Se dynamiska vädereffekter i H1Z1

Medlem

Vad spelar det för roll om de liknar varandra, de är ju i samma genre, precis som alla andra spel i samma genre, vad gör survival genren speciell? Vad gäller animationer så är de nog långt från färdiga heller.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av cute_ninja:

Så länge det inte e lika satans hackigt som day z så är jag glad, lite less på att skjuta något som dör 5 sec senare xD

Multiplayer latancy kommer vi aldrig slippa. Den är inte toppen i planetside 2, och kommer säkert vara samma i H1Z1.

kan dock inte vara värre in i dayz


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Redstar:

Tyvärr tycker jag att DayZ moddade fel spel, arma-motorn gör det hela stelt, tänk om Dayz-modden gjorts på Stalker istället för Arma, då hade det varit det perfekta spelet. Önsketänkande, men bara ett exempel. Och ja, Dayz är fortfarande i Alpha, fortfarande, efter hur länge? Irrelevant, grunden de använder kommer vara densamma ändå.

Utvecklarna sade för länge sedan att spelet kanske kommer att gå in i beta under slutet av 2014. Men att det var tveksamt. Visst, de har fått in mycket pengar och har hyrt/köpt in mindre studios att hjälpa dem. Men det har nog inte fullkomligt revolutionerat deras utvecklingsplan. Early Access innebär att man får tillgång till spelet tidigt i utvecklingen. Är det så enormt svårt att förstå? Inte bara rikatt till dig utan även alla andra som känner för att klaga.

För övrigt så håller de på att byta motor.


signatur

"When there is no more room in hell, the dead will walk the earth."

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Med snö så menar dom ett litet vitt tunt täcke över marken... Inte riktig snö, med andra ord. Ett av de bästa spelen att få rätt känsla för riktig snö har varit Assassins Creed 3 faktiskt, vill gärna ha något liknande i ett sånt här spel.

Även Uncharted 2 har riktigt fin snö, kanske den bästa inom spel
Tycker det är dags för utvecklarna att få till lite mer känsla när det kommer till snö,lera,vatten osv...

Medlem

Jag hoppas så himla mycket att H1Z1 blir det jag ville ha utav DayZ. Jag förväntar inte mig en exakt kopia och jag förväntar inte mig ett perfekt spel rakt av men så länge jag kan få de där härliga känslorna som jag fick utav DayZ i början så är jag nöjd.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av generalfil:

Visuellt så slår ju H1Z1 Dayz med hästlängder sofar, men jag undrar verkligen om de kan hålla samma gameplay känsla...
Vi får helt enkelt vänta och se

Tycker du? jag tycker H1Z1 ser så stelt ut, det har ingen känsla. Svårt att sätta fingret på vad exakt det är, men det känns som lite överallt, animationer, texturer och modeller. Det är väl dock ingen chock då det är större skala än DayZ i guess.

Har spelat mycket planetside 2, så jag känner igen många animationer etc också.

Håller med. Spelet är ju dock under utveckling får man komma ihåg, och hur långt de är i utvecklingen vet vi inte. En del företag visar inte upp ett spel förens det nästan är "klart", och då ser det väldigt mycket bättre ut än om de visat en alpha-stage. Känns som om H1Z1 visas upp trots att det är långt kvar av utveckling, kan vara därför det ser stelt ut. Jag tycker nämligen det ser väldigt pre-alpha ut, vilket skulle förklara stelheten i det hela, då en del är antagligen/förhoppningsvis placeholders.

KoP
Medlem
Skrivet av generalfil:

Visuellt så slår ju H1Z1 Dayz med hästlängder sofar, men jag undrar verkligen om de kan hålla samma gameplay känsla...
Vi får helt enkelt vänta och se

Känslan av att man håller på och somna när man spelar DayZ menar du? Nä, blir till att dumpa DayZ till förmån för detta när det kommer ut. DayZ utvecklarna verkar aldrig få tummen ur. -_-

sony har betydligt större resurser att göra ngt bra av det här

Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av generalfil:

Visuellt så slår ju H1Z1 Dayz med hästlängder sofar, men jag undrar verkligen om de kan hålla samma gameplay känsla...
Vi får helt enkelt vänta och se

Tycker du? jag tycker H1Z1 ser så stelt ut, det har ingen känsla. Svårt att sätta fingret på vad exakt det är, men det känns som lite överallt, animationer, texturer och modeller. Det är väl dock ingen chock då det är större skala än DayZ i guess.

Har spelat mycket planetside 2, så jag känner igen många animationer etc också.

snälla du,animationerna i h1z1 är då bra mycket bättre än vad det är i dayz.

Medlem
Skrivet av generalfil:

Visuellt så slår ju H1Z1 Dayz med hästlängder sofar, men jag undrar verkligen om de kan hålla samma gameplay känsla...
Vi får helt enkelt vänta och se

Har svår att hålla med om att H1Z1 ser bättre ut än DayZ med undantag av väder- och ljuseffekter.
Miljöerna ser kraftigt nedbantade och ganska torftiga ut, vilket inte alls är konstigt med tanke på att det är ett MMO (DayZ är inte ett MMO).
Chernarus är väldigt realistiskt representerat även om det saknar en del ögongodis, skogar ser ut och känns som skogar med stor variation. När jag kollar på H1Z1 stör jag mig på de glest utplacerade och hårt nedskalade träden som står i det detaljlösa landskapet och det kommer knappast att bli bättre.

Med det sagt kommer H1Z1 att ha andra fördelar, jag tror inte att de två kommer att vara jättelika när det gäller gameplay och framför allt hoppas jag att en skillnad kommer att vara att alla inte kan hantera vapen som vältränade soldater.

Medlem

Förhoppningsvis så kommer spelet inte ha tidernas klumpigaste och jobbigaste UI

Avstängd

Vänta nu... Dayz får frikort för att det är i Alpha stadie, medan h1z1, i dagsläget, tydligen måste betraktas som den slutgiltiga versionen av spelet.

har jag förstått alla haters rätt nu?

är inte förresten h1z1 pre-Alpha?


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Vänta nu... Dayz får frikort för att det är i Alpha stadie, medan h1z1, i dagsläget, tydligen måste betraktas som den slutgiltiga versionen av spelet.

har jag förstått alla haters rätt nu?

är inte förresten h1z1 pre-Alpha?

Jag ser ingen annan än du som har tagit upp den saken?

Avstängd
Skrivet av Ahris:
Skrivet av DrAg00nEn:

Vänta nu... Dayz får frikort för att det är i Alpha stadie, medan h1z1, i dagsläget, tydligen måste betraktas som den slutgiltiga versionen av spelet.

har jag förstått alla haters rätt nu?

är inte förresten h1z1 pre-Alpha?

Jag ser ingen annan än du som har tagit upp den saken?

inte bara kommentarerna i denna tråd jag syftar på.

men ändå... Hur kan du veta att T.ex skogarna inte kommer att bli bättre vid release.

gnälls även över animationer och dylikt i h1z1. Säger man samma sak om dayz i en dayz tråd blir man levande begravd över att spelet bara är i Alpha och att man tydligen inte kan läsa och att man på ett eller annat sätt är utvecklingsstörd pga att man har en åsikt.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Inaktiv

Affärsidé:

1. Kopiera DayZ.

2.

3. Profit.

Medlem

Längtar fortfarande efter ett spel som Day Z, utan fokus på pvp, mer fokus på samarbete, långsiktigt byggande av ett samhälle i spelet, med lagom learning curve, roligt från minut ett och fortsatt roligt månader senare men ett helt annat spel om ens grupp överlevt. Vädereffekter - om de spelar någon roll mer än estetiskt - är ju toppen, men visst är väl allt det här bara minecraft-kopior... egentligen?

Avstängd
Skrivet av eatem:

Affärsidé:

1. Kopiera DayZ.

2.

3. Profit.

antar att punkt 2 ska vara "förbättra" eller "försöka förbättra". Vilket är en bra sak. Enligt din logik kan man även säga
1. Kopiera valfritt spel i valfri genre
2.
3. Profit

om folk inte skulle kopierat en grundidé från ett spel till ett annat så skulle vi endast kunna ha 1 spel från varje genre


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av generalfil:

Visuellt så slår ju H1Z1 Dayz med hästlängder sofar, men jag undrar verkligen om de kan hålla samma gameplay känsla...
Vi får helt enkelt vänta och se

Tycker du? jag tycker H1Z1 ser så stelt ut, det har ingen känsla. Svårt att sätta fingret på vad exakt det är, men det känns som lite överallt, animationer, texturer och modeller. Det är väl dock ingen chock då det är större skala än DayZ i guess.

Har spelat mycket planetside 2, så jag känner igen många animationer etc också.

snälla du,animationerna i h1z1 är då bra mycket bättre än vad det är i dayz.

Sa aldrig att de var bättre animationer i dayZ, jag sa att jag tycker DayZ är snyggare over all. Och att H1Z1 har rätt trötta animationer, speciellt dom som dom bara tagit direkt från planetside.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av generalfil:

Visuellt så slår ju H1Z1 Dayz med hästlängder sofar, men jag undrar verkligen om de kan hålla samma gameplay känsla...
Vi får helt enkelt vänta och se

Har svår att hålla med om att H1Z1 ser bättre ut än DayZ med undantag av väder- och ljuseffekter.
Miljöerna ser kraftigt nedbantade och ganska torftiga ut, vilket inte alls är konstigt med tanke på att det är ett MMO (DayZ är inte ett MMO).
Chernarus är väldigt realistiskt representerat även om det saknar en del ögongodis, skogar ser ut och känns som skogar med stor variation. När jag kollar på H1Z1 stör jag mig på de glest utplacerade och hårt nedskalade träden som står i det detaljlösa landskapet och det kommer knappast att bli bättre.

Med det sagt kommer H1Z1 att ha andra fördelar, jag tror inte att de två kommer att vara jättelika när det gäller gameplay och framför allt hoppas jag att en skillnad kommer att vara att alla inte kan hantera vapen som vältränade soldater.

What this guy said

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av DrAg00nEn:

Vänta nu... Dayz får frikort för att det är i Alpha stadie, medan h1z1, i dagsläget, tydligen måste betraktas som den slutgiltiga versionen av spelet.

har jag förstått alla haters rätt nu?

är inte förresten h1z1 pre-Alpha?

Jag ser ingen annan än du som har tagit upp den saken?

inte bara kommentarerna i denna tråd jag syftar på.

men ändå... Hur kan du veta att T.ex skogarna inte kommer att bli bättre vid release.

gnälls även över animationer och dylikt i h1z1. Säger man samma sak om dayz i en dayz tråd blir man levande begravd över att spelet bara är i Alpha och att man tydligen inte kan läsa och att man på ett eller annat sätt är utvecklingsstörd pga att man har en åsikt.

Jag vet att skogarna inte kommer att bli bättre för att jag känner motorn både från Planetside 2 och Landmark. Till skillnad från DayZ är den byggd för tusentals spelare och då ligger det i sakens natur att man måste tumma på något annat, i det här fallet är det landskapets detaljrikedom.
Lägg sedan till att spelare kan bygga egna hus precis som i Rust, det innebär att utvecklaren måste lämna ytterligare utrymme för byggnadernas polygoner för vad tror du händer med din dator när du knallar in i ett område där hundra spelare har byggt en stad?

Animeringarna är en helt annan femma, Sony har ett mycket bättre system för den biten vad jag har sett (Betyder inte att det blir bättre, bara att förutsättningarna är det.)

12
Skriv svar