Medlem
Skrivet av dmn:

Testat med ratt, pedaler, tre skärmar och TrackIR.

Bara tre skärmar? Hade du haft 4 så hade det varit helt annorlunda.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av bent toe:

Köpte det direkt...och en Playseat med matta och Thrustmaster T80 (skiter i FFB ) och har sjukt jävla kul.

MEN.. jag saknar rally och framförallt lite hill climb (Pikes peak med 900hp i en bil som SKRIKER) då hade det varit komplett!

Har du testat nya Dirt rally? Värt att testa om du inte har gjort det! Dock bara i early access. Hill climb kommer senare till Dirt rally

Det både ser ut som och uppför sig som Dirt 3. Det.. är.. ingen.. skillnad. Totalt bortkastade pengar.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Det bästa med spelet är framförallt urvalet av banor, där de flesta känns klockrena. Förutom några oinspirerade för kart-lopp.

Kul online, men väldigt obalanserat, utan några straff eller följder för vårdslös körning, vilket gör att alla kör som galningar.

Låg etta inför sista svängen innan mål, men då blev jag påkörd i sidan och ramlade ner till fjärde plats. Kändes inte toppen direkt.

Men ett bra spel, som jag tror kan bli ännu bättre ifall de justerar vissa inställningar, med en uppdatering.

/


signatur

I chose... Rapture

Skribent
Skrivet av Mackandal:

Det bästa med spelet är framförallt urvalet av banor, där de flesta känns klockrena. Förutom några oinspirerade för kart-lopp.
/

Håller med. Det plus inställningsmöjligheterna.

Skrivet av dmn:

Framgår inte om recensionen är gjord med bra ratt och pedaler, med gamepad, eller med tangentbord.
Går alltså inte att använda den till att bilda sig den minsta uppfattning om körkänslan i spelet.

FZ levererar, som vanligt.

Med 360-kontroll på PC. Just körkänsla är ju högst subjektivt, dock. Efter vad jag sett går debatten het på nätet om Project Cars förtjänster och brister. Åsikterna går minst sagt isär. Själv gillar jag det, och tycker känslan sitter bra för det mesta. Är man ute efter total realism är kanske inte Project Cars det allra bästa valet, dock.

Medlem

Kan någon som kört spelet svara på ett par frågor om karriärs läget?

Måste man kvalificera sig till varje lopp? Det låter ju skit segt att köra banan 10 varv extra hela tiden.

Kan man införskaffa bilar liknande GT/Forza eller är det så att man har alla att välja mellan? Jag vill ju ha det här lite rollspelsliknande införskaffandet av bilar/delar/pengar... det verkar inte Project Cars ha, vad jag förstår?!

Om det är så att man får en bil av ett stall tex, är det då olika bilar man väljer mellan? Tex Toyota mot Honda och påverkar valet av stall utmaningen något?!

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av dmn:

Testat med ratt, pedaler, tre skärmar och TrackIR.

Bara tre skärmar? Hade du haft 4 så hade det varit helt annorlunda.

Och ha en skarv i mitten? Bra där...

Medlem
Skrivet av rolar:

Kan någon som kört spelet svara på ett par frågor om karriärs läget?

Måste man kvalificera sig till varje lopp? Det låter ju skit segt att köra banan 10 varv extra hela tiden.

Kan man införskaffa bilar liknande GT/Forza eller är det så att man har alla att välja mellan? Jag vill ju ha det här lite rollspelsliknande införskaffandet av bilar/delar/pengar... det verkar inte Project Cars ha, vad jag förstår?!

Om det är så att man får en bil av ett stall tex, är det då olika bilar man väljer mellan? Tex Toyota mot Honda och påverkar valet av stall utmaningen något?!

Det går att skippa både kvalificering och träning om man vill, men fördelen med dom är att man ahr tid på sig att lära sig banan, hur man ska ta kurvor, ställa in bilen osv osv.. Det går även att justera längden på alla race så att det passar ens eget behov.

Angående bilar så¨är allt upplåst från början och du kan själv välja vilken klass du vill starta i. Allt från 125cc GoKart till LMP1 finns tillgängligt.
När man börjar sin karriär så får man som sagt välja klass, sedan så får man olika "kontrakt" från olika stall. Alla stallen man kan välja mellan har olika(1) bil att välja mellan, så man kan väl säga att man väljer stall efter vilken bil som erbjuds.

Valet av bil kan påverka eftersom att alla bilar har helt olika egenskaper och karaktär, så det kan vara lite knivigt ibland att hitta rätt inställningar på bilen och rätt teknik för just den bilen.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Gurghammer:

Tycker man om bil-sim och har spelat en del Assetto Corsa så kommer pCars kännas märkligt. Kurvtagning under fart är mer förlåtande även med alla hjälpmedel avstängda bl.a.

Eftersom jag provat båda så finner jag din kommetar lite märklig. Gå in i ett race med klassiska F1 bilar i pCARS med hjälpmedel avstängda och du kommer inte hålla dig på banan ens i första kurvan. Första gången jag provade AC så tog jag en Lotus 98T, skruvade upp turbon och stängde av hjälpmedel. Jag kunde hålla gasen i botten på i princip hela SPA-banan. Jag har inte spelat AC sedan dess.

Märkligt. Jag upplevde motsatsen! Med en parentes att jag bara spelar GT(3) bilar...både i AC och i pCars

Medlem

vettifan, låter som det kan vara lite för djupt för mig. Hatade GT/Forza när det började bli många varv så racen tog 30 min å klara, då tröttnar jag fort!

Medlem

"Jag ärvde aldrig pappas intresse för bilar"

Det är ju som att låta någon som INTE är sportintresserad recensera ett sportspel? Hur tänker ni?

12
Skriv svar