Små och stora problem med PS4:or efter uppdatering

Robot
Små och stora problem med PS4:or efter uppdatering

Det talas om nätverksproblem och låsta konsoler, Sony jobbar på en lösning.

#sony, #destiny


Medlem
Små och stora problem med PS4:or efter uppdatering

Jag har själv varit med om problem. Kunde inte logga in på PSN mer efter gårdagens uppdatering

Medlem

Sony och mjukvara verkar vara en dålig kombination.

Medlem

Bra att man har tenta imorgon och inte haft tid att uppdatera maskinen än då

Medlem

Dessa inloggninsproblem är givetvis oacceptabla, men å andra sidan så är dom inte så långvariga. Då får man passa på att göra tråkiga saker som att städa, tvätta osv

Medlem

Jag kan bara inte låta bli och säga att det är inte bara är Xbone som har problem därute som det nästan bara skrivs om, utan även mer än halva FZ's älskade ps4 också haha ingen konsol går säker!


signatur

biltemakörv

Medlem
Skrivet av Wacka:

Jag kan bara inte låta bli och säga att det är inte bara är Xbone som har problem därute som det nästan bara skrivs om, utan även mer än halva FZ's älskade ps4 också haha ingen konsol går säker!

Gömda agendor och konspirationer! Hämta högafflarna!

Medlem
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Wacka:

Jag kan bara inte låta bli och säga att det är inte bara är Xbone som har problem därute som det nästan bara skrivs om, utan även mer än halva FZ's älskade ps4 också haha ingen konsol går säker!

Gömda agendor och konspirationer! Hämta högafflarna!

Hahaha lugn nu


signatur

biltemakörv

Skrivet av Joavels:

Sony och mjukvara verkar vara en dålig kombination.

Ja det ska bli intressant att se hur det går för Sony i framtiden när mjukvara blir ännu viktigare även i en spelkonsol. Microsoft har ju mycket mer kunskap där.
Tycker aldrig det bli någon bra mjukvara när hårdvaruföretag ska ge sig på mjukvara. Google, Microsoft eller Apple gör det alltid bättre

Medlem

Jag hade inga problem alls efter uppdateringen, kunde köra MP och story missions utan några avbrott.

Fast en polare hade inte samma tur utan fick inloggningsfel i över en timme. Men det var nog bara positivt för all rage gjorde att han röjde galet bra i Crucible!

Inaktiv

Det verkar inte ligga mycket kvalitéskontroller bakom dessa uppdateringar, trist nog.

Medlem

Då är jag åtminstone glad över att ha sluppit problemen, funkar finfint efter uppdateringen.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Samma problem på PSN för PS3...

Medlem

Min PS4 har hängt sig i menyn två ggr sen jag uppdaterade. Aldrig hänt innan.
Köpte även Black Flag på PSStore idag och det fuckar ur rejält i grafiken. En jädrans massa flickering. Vad det beror på vettetusan.

Medlem

Jag kan inte ens logga in på mitt youtube acc för få bara server fel. vet ej om youtubes sida eller sonys sida av det.

Medlem

Saker jag hade på PS3 för några år sedan med liknande problem.

Min PS3 fick jag konfigga nätverk manuellt, då DHCP mot PC inte funkade. Alltså delat nätverk mot mobilt bredband i dator.

Efter en uppdatering fick jag problemas som tog ett tag att finna ut.

Min mobila leverantör hade bytt DNS-servrar sedan jag konfiggade min PS3 senast. På PC kan kollas via ipconfig /all i command prompt.

Så byte av inknappade uppgifter för DNS fixade det hela. Verkade då som ny uppdateringen gjorde att man anslöts till andra servrar som inte fanns med i gamla DNS:en, den hade slutat fråga vidare att uppdatera sig när det inte fanns lagrat redan.

Kanske gäller för någon idag också, vad vet jag...

Medlem

I bilden ovanför har dom en annan bakgrundsbild än de färger man har att välja på. Hur väljer man en annan bakgrundsbild än dom enkla färgerna man välja på?

Medlem

Jag har inte haft ett endaste problem. Man kanske ska kila ner till den lokala butiken och köpa sig en triss

Medlem

Tänk en konsol med sonys hårdvara och microsofts mjukvara ... one man can dream...

Medlem

Man ska inte dra ut strömsladden, har jag fått för mig. Det kan skada hårddisken i PS4 och göra den korrupt. Detta är dock bara något jag läst på reddit och har ingen fakta som stödjer detta.

Medlem

Sony själva säger att det inte är bra att dra ur strömsladden, men det finns problem som inte går att lösa på annat sätt.

Min PS4 var i sleepmode o vägrade vakna o gick inte heller att stänga av helt med powerknappen. Så rekommenderar att inte ställa konsolen i viloläge tills de hotfixat.

Medlem
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Wacka:

Jag kan bara inte låta bli och säga att det är inte bara är Xbone som har problem därute som det nästan bara skrivs om, utan även mer än halva FZ's älskade ps4 också haha ingen konsol går säker!

Gömda agendor och konspirationer! Hämta högafflarna!

Sony sponsrar ju FZ


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Har inte haft några problem efter den nya uppdateringen till ps4an men har däremot vart tvungen att skicka in ps4an på lagning en gång

KoP
Medlem
Skrivet av Joavels:

Sony och mjukvara verkar vara en dålig kombination.

Jepp. Det är så det brukar vara med Sony och det vet man av erfarenhet sen tidigare. Det är därför man har valt att investera i en Xbone INNAN det blir en PS4. När Sony väl rätat ut och fått lite ordning på grejerna blir det finemang.

Medlem

Hur var den nya uppdateringen till Xbox one?

Medlem

Inga problem här.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Medlem

Jag svarade Nej,
Men nu märkte jag att min PS4 fastnat i Standby-läget. Fick dra ur sladden för att det skulle komma igång igen. Såå.. Ja.


signatur
Medlem

Oj, nu kommer väl sony fanboysen skylla på Xbox one om problemen

Medlem

Fan va gött nu e det inte många dagar kvar tills advanced warfare släpps

12
Skriv svar