Teckna med surfplattan

Medlem
Teckna med surfplattan

Jag laddade hem en trial av Corel Painter 2015 till min surfplatta, i och med att Photoshop som jag brukar använda när jag tecknar digitalt är för tungt på plattan (2GB ram & 1,3GHz processor är inte mycket att hänga i julgranen). Jag är hyfsat nöjd med resultatet för att vara första gången jag använder det programmet eller något Corel program över huvud taget. Det känns väldigt annorlunda men med lite mer övning ska det nog gå vägen.

Men vad tycker ni om mitt första försök?
[ia=1020818; medium]

#blogg


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Medlem
Teckna med surfplattan

Riktigt bra!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Schysst, jag skaffade en Surface Pro 2 av just anledningen att jag ville rita på den. Bästa köp jag gjort.

Medlem
Skrivet av jonis:

Riktigt bra!

Tackar
Känner mig riktigt nöjd iom att det är första gången jag använder programmet.

Skrivet av perihelion74:

Schysst, jag skaffade en Surface Pro 2 av just anledningen att jag ville rita på den. Bästa köp jag gjort.

Jag hade hellre haft en Surface Pro 2 eller 3 men iom att jag har en hyfsat ny laptop så kände jag att jag inte riktigt hade råd. :/ Vivo Note som jag köpte kostade ca 1600 bara så, förutom klen batteritid är jag nöjd med den tills vidare i alla fall


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Medlem

Snyggt!

Den ska laddas ner på plattan, fast att jag är helt värdelös på att rita/måla

Fantastiskt, är vad jag tycker. Om du kunde rita det på surfplattan. Själv är jag beroende av Photoshop, Illustrator och Painter.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Sätter mig i ett hörn. Vill också kunna rita snyggt.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

ZF
Medlem

fingerfärger eller penna?

även det senare skulle jag hålla för skickligt iof..

Medlem

Riktigt bra.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Riktigt bra gjort. Ser fram emot lite mer

Medlem

Coolt som smör, riktigt fint ritat!

Medlem
Skrivet av von_lidl:

Snyggt!

Den ska laddas ner på plattan, fast att jag är helt värdelös på att rita/måla

Tack
tycker jag definitivt du ska göra. vart förvånad över hur smidigt det fungerade.

Skrivet av walter_iego:

Fantastiskt, är vad jag tycker. Om du kunde rita det på surfplattan. Själv är jag beroende av Photoshop, Illustrator och Painter.

Tack, trode inte jag skulle få så här bra respons - trots att jaf själv är väldigt nöjd med bilden.
Jag är beroende av PS och illustrator på datorn, men min platta klarar inte av det så fick hitta ett substitut.

Skrivet av joffjoff:

Sätter mig i ett hörn. Vill också kunna rita snyggt.

Träna - tråkigaste svaret kanske.

Skrivet av ZF:

fingerfärger eller penna?

även det senare skulle jag hålla för skickligt iof..

Penna, enda anledningen till att jag köpte den surfplattan jag köpte. Den har en jättebra bluetooth penna med bra respons.

Skrivet av MacNille:

Riktigt bra.

Skrivet av seppuko:

Riktigt bra gjort. Ser fram emot lite mer

Tack så mycket


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

ZF
Medlem
Skrivet av Devolution:
Skrivet av ZF:

fingerfärger eller penna?

även det senare skulle jag hålla för skickligt iof..

Penna, enda anledningen till att jag köpte den surfplattan jag köpte. Den har en jättebra bluetooth penna med bra respons.

aha, missade modellen. men då är det inte en Blåtand-penna iof, utan Wacoms eget RF-kommunikations och positioneringssystem. bättre än så blir det nog inte på en surfplatta. (förutom Wacoms egna då)

men men, fortfarande bra jobbat. verktygen gör inte hantverkarn, men de hjälper som sagt.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Devolution:
Skrivet av ZF:

fingerfärger eller penna?

även det senare skulle jag hålla för skickligt iof..

Penna, enda anledningen till att jag köpte den surfplattan jag köpte. Den har en jättebra bluetooth penna med bra respons.

aha, missade modellen. men då är det inte en Blåtand-penna iof, utan Wacoms eget RF-kommunikations och positioneringssystem. bättre än så blir det nog inte på en surfplatta. (förutom Wacoms egna då)

men men, fortfarande bra jobbat. verktygen gör inte hantverkarn, men de hjälper som sagt.

jaha? Jag hade för mig att jag läst BT på pennan men då fick jag lära mig något nytt

Jo så är det ju absolut. Men underlättar att ha bra grejer som sagt


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

1
Skriv svar