IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad

Robot
IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad

Glöm Cliffs of Dover, och glöm flygning med handkontroll. Nya IL-2 Sturmovik är stridsflygsimulatorn som gör din joystick lycklig.

#microsoft, #microsoft-flight, #1c, #il-2-sturmovik, #777-studios, #rise-of-flight, #il-2-sturmovik-cliffs-of-dover, #elite-dangerous, #il-2-sturmovik-battle-of-stalingrad


Medlem
IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad

Detta blir gott med riften!

Medlem

Vad krävs för att få det att flyta? Har för mig at RoF var/är ganska krävande...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

värd video och kolla på

grymt spel =D !!!

Medlem

Är riktigt sugen på att skaffa detta, men prislappen känns lite för hög för vad man får. Och det känns också som att jag vill invänta stöd för DK2, vilket kan dröja då deras DK2 är fast i USA då det tydligen är ett helvete att importera från USA i Ryssland.

Med lite tur kanske de säljs med en liten rabatt nu under julrean

Redaktör
Skrivet av Propy:

Vad krävs för att få det att flyta? Har för mig at RoF var/är ganska krävande...

Jag testade lite i går på en laptop med I7-prolle (4700MQ), 8 GB minne och Geforce 765M, flöt hur fint som helst med medium-inställningar och 1280x720-upplösning. Har inte hunnit testa mer krävande settings, men spelet kommer flyta bra med sån hårdvara i alla fall.

Edit: flöt perfekt med en I7-2600, Geforce GTX 580 och 16 GB RAM med maxgrafik i 1680x1050 också.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Propy:

Vad krävs för att få det att flyta? Har för mig at RoF var/är ganska krävande...

Jag testade lite i går på en laptop med I7-prolle (4700MQ), 8 GB minne och Geforce 765M, flöt hur fint som helst med medium-inställningar och 1280x720-upplösning. Har inte hunnit testa mer krävande settings, men spelet kommer flyta bra med sån hårdvara i alla fall.

kör ett 560 kort, 4g ram, i5 2500k på hight med flyt Lite lagg ibland när man är på marken med massvis av plan, ev bombningar så grymt optimerat i min mening

dmn
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Propy:

Vad krävs för att få det att flyta? Har för mig at RoF var/är ganska krävande...

Jag testade lite i går på en laptop med I7-prolle (4700MQ), 8 GB minne och Geforce 765M, flöt hur fint som helst med medium-inställningar och 1280x720-upplösning. Har inte hunnit testa mer krävande settings, men spelet kommer flyta bra med sån hårdvara i alla fall.

Att det flyter på vid mediuminställningar i en upplösning som är 44% av 1080p säger ju dock ingenting...

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Propy:

Vad krävs för att få det att flyta? Har för mig at RoF var/är ganska krävande...

Jag testade lite i går på en laptop med I7-prolle (4700MQ), 8 GB minne och Geforce 765M, flöt hur fint som helst med medium-inställningar och 1280x720-upplösning. Har inte hunnit testa mer krävande settings, men spelet kommer flyta bra med sån hårdvara i alla fall.

kör ett 560 kort, 4g ram, i5 2500k på hight med flyt Lite lagg ibland när man är på marken med massvis av plan, ev bombningar så grymt optimerat i min mening

låter bra. Samma processor här (hade samma grafikkort tidigare) och lite mer minne, så det ska nog funka.

Skönt. Har saknat IL-2! Nu ska jag bara hitta en spak.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Redaktör
Skrivet av dmn:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Propy:

Vad krävs för att få det att flyta? Har för mig at RoF var/är ganska krävande...

Jag testade lite i går på en laptop med I7-prolle (4700MQ), 8 GB minne och Geforce 765M, flöt hur fint som helst med medium-inställningar och 1280x720-upplösning. Har inte hunnit testa mer krävande settings, men spelet kommer flyta bra med sån hårdvara i alla fall.

Att det flyter på vid mediuminställningar i en upplösning som är 44% av 1080p säger ju dock ingenting...

Det säger något om det Propy undrade om.


signatur
Medlem

Flöt på rätt fint med en I5 2500K och ett GTX 670 innan iallafall, 1080p High. Inte testat med nya GTX 980, men det lär väl funka bra i 5760x1080 nu.

Körde en del multiplayer under closed betan, men har roligare med DCS World nuförtiden

Medlem

noway, remake på enda flygspelet jag någonsin gillat )


signatur

//monster

Medlem

Riktigt jävla bra spel, alla som gillar flygsimulatorer eller simulatorer och vill att genren ska frodas bör stödja detta oavsett.

Kvalité !

Medlem

Ja, jag var minst sagt orolig efter att de släppte Cliffs of Dover, som var minst sagt trasigt. Men här återvänder de till gammal god form igen!

Medlem

Om de nu bara kunde hjälpa Gajin med sin egna motor och få joystick support att funka.

Medlem

är det någon som testat lira med mus och tangentbord? hoppas inte det krävs en stick för att känna flygkänslan

Medlem
Skrivet av GurraFlesk:

är det någon som testat lira med mus och tangentbord? hoppas inte det krävs en stick för att känna flygkänslan

jag kör bara mus och tgb, alltid gjort. det går men det känns helt annorlunda med joystick, men inte så annorlunda att det är värt att köpa en bara för ett enstaka spel


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av GurraFlesk:

är det någon som testat lira med mus och tangentbord? hoppas inte det krävs en stick för att känna flygkänslan

jag kör bara mus och tgb, alltid gjort. det går men det känns helt annorlunda med joystick, men inte så annorlunda att det är värt att köpa en bara för ett enstaka spel

Måste bli av med all känsla att köra med tangentbord ju? Köpte nyligen X-55 Rhino + Track IR mest för IL-2 BoS & DCS. Ångrar mig inte en sekund.

Medlem
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av GurraFlesk:

är det någon som testat lira med mus och tangentbord? hoppas inte det krävs en stick för att känna flygkänslan

jag kör bara mus och tgb, alltid gjort. det går men det känns helt annorlunda med joystick, men inte så annorlunda att det är värt att köpa en bara för ett enstaka spel

Måste bli av med all känsla att köra med tangentbord ju? Köpte nyligen X-55 Rhino + Track IR mest för IL-2 BoS & DCS. Ångrar mig inte en sekund.

nejdå, lirar alltid med mus och tgb. aldrig joystick, handkontroll lr ratt. men har fått höra att det är rätt ovanligt att vara just tgb så trogen att vara snabb som en tjackis i fingrarna hjälper antar jag, heh


signatur

//monster

Medlem

Att vara snabb i fingrarna på tgb hjälper ingenting när det gäller detta IL2 eller de tidigare.
Många av striderna sker allt från ca 500 m. till 20 m. bort. Att ställa in siktet, med hjälp av "direkt respons/fullt utslag" när du trycker en knapp blir extremt knepigt - särskilt när det börjar röra sig åt alla möjliga håll. En joystick eller kontroll med gyroskop är i min mening ett måste.

Medlem

Men det är klart använder du musen kan det bli snygg följsamhet ett tag, men när du tar ett nytt tag.. Då kränger planet till, och det blir jobbigt. Men vi har alla olika tekniker. Det intressanta är att köra det man tycker är bekvämt och fungerar.

Medlem

Köpte detta spelet efter FZ:s recension. Blev besviken. Spelet känns inte helt färdigt. Observera! Det finns INGA avancerade grafikinställningar att göra. Det finns bara 3 presets. Du kan inte t.ex. bara stänga av SSAO/HDAO/HBAO, eller HDR, eller Depth of Field, om du inte gillar det.

Medlem
Skrivet av TheEdge|Jinx:

Köpte detta spelet efter FZ:s recension. Blev besviken. Spelet känns inte helt färdigt. Observera! Det finns INGA avancerade grafikinställningar att göra. Det finns bara 3 presets. Du kan inte t.ex. bara stänga av SSAO/HDAO/HBAO, eller HDR, eller Depth of Field, om du inte gillar det.

http://forum.il2sturmovik.com/topic/3377-turning-ssao-makes-w...

Medlem

Tack för tipset, men detta fungerade bara förr, i Early Access-versionen. I nuvarande version har de tagit bort möjligheten att kunna justera grafiken via att modifiera .cfg / ini filer. Ska det vara såhär liksom? Finns väl många som inte har så hög "datorvana" som inte klarar av o fippla med cfg och ini filer osv...
Nä, 1C har varit mycket dumma här och stängt ute alla som vill ställa in själva i hävdan att de får för mycket supportsamtal vad de avancerade inställningarna gör...nä. Presets för all del, men ha gärna en "Advance Graphics Options" också tack...

Medlem
Skrivet av TheEdge|Jinx:

Tack för tipset, men detta fungerade bara förr, i Early Access-versionen. I nuvarande version har de tagit bort möjligheten att kunna justera grafiken via att modifiera .cfg / ini filer. Ska det vara såhär liksom? Finns väl många som inte har så hög "datorvana" som inte klarar av o fippla med cfg och ini filer osv...
Nä, 1C har varit mycket dumma här och stängt ute alla som vill ställa in själva i hävdan att de får för mycket supportsamtal vad de avancerade inställningarna gör...nä. Presets för all del, men ha gärna en "Advance Graphics Options" också tack...

Okej, ursäkta kollade inte upp ordentligt. Lite dåligt av dem, kanske kommer i framtiden, är väl i ständig utveckling. Ingen större koll på det längre, mest DCS som gäller för tillfället

1
Skriv svar