Reflex stoppar sin Kickstarter

Robot
Reflex stoppar sin Kickstarter

Men det finns hopp för actionfans i Valves omdebatterade inkörsport till spelbranschen.

#nyhetstips


Medlem
Reflex stoppar sin Kickstarter

Hmm, ja det var ju inte så oväntat.

Air control och bunny jumping i arena MP säljer liksom inte, vilket jag så klart djupt beklagar. Jag tror att man skall försöka bygga ett SP runt det, så som det gjordes #en #gång i tiden och #slutade #med att man helt sonika tog bort SP mer eller mindre.

Det sämsta är för folk som mig som älskar gammal hederlig CTF, den har ju för fan blivit helt marginaliserad...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers

Jag tror det har större chans att lyckas på Early Access - de begärde ganska mycket pengar för ett sådant projekt. Kanske var ett pr-stunt?

Sen är det ju tyvärr sjukt svårt för arena shooters att lyckats idag. Shootmania är ju ett färskt exempel, intressanta mekaniker men för lite momentum för att nå tillräckligt många spelare. Quake Live och f2p-modellen är nog den smartaste vägen.


signatur
MFZ
Medlem

Jag tror att reflex kommer rulla på rätt bra när det kommer ut.
Dels så har det ju som visats en hyffsat kompetent motor och movementsystem. Lägg mapeditorn på den (med multiplayerstöd) så är det ju bäddat o klart för att inte bara arenaspelare/duelspelare ska gilla det utan även en hel skara race-människor.

jag tror och hoppas hårt på reflex.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Den enda reflex jag tror på:


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

MFZ
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag tror det har större chans att lyckas på Early Access - de begärde ganska mycket pengar för ett sådant projekt. Kanske var ett pr-stunt?

Sen är det ju tyvärr sjukt svårt för arena shooters att lyckats idag. Shootmania är ju ett färskt exempel, intressanta mekaniker men för lite momentum för att nå tillräckligt många spelare. Quake Live och f2p-modellen är nog den smartaste vägen.

känns som shootmania hade massa strul i början vilket gjorde att de flesta inom genren avfärdade det direkt. minns själv att nätkoden eller servrarna var rent kackiga.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Hade inte Epic utvecklat ett helt gratis UT tilllsammans med community, hade Reflex säkert haft fler backers.

Medlem

Känns som mod:en OSP(Orange Smoothie Productions) till Quake3 bland annat. Galet skoj

Medlem

Det är tyvärr helt irrelevant om det känns som CPMA, OSP, QL, QW, Q2 eller vanliga Q3...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar