Klarar din dator av The Witcher 3?

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Något säger mig att prestandaskillnaden inte lär bli så värst enormt mellan i5 och i7 oavsett? Såvida man inte sitter på en rätt rejäl upplösning eller 3-skärmar åtminstone?

Har hittills i alla fall inte märkt det mer än som en PR grej... Jag tror nog min i5:a klarar sig fin-fint!

Ökar du upplösning ökar kravet på gpu många gånger mer än kravet på cpu.
Vill du nyttja din cpu utan att flaska din cpu ska du minska upplösning.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Tror min PC kan tugga sig igenom det här, fast i detta fallet blir det nog köp till PS4 istället då jag tror jag kommer få en bättre upplevelse på den.

Det är bara så mycket ett 6950 med en riktigt stekhet överklockad first gen i5 kan göra:p Det är dags för upgrade!

Medlem

För 10-12 år sen var systemkravet i princip vad som behövdes för att starta spelets huvudmeny, det rekommenderade var vad som krävdes för att klicka på New game och se grafiken i 30 sek innan datorn dog en våldsam död av överbelastningen.

Känns som utvecklarna sätter rimligare systemkrav idag. Jag har naturligtvis inte testat men Witcher 3 borde vara fullt spelbart på 2500K+GTX660. Med rekommenderade specs borde man kunna vrida upp åtminstone en del av grafikreglagen en bit. Liknande trender har setts i andra titlar också där systemkraven är mer verklighetsförankrade.

Medlem
Skrivet av mapamapa:

Minns för ett år sedan när jag skulle köpa en ny dator och alla sa:
"i7 är totalt onödigt att köpa, inga spel utnyttjar det"
Här är vi nu.

Och jag sa till mina vänner när man fick reda på konsollern hårdvara att man ej ska köpa ny dator innan 6-8 cores slår igenom om du ej verkligen behäver och nu är vi här då dom börjar optimera för fler än 4 cores bara för konsollerna måste ha det typ annars suger prestandan då deras cores ensamma är inget att hänga i julgranen och redan nu börjar olika engines stödja fler än 4 cores. Därför tror jag nästan det är bäst att köpa en amd 8350 just nu istället för en billig intel i samma prisklass.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Ehm...

Intel CPU Core i5-2500K 3.3GHz
AMD CPU Phenom II X4 940

Wat?! O_o

Detta verkar väldigt konstigt med tanke på att den i5:an är markant bättre än tom X4 980. Fan 2500k är ju mer nära FX-8350, tom bättre i många fall. Visst det kan ju vara optimerat för amd processorer men knappast så extremt.

Oh well, sitter på en 4790k så ger inte ett juck hur som x).

Uppgraderade precis från AMD Phenom II 965 BE till i5-4690k och ja, det är jättestor skillnad. Min gamla AMD flaskhalsade mitt R9 290x en del och i5an gör det inte alls.

Medlem

Klarar allt utom CPU, bar bara en i7 2600k. Minimum ska man aldrig titta på, men ska räkna rekommenderat som minimum.

Medlem

Ett till 970 så borde det flyta med übersampling också.

Medlem

Mitt 280x kommer klara det men dock tror jag det kommer flaska rätt rejält då jag har i5 760 :/

Medlem

Inte min gamla i3 propp men resten ja, tur jag har en PS4a att avnjuta detta spel på istället då

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Om jag uppgraderar mitt i5-2500k kan jag förmodligen spela på rekommenderade inställningar.

Vad exakt innebär rekommenderade inställningar? Att jag kan spela spelet utan att det hackar? 30+ FPS? Stadiga 60 FPS? 120 FPS? Vad definierar "Rekommenderat"?

https://www.cpubenchmark.net/compare.php?cmp[]=804&cmp[]=2&cm...
Tror att din i5 2500k kommer funka bra sålänge dom ej har några speciella inställningar för hyperthreading isåfall är det väl bara stänga av dom. Menar minimum var amd 940 pch i5 250åk och 2500 är sjukt mycket bättre som du kan se

Medlem

GTX 660 som minikrav? ett endast tre år gammalt kort?
känns ju som väldigt höga minikrav.
jag trodde jag var safe med mitt gtx 580, men icke.
blir kanske till att ändra pr-ordern till PS4 istället.
Eller hur fungerar det där igentligen? jag har äldre kort, men snabbare i spel, kanske funkar ändå?
http://www.anandtech.com/bench/Product/517?vs=660

Medlem
Skrivet av WhiteWolf68:

GTX 660 som minikrav? ett endast tre år gammalt kort?
känns ju som väldigt höga minikrav.
jag trodde jag var safe med mitt gtx 580, men icke.
blir kanske till att ändra pr-ordern till PS4 istället.
Eller hur fungerar det där igentligen? jag har äldre kort, men snabbare i spel, kanske funkar ändå?
http://www.anandtech.com/bench/Product/517?vs=660

Fast ett 580 är ju mer i nivå med 670 så du ska nog klara dig


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Nix, men min Ps4a lär klara det fint

Medlem

nej, slut att lägga ex tusen på komponenter sen få ett spel som är trasigt. Tack för PS4.

Inaktiv
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av dmn:
Skrivet av showerguy:

Klarar inte ens Minimumkraven. Datorn är 7 år gammal. Det håller inte med en dual core längre.
Kanske dags att uppgradera.

Eftersom Core i7 kom för 7 år sen så var din Core 2 Duo kass redan då.

ja, duo är så 2006 :>

Jo jag vet. Får bli en uppgradering inom en snar framtid.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av dmn:
Skrivet av showerguy:

Klarar inte ens Minimumkraven. Datorn är 7 år gammal. Det håller inte med en dual core längre.
Kanske dags att uppgradera.

Eftersom Core i7 kom för 7 år sen så var din Core 2 Duo kass redan då.

ja, duo är så 2006 :>

Jo jag vet. Får bli en uppgradering inom en snar framtid.

jag rekommenderar ett asus-moderkort och en i7-4790K inga jättestålar, men fet boost


signatur

//monster

jahapp då kanske man får känna sig nöjd med sitt 970 nån gång för man fick ingen wow faktor direkt när man spelade FarCry 4 och AssCreed unity

Bytte av mot ett 670 och tjänade 10-15 fps och från medium till high haha så känns som jag lagt 3 braxar på ingenting


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av AHTF:
Skrivet av starboy83:

Och nu undrar jag vad rekommenderade specs är för att köra spelet i 4K...? De där rekommenderade brukar ändå alltid vara för att köra spelet nätt och jämt i high (samtidigt som det finns Ultra och Extreme säkert), i typ max 1080p-upplösning.

Nuförtiden tycker jag snarare det är tvärtom, recommended brukar räcka till att köra det mesta på high eller ultra. Medan low snarare räcker till medium inställningar.

Tror det blir samma här, då low hårdvaran motsvarar ungefär det som finns i en ps4, är kanske tillochmed lite bättre en ps4ans hårdvara.

Fast det beror ju på vilken upplösning du kör. Om rekommendationerna gäller 1080p-upplösning så stämmer det nog som du säger. Men vi som kör högre upplösning (2K - 4K) får nog späda på en hel del kräm i burken för att nå nån slags acceptabel fps.

Inaktiv

Sjukt att min i5 2500k @ 4.2ghz tickar på och sväljer allt jag skickar dess väg, antagligen så med detta med. Ska bara fixa ett 290X.

Medlem

Förstår att det tar extra lång tid att få det att fungera på nya konsolerna.

Medlem

Ooh, det är nog med nöd och näppe som mitt 7950 klarar detta... Kanske dags för ett byte snarare än jag trott.

Medlem
Skrivet av mapamapa:

Minns för ett år sedan när jag skulle köpa en ny dator och alla sa:
"i7 är totalt onödigt att köpa, inga spel utnyttjar det"
Här är vi nu.

Haha Jag köpte också ny dator för ett år sedan.
i7- 4770k
Radeon R9 290x

Medlem

Ja enligt det här har jag allt förutom att jag antar att min processor Intel Core I7 CPU 930 2.8 GHZ är för svag när minimum är 3.3 GHZ

123
Skriv svar