 2002 var nog det fotbollsspel jag spelat mest. Så måste säga 2002, inte för att det var något speciellt med det direkt. Bara att jag älskade fotboll mer än något annat just då.

Mah niggah!

Medlem
Skrivet av Pippolei:

Bah!
Världens genom tidernas bästa fotbollslir är ju förstås Nintendo World Cup!!!
https://www.youtube.com/watch?v=SL6tLpMFi7U

Ja men exakt! jag satt bara och väntade på att denna underbara titel skulle dyka upp i top 10 listan men icke!?. Spelet är/var ju helt fantastiskt

Medlem
Medlem

Tydligt att vi gamla gubbar är få då vi inte har så många röster på...

"Kick off"

12
Skriv svar