Elder Scrolls Online slopar månadsavgiften, konsolreleasen spikad

Medlem

Intressant för xbox one, betalar ju redan för xbox per månad en struntsumma så kan ta att det kostar o köpa och sen gratis per månad, Hoppas microstore inte ger några spel större fördelar mounts o dyl det är fin by me


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

huh? p2p är väl fel? b2p är ju engångssumma. p2p är ju att betala för spela det.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

"The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited"

Låter som ett racingspel...

The Elder Rolls: Toyota Unlimited.

On topic: de överlevde 4-6 mån längre än vad jag trodde.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Ferren:

Månadsmodellen är ganska död sen flera år tillbaka, otroligt att folk fortfarande försöker..
Dock tror jag rent statistiskt så tjänar företagen mer pengar på f2p än med månadsavgift, så förstår inte varför företagen fortfarande försöker.

Allt ska väl va en wow dödare.... *fniss*

Är Wildstar fortfarande månadsbetalning eller är det f2p också?

Om ett spel är bra så betalar folk, så enkelt är det.

Medlem

Jag själv tyckte att spelet kändes så ensamt. Det var som ett singelplayer rpg med lite inslag av mmo.. .eller tvärtom.

Saknade mer sociala saker och svårigheter. Vad som fick mig att sluta var att jag var tvungen att nöta mig igenom de 2 andras 'factions' världar innan jag nådde riktiga endgame.

Men ska ge det en till chans när det väl blir gratis ^^


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Spelet var redan pay2play.. Buy2play heter det ni försöker förklara.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Spelet var redan pay2play.. Buy2play heter det ni försöker förklara.

Yes, precis som t ex GW2 och TSW är idag.

Medlem

Ni som har testat det...hur bra är det? Har ju spelat alla spel i serien...men blev skeptisk när det blev ett MMO. Fortfarande samma känsla som t ex Skyrim eller?

Medlem
Skrivet av Raid25:

Gratis gillar vi!

Grus är också gratis.

Medlem

Det var väntat, och nu kan jag äntligen skaffa det.

Medlem

Jo fast sen får man väl betala för PSN/Xbox live på konsol ändå

Medlem
Skrivet av izayoi:
Skrivet av Ferren:

Månadsmodellen är ganska död sen flera år tillbaka, otroligt att folk fortfarande försöker..
Dock tror jag rent statistiskt så tjänar företagen mer pengar på f2p än med månadsavgift, så förstår inte varför företagen fortfarande försöker.

Allt ska väl va en wow dödare.... *fniss*

Är Wildstar fortfarande månadsbetalning eller är det f2p också?

Om ett spel är bra så betalar folk, så enkelt är det.

Betalar man en månadsavgift för alla bra spel som släpps så skulle man inte ha några pengar kvar.

Har man spelat ett och samma spel i 10 år så har man vuxit fast i det som ett liggsår i sängen. Man har vänner i spelet, vissa har fan till och med förhållanden i spelet. Många har nog svårt att överge denna gemenskap. Det har blivit som ett andra liv. Därför är det svårt för utvecklare att konkurrera ut WoW.

Även fast de kan erbjuda ett spel som är bättre på alla sätt och vis så stannar folk kvar i WoW för gemenskapen. För mig är WoW ett väldigt mediokert spel. Lagom balanserat men inget utmärkande. Inget som gör det unikt, bortsett från att det har 10 miljoner spelare av ingen större anledning.

Medlem

Det som företagen tjänar överlägset mest på är ju free to play. Det är bara bullshit att det krävs månadskostnad för att spelet ska få uppdateringar.

Geeks Gaming

Nu kan jag tänka mig att köpa de Älskar att dom väljer att göra GuildWars metoden. Betala en gång... spela så mycket du än vill

Medlem
Skrivet av Propy:

På min tid var P2P något helt annat...bah, humbug etc.

Peer to Peer!
Det var tider det

Medlem
Skrivet av Ferren:

Månadsmodellen är ganska död sen flera år tillbaka, otroligt att folk fortfarande försöker..
Dock tror jag rent statistiskt så tjänar företagen mer pengar på f2p än med månadsavgift, så förstår inte varför företagen fortfarande försöker.

Allt ska väl va en wow dödare.... *fniss*

Är Wildstar fortfarande månadsbetalning eller är det f2p också?

Kan man väl knappast säga när världens största MMO'n har månadsavgift och de flesta f2p har månadsavgift som ett premiumalternativ?
Tror inte alls att företagen tjänar mer på f2p, modellen går enbart runt för att man skär ner på support och andra service- och underhållsfunktioner men det är ett bra sätt att generera en fortsatt inkomst när spelarna sviker.

Utan f2p skulle MMO-utbudet istället vara rejält mycket mindre.

Medlem

jag skulle kalla det buy to play, Då pay to play är subscription, foch buy to play är some Guild wars 2 har.

Inaktiv
Skrivet av Mox+:
Skrivet av eatem:

Blir det helt gratis på PS4 då eller kommer själva spelet kosta 599:- först?

Kommer kosta. Är folk förvånade över det här? Så är det med de stora och dyra MMO-spelen från större spelstudios. Guild War 2, WoW, SW: TOR, TES: O, osv... kan knappt minnas något som varit helt free-to-play utan feta restrictions i spelet som gör att man ändå på något vis måste betala för att det ska gå att njuta...

Kan inte tala för de övriga exemplen, men GW2 har då inga "feta restrictions" iallafall

Inaktiv
Skrivet av doie331:

jag skulle kalla det buy to play, Då pay to play är subscription, foch buy to play är some Guild wars 2 har.

Håller helt med. Free to play är att man bara kan dra ner klienten gratis och spela. Annas är det ju "599:- to play" eller vad det nu kostar på konsol.

Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av doie331:

jag skulle kalla det buy to play, Då pay to play är subscription, foch buy to play är some Guild wars 2 har.

Håller helt med. Free to play är att man bara kan dra ner klienten gratis och spela. Annas är det ju "599:- to play" eller vad det nu kostar på konsol.

exakt, Pay 2 Play är vad spelet är i dagens läge, alltså att du måste betala för att kunna spela. Buy 2 Play är att du betalar för spelet och spelar gratis.

Medlem

Rubriken på denna nyhet är felaktig.

ESO har varit P2P sedan release. Spelet blir B2P (Buy to Play) i juni.

Som spelsajt borde ni verkligen ha bättre koll.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av izayoi:
Skrivet av Ferren:

Månadsmodellen är ganska död sen flera år tillbaka, otroligt att folk fortfarande försöker..
Dock tror jag rent statistiskt så tjänar företagen mer pengar på f2p än med månadsavgift, så förstår inte varför företagen fortfarande försöker.

Allt ska väl va en wow dödare.... *fniss*

Är Wildstar fortfarande månadsbetalning eller är det f2p också?

Om ett spel är bra så betalar folk, så enkelt är det.

Betalar man en månadsavgift för alla bra spel som släpps så skulle man inte ha några pengar kvar.

Har man spelat ett och samma spel i 10 år så har man vuxit fast i det som ett liggsår i sängen. Man har vänner i spelet, vissa har fan till och med förhållanden i spelet. Många har nog svårt att överge denna gemenskap. Det har blivit som ett andra liv. Därför är det svårt för utvecklare att konkurrera ut WoW.

Även fast de kan erbjuda ett spel som är bättre på alla sätt och vis så stannar folk kvar i WoW för gemenskapen. För mig är WoW ett väldigt mediokert spel. Lagom balanserat men inget utmärkande. Inget som gör det unikt, bortsett från att det har 10 miljoner spelare av ingen större anledning.

Jo, fast du har fel. Den procenten som stannar 10 år för gemenskapen är mindre än du tror. Anledningen till att Wow chockartat ökade så mycket nu igen, såhär sent, är för att expansionen blivit så väl mottagen. Och spelet är mycket riktigt bättre än på länge! De två senaste expansionerna så tröttnade jag alldeles för snabbt.. Men nu i Warlords of Draenor så är jag halvt fast igen

Man får aldrig underskatta Blizzard. Wow är riktigt bra helt enkelt, och har sån otrolig mängd lore vid det här laget, något som också bidrar.

Medlem
Skrivet av Javas:

Om man fortfarande måste köpa spelet för att kunna spela så blir väl termen Buy to Play? Vill minnas att termen användes flitigt för Guild Wars spelen

Mao "Buy 2 Pay 2 Win"
GW hade väl inte microtransaktioner?


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Inaktiv
Skrivet av PaLL3:
Skrivet av Javas:

Om man fortfarande måste köpa spelet för att kunna spela så blir väl termen Buy to Play? Vill minnas att termen användes flitigt för Guild Wars spelen

Mao "Buy 2 Pay 2 Win"
GW hade väl inte microtransaktioner?

Jodå, gick (går) att köpa costumes, character slots, bank slots, skill unlocks osv.

12
Skriv svar