CoD: Advanced Warfare bättre än Ghosts, enligt kritikerna

Medlem

Gillade ni BO2 kommer ni gilla detta, nästan lika skön action. Går inte att jämföra med förra årets Ghosts, som dag och natt. För 399:- på Spelbutiken för en nyckel är det helt klart det om ni någon gång gillat CoD.

Och till er "haters", well, testa innan ni tjötar skit.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Även jag kan hålla med om att COD känns lite utarbetat och utjatat. Har själv inte köpt ett COD sen MW3, vilket jag ratade totalt. Första Black Ops är favoriten i serien för min del. Men efter att ha läst recensioner och tittat på filmer om AW så blir jag grymt sugen på det. Detta för att Black Ops är idag inte lika stort och det spelas endast några få banor och spellägen. Jag vill ha ett nytt COD, vilket AW verkar vara.
Sen att det har inslag från andra spel är väl skitsamma. Det är fortfarande COD på ett förhoppningsvis BRA vis. Alla spel hämtar ideer från andra. Spelmarknaden skulle vara garanterat supertunn och tråkig utan någon form av kopiering.

Jag kommer att köpa detta till PC och rocka er fett!

Medlem
Skrivet av azynkron:

Dags att de slutar göra konstgjord andning på den här serien och stänger av respiratorn.

Ja, spelserien är död nu, eller? Det är praktiskt taget ingen i världen som spelar CoD längre, va?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

köpte detta nyss sparde 300kr typ och för att uppgradera till digital deluxe versionen behöver jag bara betala ca 200kr extra istället för att betala drygt 600kr på steam eller strax lite över 1000kr för digital deluxe versionen. Så betalar jag steams normal pris på normala versionen av CoD AW.

Så får väl se hur spelet är nu om det är som mina förväntningar eller om detta blir sista CoD spelet jag köper.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av The Gamer:

Ja, hittills ett score på 85 enligt meta critics: http://www.metacritic.com/game/xbox-one/call-of-duty-advanced...

Det är väl mer än hyfsat får man säga.

Problemet som jag dock har är att det är alldeles för likt Titanfall. Var är det nya? Picasso: "Små konstnärer lånar, stora konstnärer stjäl". Är det COD:s filosofi?

Du förstår väl att spelen började utvecklas relativt samtidigt. "TitanFall" hann komma ut först.

Du förstår väl att båda tematiska och designmässiga saker lätt kan förändras sent i utvecklingen av ett spel.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av sandmanman:

Ghosts är i alla fall ett COD, men att AW får bära samma namn det är ju bara ett skämt.

Ja för du vill väl ha samma trista repetition om och om igen.....

Vad tror du att du får nu? Lite vertikal action och tillbaka till autoaim på snipersen. GL HF!

Medlem

Bra sagt miles lätt mycket bättre än ghost

Medlem
Skrivet av azynkron:

Dags att de slutar göra konstgjord andning på den här serien och stänger av respiratorn.

varför det? Fifa och NHL är lika roliga år efter år. Jag ser cod som det tredje återkommande. Inte alltid bäst, men alltid kul.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

https://www.youtube.com/embed/k1g2XGnN2jM

För PC

Själv är CoD dött för mig. Har de varit sedan efter WaW

Verkar vara riktigt bra portat
Tror inte det blir köp i år dock

Geeks Gaming
Skrivet av Dryn:
Skrivet av Jinxswe:

https://www.youtube.com/embed/k1g2XGnN2jM

För PC

Själv är CoD dött för mig. Har de varit sedan efter WaW

Verkar vara riktigt bra portat
Tror inte det blir köp i år dock

Ja den ser ut som en bra port. Och ljudet är faktiskt ganska bra när man tittar på folk som kör. Men som sagt multiplayer kör fortfarande samma jävla skräp lobby system som gör så att spelet kommer halvt vara dött om några månader

Medlem
Skrivet av azynkron:

Dags att de slutar göra konstgjord andning på den här serien och stänger av respiratorn.

Äsch då, låt oss då samtidigt skrota nya varianter av bollsporter, racing och allt annat som påminner om varandra. Låt oss skapa datorspel under fps-flaggan fast med 3-armade gubbar som kastar pet-flaskor på bilar för att upprätthålla lagets timelimit samtidigt som målet är att springa så många meter i en icke rak linje som möjligt.

det är värt 60 euro som priset är på steam iaf, kanske 19,95

Medlem

Såg hela kampanjen genom en stream(5 timmar) och måste säga att spelet är SKIT. Samma jävla sak igen som de tidigare codspelen. Det enda som var bra med spelet var Kevin Spacey och cutscens(som jag dessutom hört rykten att blizzardgänget knåpat ihop). Och vad fan var det för ett slut? Hemskt.

Kan inte yttra mig om multiplayer men singelplayern var inget att hänga julgranen i. Är som att dom satt ihop Crysis och Titanfall fast gjort det mycket sämre.

Medlem

Tror knappast att du skulle kunna göra det bättre sj så sluta klaga din mes

Medlem

Fyfan va kul det var att lira multiplayer igår. Trodde verkligen inte att det skulle flyta på så bra som det gör. Tog några matcher innan man kom in i allt exo-dashande men tillslut så. Positivt överraskad!

Medlem
Skrivet av Palma:

Fyfan va kul det var att lira multiplayer igår. Trodde verkligen inte att det skulle flyta på så bra som det gör. Tog några matcher innan man kom in i allt exo-dashande men tillslut så. Positivt överraskad!

Ja, jag var beredd på att få stryk i början (vilket jag brukar få tills jag kommer inte i det igen) men det gick riktigt bra! Kul spel. SP är skit, men MP är riktigt trevligt och äntligen låter vapnen lite bättre


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Tyvärr känns det som att spela TitanFall. För snabbt för mig.
Och jag tycker att vapnen fortfarande låter skit.
Nä, då tycker jag att Ghosts var bättre.


signatur

autograph

12
Skriv svar