Här är Steams bästa spel – enligt spelarna

Medlem
Skrivet av Freffo:
Skrivet av Odee:

Euro Truck Simulator alltså? Intressant!

Nu vet jag inte om du äger spelet. Men här följer lite personliga åsikter om spelet.....

Och ännu bättre är det med Oculus Rift!

Medlem
Skrivet av Freffo:
Skrivet av Odee:

Euro Truck Simulator alltså? Intressant!

Nu vet jag inte om du äger spelet. Men här följer lite personliga åsikter om spelet. [...]

Nej jag äger inte spelet och har inte spelat det heller. Det var absolut inte något negativt menat i min kommentar, jag blev bara förvånad och nyfiken och efter att ha läst din kommentar förstärktes det bara! Nu måste jag ju prova det Tack för ditt fina inlägg!

Medlem

Varför är ett demo med i listan (Nekopara), och varför finns det ingen komplett version på Steam?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Av alla dom spelen är det nog bara Skyrim jag verkligen gillat, resten är okej men ganska ointrssanta för mig, Portal 2 var okej men jag har aldrig kännt suget att spela igenom det mer än en gång.

Är jäkligt trött på indie spel (särskilt efter att gamergate har grävt upp flera fall av maskopi bakom scenerna, där ideologier gått före kvalitet i bland annat IGDA) så där är en del jag inte spelat men av det jag sett av dom spelen kommer jag nog aldrig köpa dom, skaffar inte spel jag inte tror jag kommer spela om dom så är gratis.

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:
Skrivet av Xionize:

Euro Truck Simulator 2 är det bästa! Finns en MP mod till den, där är ungefär 5000+ folk på EU Servern Så ja ETS2 är stort som fan. Sjukt många bra mods som enhancar texturer och nya städer (bland annat sverige). Rekommenderas starkt!!

Köpte det för något år sen men det grafiiken var inte mycket att hänga i granen och nu när du skriver kanske jag ska damma av det, vart laddar jag ner dessa mods du beskriver?

Sen undrar jag om man kan andvända sin ps4 kontroller till det på nått sätt.

Här är några av de sidor jag använt mig av med texturepacks och real weather/physics så blir det awesome!

ets2mods.com
ets2mods.org
ets2.lt

[Edit] Ja det finns fulla kontroll-stöd. Men vet inte om sony har uppdaterat drivrutinerna för PS4 kontrollen på PC än. den har varit riktigt skum. I värsta fall kan du emulera kontrollen som en Xbox 360 kontroll med hjälp av program


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Inaktiv

Ointressant men intressant att ni väljer att lyfta detta som en nyhet


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem

Crypt of the Necrodancer må vara ruskigt kul men det är i Early Access fortfarande så vet inte om jag skulle placera det så högt upp. Antagligen ligger det så högt för att endast hardcore fans av genren köpt det än så länge, det och att detär fruktansvärt kul så klart.

Medlem
Skrivet av dmn:

Portal är så sjukt överskattat.

Va? Hur kan du säga så? Det skulle t o m vara en fest för dig. En stor fest som alla dina vänner blev bjudna till. Jag bjöd din bästa vän: kompanjonskuben. Men självklart kunde inte han komma för du mördade honom. Ingen annan av dina vänner kunde komma heller för du har inga andra vänner på grund av hur osympatisk du är. Det står så här i din personalfil: "Osympatisk. Gillad av ingen. En bitter, osympatisk ensamvarg vars bortgång inte skall sörjas. INTE skall sörjas." Det är exakt vad som står. Väldigt formellt. Väldigt officiellt. Det står också att du blev adopterad, så det är också lustigt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av BoZo:
Skrivet av Freffo:
Skrivet av Odee:

Euro Truck Simulator alltså? Intressant!

Nu vet jag inte om du äger spelet. Men här följer lite personliga åsikter om spelet.....

Och ännu bättre är det med Oculus Rift!

Måste testas någon gång om jag skaffar en Rift. Har funderat på att skaffa IrTracker5 eftersom jag spelar simulatorspel väldigt mycket. Har ingen uppfattning utöver youtubevideos där folk visar hur det verkar. Vill helst uppleva det innan inköp.
På tal om bättre upplevelse så har SCS Software även uppdaterat spelet så att man kan ha "look to apex". Kameran vrids alltså åt samma håll som man vrider ratten eller åt hållet man blinkar. Finns på rätt många andra bilspel. Väldigt bra att ha, men ett minus på det är när man backar och kolla ut ur fönstret så följer kameran efter ratten och då är man tvungen att byta till exteriörkameran. Men det fixas förhoppningsvis i nästa uppdatering tillsammans med möjlighet att byta färginställningar på den upplysta instrumentpanelen inuti lastbilen.

Medlem

Fördomsfullheten här: ETS plaserar sig högt för folk som spelar det kan ju bara ha för mycket fritid, för mycket fritid = tid att rösta på spelet också

Medlem

Att tilltala störst publik är väl inte detsamma som att vara bäst, eller?

Redaktör
Skrivet av Morgurthion:

Att tilltala störst publik är väl inte detsamma som att vara bäst, eller?

Absolut inte. Men så är det ju inte heller - kolla indiespelen, nåt av dem hade fått ca 1000 röster.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Morgurthion:

Att tilltala störst publik är väl inte detsamma som att vara bäst, eller?

Absolut inte. Men så är det ju inte heller - kolla indiespelen, nåt av dem hade fått ca 1000 röster.

Hm, ja, det var lite fel formulerat. Men att i ett system där det antingen finns tummen upp eller tummen ner, få minst tummen ner av sin publik är väl inte heller detsamma som att vara bäst. Man kan kanske definiera det så, men att annat sätt att definiera det vore att kalla det mest "safe". Kanske mest välgjorda "safe"-spel...

edit: Fast å andra sidan, Skyrim....

Medlem

Nuclear throne är väl inte ens ute ur Early Access?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Counter-Strike förtjänar sin plats där, tycker jag.
Resten har jag aldrig spelat.

dmn
Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av dmn:

Portal är så sjukt överskattat.

Vilken nivå fastade du på?

Asså...har spelat igenom både portal och portal 2, och det är ju givetvis bra spel.

Men jag ser inte hur folk kan hylla till skyarna så enormt som en del gör.
För mig är det såna spel jag spelar igenom och aldrig rör igen.

Skrivet av dmn:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av dmn:

Portal är så sjukt överskattat.

Vilken nivå fastade du på?

Asså...har spelat igenom både portal och portal 2, och det är ju givetvis bra spel.

Men jag ser inte hur folk kan hylla till skyarna så enormt som en del gör.
För mig är det såna spel jag spelar igenom och aldrig rör igen.

Vissa människor knyter an till vissa spel mer än andra, det är egentligen som med allt annat här i livet.

Jag tycker Portal-spelen har en fin atmosfär, och därför sticker de ut lite mer än andra pusselspel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av dmn:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av dmn:

Portal är så sjukt överskattat.

Vilken nivå fastade du på?

Asså...har spelat igenom både portal och portal 2, och det är ju givetvis bra spel.

Men jag ser inte hur folk kan hylla till skyarna så enormt som en del gör.
För mig är det såna spel jag spelar igenom och aldrig rör igen.

Vissa människor knyter an till vissa spel mer än andra, det är egentligen som med allt annat här i livet.

Jag tycker Portal-spelen har en fin atmosfär, och därför sticker de ut lite mer än andra pusselspel.

Jag tycker Portal2 är ett underbart spel men för min del är det COOP och custombanor från steam workshop som gör att jag återvänder till det då och då.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Inaktiv

Kerbal Space Program är underbart.

Råder er alla att testa det, känslan när man lyckas landa på månen är obeskrivlig. Försöker fortfarande lyckas landa på Mars men jag klarar inte av att bromsa nedstigningen tillräckligt mycket för att överleva landningen.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av dmn:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av dmn:

Portal är så sjukt överskattat.

Vilken nivå fastade du på?

Asså...har spelat igenom både portal och portal 2, och det är ju givetvis bra spel.

Men jag ser inte hur folk kan hylla till skyarna så enormt som en del gör.
För mig är det såna spel jag spelar igenom och aldrig rör igen.

Vissa människor knyter an till vissa spel mer än andra, det är egentligen som med allt annat här i livet.

Jag tycker Portal-spelen har en fin atmosfär, och därför sticker de ut lite mer än andra pusselspel.

Vad tycker du om Antichamber då?

Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av dmn:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av dmn:

Portal är så sjukt överskattat.

Vilken nivå fastade du på?

Asså...har spelat igenom både portal och portal 2, och det är ju givetvis bra spel.

Men jag ser inte hur folk kan hylla till skyarna så enormt som en del gör.
För mig är det såna spel jag spelar igenom och aldrig rör igen.

Vissa människor knyter an till vissa spel mer än andra, det är egentligen som med allt annat här i livet.

Jag tycker Portal-spelen har en fin atmosfär, och därför sticker de ut lite mer än andra pusselspel.

Vad tycker du om Antichamber då?

Jag har inte spelat det än, men det verkar häftigt


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av dmn:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av dmn:

Portal är så sjukt överskattat.

Vilken nivå fastade du på?

Asså...har spelat igenom både portal och portal 2, och det är ju givetvis bra spel.

Men jag ser inte hur folk kan hylla till skyarna så enormt som en del gör.
För mig är det såna spel jag spelar igenom och aldrig rör igen.

Vissa människor knyter an till vissa spel mer än andra, det är egentligen som med allt annat här i livet.

Jag tycker Portal-spelen har en fin atmosfär, och därför sticker de ut lite mer än andra pusselspel.

Vad tycker du om Antichamber då?

Jag har inte spelat det än, men det verkar häftigt

Det är otroligt häftigt, problemet är bara att min hjärna är för logisk och linjär för att det ska sluta väl när det kommer till de abstrakta delarna senare i spelet...

Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av dmn:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av dmn:

Portal är så sjukt överskattat.

Vilken nivå fastade du på?

Asså...har spelat igenom både portal och portal 2, och det är ju givetvis bra spel.

Men jag ser inte hur folk kan hylla till skyarna så enormt som en del gör.
För mig är det såna spel jag spelar igenom och aldrig rör igen.

Vissa människor knyter an till vissa spel mer än andra, det är egentligen som med allt annat här i livet.

Jag tycker Portal-spelen har en fin atmosfär, och därför sticker de ut lite mer än andra pusselspel.

Vad tycker du om Antichamber då?

Jag har inte spelat det än, men det verkar häftigt

Det är otroligt häftigt, problemet är bara att min hjärna är för logisk och linjär för att det ska sluta väl när det kommer till de abstrakta delarna senare i spelet...

Intressant. Då måste jag testa det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar