Divinity: Original Sin

Robot
Divinity: Original Sin

Det händer inte ofta, men ibland slår den till – förälskelsen som reser armhår, sabbar nattsömnen och drar ett suddigt filter över vardagen. Som Divinity: Original Sin, ett rollspel som mäter sig mot genrens mästerverk.

#larian-studios, #divinity-original-sin, #divine-divinity, #baldurs-gate-ii-shadows-of-amn, #neverwinter-nights, #planescape-torment, #star-wars-knights-of-the-old-republic


Medlem
Divinity: Original Sin

Sjukt bra spel. Finns inte mer att säga. Ni som gillar classic RPGs bör köpa direkt. Spela med en polare så blir det ännu bättre.

Moderator | Testpilot

Aldrig riktigt fattat vad det är för spel tills nu, tack så mycket.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Suttit och spelat det här i flera dagar till och från nu, och det är lätt ett av de bästa spel som släppts sedan år 2000, om man gillar RPGs.

Ett tips är att tänka till litet extra när man skapar sina två karaktärer. Mycket av slagsmålen kan vara riktigt svåra tidigt om man inte skaffar sig ett hum om hur omgivningen och varandras färdigheter påverkas när de kombineras.

Medlem

Spelat det med en vän över 25 timmar, sjuuukt bra spel!

Medlem
Skrivet av toern:

Suttit och spelat det här i flera dagar till och från nu, och det är lätt ett av de bästa spel som släppts sedan år 2000, om man gillar RPGs.

Ett tips är att tänka till litet extra när man skapar sina två karaktärer. Mycket av slagsmålen kan vara riktigt svåra tidigt om man inte skaffar sig ett hum om hur omgivningen och varandras färdigheter påverkas när de kombineras.

2 mages / wizards. Game is hard. Är typ allt som behövs.

Medlem

Är det bara jag som tyckte spelet var lite förvirrande samt oroväckande svårt? Det 5 första timmarna bestod av ren frustration och meddelandet "change difficulty" på grund av att jag dog som ett fluga. Jag är antagligen jävligt kass helt enkelt

Medlem

För er som inte hunnit köpa det ännu:

http://www.gog.com/game/divinity_original_sin

Värt varenda krona!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

För er som inte hunnit köpa det ännu:

http://www.gog.com/game/divinity_original_sin

Värt varenda krona!

http://www.g2play.net/category/4268/divinity-original-sin-ste...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Har funderat hur länge som helst på att skaffa det, men det såldes enbart bara på steam ett tag med early access, och när 39 dollar blir 39 euro så tänker jag mig fan inte köpa.

Men nu kan man hitta väldigt bra priser på andra hemsidor, såg för någon dag sedan det låg på 200 kr.

Medlem

någon som vet en sida där det finns billigt? legis sida såklart

Medlem

Riktigt jävla bra spel. 5/5 helt klart.

Det enda som jag tycker är lite tråkigt är att det är turn-based combat.

Medlem

Gillar detta spel skarpt, särskilt imponerad blev jag av hur bra quest systemet är. I en del andra titlar så känns dravlet med main och sidequests forcerat och fånigt, här finns det ett mycket bättre flyt med en lagom nivå av humor.

Inaktiv

Detta ska jag köpa! Hur är svårighetsgraden? Är det utmanande?

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Har funderat hur länge som helst på att skaffa det, men det såldes enbart bara på steam ett tag med early access, och när 39 dollar blir 39 euro så tänker jag mig fan inte köpa.

Men nu kan man hitta väldigt bra priser på andra hemsidor, såg för någon dag sedan det låg på 200 kr.

Skrivet av Oneone:

någon som vet en sida där det finns billigt? legis sida såklart

G2Play fungerar utmärkt att handla spel från.

Skrivet av Skelögd:

Riktigt jävla bra spel. 5/5 helt klart.

Det enda som jag tycker är lite tråkigt är att det är turn-based combat.

Du måste skoja!? Det är just att det är Rond baserat som gör det så förbannat coolt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

The Co-Optional Podcast Animated om Quest Givers i spelet:

Medlem

Köpte och spelade ett par timmar. Känner dock ett starkt behov av att starta om eftersom jag får smaka så hårt av allt. Vägrar sänka till easy, då gör jag hellre om och rätt.

phi
Medlem

Kickstarter levererar ännu en gång. Det börjar bli tyst från alla kickstarterhatare som tidigare gnällde om tiggeri, tomma löften, dåliga lågbudgetspel m.m.

Medlem
Skrivet av Ankh:

G2Play fungerar utmärkt att handla spel från.

De har det inte i lager, däremot.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Ankh:

G2Play fungerar utmärkt att handla spel från.

De har det inte i lager, däremot.

...jag köpte den från dom för mindre än 30 minuter sedan

Antar att den tog slut precis då!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

152 timmar än så länge, kör både solo och co-op med en polare.
Fantastiskt bra spel och att det dessutom kommer mer material både från Larian och communityn är bara helt underbart
Jag skulle dock vilja ha lite random encounters, både fiender och neutrala.
Och dual wield för vapen.
Hrmmnn, jag kanske får göra en mod till spelet då

Medlem

Otroligt bra spel om man kan bortse från diverse små buggar som förvisso inte är game-breaking men som ändå är smått irriterande, som t.ex. game crash på loading. Och en del loading blir det med tanke på allt fel man gör i början


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Utan tvekan det bästa RPG som släppts de senaste åren.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Kan inte göra annat än att hålla med, lagt 30 timmar än så länge och mer lär det bli

Skrivet av Maxiz!:

Otroligt bra spel om man kan bortse från diverse små buggar som förvisso inte är game-breaking men som ändå är smått irriterande, som t.ex. game crash på loading. Och en del loading blir det med tanke på allt fel man gör i början

Det kom en patch som fixade det tidigare i veckan, det har fixat sig för mig iaf! Kommit en ganska stadig mängd buggfixande patchar sen 1.0 släpptes som löst en massa problem

Medlem

Ett av dom bästa RPG spel jag spelat sen gamla DA1

Se och lär EA och Bioware.

Gamla Bioware hade kunnat göra ett spel som det här.

Helt underbart att ett riktigt RPG kan göras för så lite pengar om bara viljan finns.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Men Ove, det här var väl onödigt? Listan över måste-spel växer sig allt större, och tidskrävande rpg:n är det sista den behövde.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Inte fan blev det lättare att hålla sig från att köpa nu efter man har läst det här

Medlem
Medlem
Skrivet av Loevet:

Men Ove, det här var väl onödigt? Listan över måste-spel växer sig allt större, och tidskrävande rpg:n är det sista den behövde.

Haha, precis så kände jag med. Men jag köpte det direkt efter läst recension ändå, lite för många klassiska titlar han hänvisar till för att undvika


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Satt och tittade lite på det här spelet häromdan och tänkte att det kan väl inte va så bra som det verkar? Det kunde det tydligen. Typiskt

123
Skriv svar