Vi skulle aldrig spara material till DLC, säger Battlefront-utvecklare

Robot
Vi skulle aldrig spara material till DLC, säger Battlefront-utvecklare

Som svar på kritiken att EA Dice undanhåller material, för att kunna sälja det senare.

#nyhetstips


Medlem
Vi skulle aldrig spara material till DLC, säger Battlefront-utvecklare

"Vi struntar i att göra det här till släppet så kan vi göra det som dlc istället'

Alla som jobbar med det vet redan att det kommer hända, Därför pratar dem aldrig om det

Medlem

"Battlefron-utvecklare"

Medlem

Jävlar vad dice har störtdykt i förtroende på bara något, några år!! "Konstigt"

Medlem

Så vad han egentligen säger är för att spelet ska kunna bli färdigt till utsatt datum så måste dom plocka bort saker som senare blir DLC.

Bra jobbat.

Medlem

[m.quickmeme.com/img/07/07d47b2227f592e9e53bbfe1fea7c0da1192205fb254416b66b1a80d0c25620f.jpg]

edit: Äh, image fail.

Medlem

95 % av de som klagar kommer köpa spelet ändå.

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

95 % av de som klagar kommer köpa spelet ändå.

tru dat

Medlem

Han menar att dom redan från början har planerat vad som skall ingå i spelet och DLC. Därför sägs aldrig "Vi struntar i att göra det här till släppet så kan vi göra det som dlc istället"

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Jävlar vad dice har störtdykt i förtroende på bara något, några år!! "Konstigt"

Kommer ihåg för 2-3 år sedan då skrev alla om goodguyDice och badguy EA.

Finns alltid säljtaktik och day1dlc/prebuy-toget-awsomepistol/ 140dollar sessionpass är framtiden.

Tyvärr.

MEG
Medlem

HAHAAHAHAHHAHAAHAH.......phuuu, nä seriöst Jesper Nielsen hur mycket av det färdiga spelet är det ni tänker släppa som dlc?


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

95 % av de som klagar kommer köpa spelet ändå.

Jag klagar. Jag kommer troligtvis inte köpa spelet. Tacka gudarna, att jag får vara med i den prestigefyllda 5%-gruppen.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Ljuger som vanligt.

Medlem

Så de kommer att göra det där fria DLC:t från grunden på några veckor bara?

Jo tjena säger jag...

Medlem

"Star Wars:
Take another look at this amazing footage from Battlefront, the upcoming videogame from EA Star Wars, released on November 19th in Europe. And now we know the 'Battle of Jakku' DLC will be available 8th December."

https://www.facebook.com/StarWars.Nordics/videos/109364706731...

Inaktiv

1 år senare, efter lanseringen av spelet: nytt DLC ute!

Medlem

The gnäll is strong in this thread.

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Playcrafter:

95 % av de som klagar kommer köpa spelet ändå.

Jag klagar. Jag kommer troligtvis inte köpa spelet. Tacka gudarna, att jag får vara med i den prestigefyllda 5%-gruppen.

Jag har *inte* klagat, och kommer ändå inte köpa det. I am the 1%!


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:
Skrivet av vuze2143:

Jävlar vad dice har störtdykt i förtroende på bara något, några år!! "Konstigt"

Kommer ihåg för 2-3 år sedan då skrev alla om goodguyDice och badguy EA.

Finns alltid säljtaktik och day1dlc/prebuy-toget-awsomepistol/ 140dollar sessionpass är framtiden.

Tyvärr.

Fast de som också styr utveckligen mycket är konsumenterna. Ingen efterfrågan = ingen produkt. Finns gott om folk som köper DLC... Tydligen

Medlem
Skrivet av Evilof:

The gnäll is strong in this thread.

Ja inte fan är jag beredd att betala 140 dollar bara för att få lite banor.

Förstå the gnäll pls

Inaktiv

Då kallar dem det för expansion istället...

Medlem
Skrivet av Parabellum87:
Skrivet av Evilof:

The gnäll is strong in this thread.

Ja inte fan är jag beredd att betala 140 dollar bara för att få lite banor.

Förstå the gnäll pls

Alltså, jag har inte något emot att folk betalar pengar för diverse kosmetiska prylar (nya skins, camo m.fl). Vapen är lite av en gråzon för mig, för man betalar ändå för nån form av "power" (aka pay2win). Nya vapen kan ändå balanseras så att dom är bättre på en sak, fast sämre på annat.

Men saker som KARTOR, och nya FORDON (som oftast brukar komma med i DLC-packsen tillsammans med kartorna), bör vara till 100% fritt fram för alla som köpt bas-spelet.

När man tar betalt för kartor, så splittrar man genast communityn mellan dom som har, och dom som inte har. Och det mår knappast communityn som helhet, bra av.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

waow! Right... luktar rätt mkt lögn.

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Parabellum87:
Skrivet av Evilof:

The gnäll is strong in this thread.

Ja inte fan är jag beredd att betala 140 dollar bara för att få lite banor.

Förstå the gnäll pls

Alltså, jag har inte något emot att folk betalar pengar för diverse kosmetiska prylar (nya skins, camo m.fl). Vapen är lite av en gråzon för mig, för man betalar ändå för nån form av "power" (aka pay2win). Nya vapen kan ändå balanseras så att dom är bättre på en sak, fast sämre på annat.

Men saker som KARTOR, och nya FORDON (som oftast brukar komma med i DLC-packsen tillsammans med kartorna), bör vara till 100% fritt fram för alla som köpt bas-spelet.

När man tar betalt för kartor, så splittrar man genast communityn mellan dom som har, och dom som inte har. Och det mår knappast communityn som helhet, bra av.

Nej precis. Det är bara att ta upp bf4 som exempel. Ett DLC släpps, alla premiummedlemmar spelar de nya kartorna. Men efter någon månad så är det knappt en enda server som roterar de nya banorna. Anledningen är att serverägarna vill att så många som möjligt ska kunna spela på deras server, vilket är omöjligt tack vare köpe-DLC.

Detta resulterar i att alla banor som släpps är utöda strax efter att de släpps...

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

95 % av de som klagar kommer köpa spelet ändå.

Exakt, även jag inräknad för jag vill ju ha spelet även om jag tycker det är skit för att dom inte har med allt man önskar från start, för att sedan kunna släppa DLC´s. Och det vet dom om därför fortsätter man att göra detta.

Medlem
Skrivet av DredZor:
Skrivet av Playcrafter:

95 % av de som klagar kommer köpa spelet ändå.

Exakt, även jag inräknad för jag vill ju ha spelet även om jag tycker det är skit för att dom inte har med allt man önskar från start, för att sedan kunna släppa DLC´s. Och det vet dom om därför fortsätter man att göra detta.

Det är bara pengar, du kommer tjäna nya.

Medlem
Skrivet av nhagyavi:

1 år senare, efter lanseringen av spelet: nytt DLC ute!

Första DLC kommer redan två veckor efter release. Visserligen kommer paketet att vara gratis för alla som köper spelet innan den 8:e december, men liksom kom igen.

"Vi skulle aldrig spara material till DLC". Jo tjena. Hur svårt är det att trycka in Battle of Jakku i spelet?

Att rymdstrider kommer vara ett DLC kan vi ju garanterat säga redan nu. Vi vet hur EA och DICE funkar. De påstår att de vill vara så trogen Star Wars som det bara går, men struntar helt i rymdstriderna som är en viktig del i Star Wars.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Jozo:

Så de kommer att göra det där fria DLC:t från grunden på några veckor bara?

Jo tjena säger jag...

Det släpps senare pga spoiler från nya filmen...inget annat

Inaktiv
12
Skriv svar