Nedräkningen är över - nytt Baldur's Gate avslöjat

Robot
Nedräkningen är över - nytt Baldur's Gate avslöjat

"Det känns som att komma hem" säger Chris Avellone.

#nyhetstips, #baldurs-gate, #beamdog


Medlem
Nedräkningen är över - nytt Baldur's Gate avslöjat

Ytterst tveksam till detta... ÄLSKAR BG1 och 2 men kan inte påstå att enhanced edition tillförde något för mig förutom förbättrad grafik. Dom nya karaktärerna osv var mest bara jobbiga..

Medlem

Jag är också ytterst tveksam till detta. Definitivt fel studio att jobba vidare på ett av spelhistoriens absolut största spel. För mig misslyckades Enhanced Edition på många många sätt. Buggar, försämrat grafiskt gränssnitt och några krystade samt klyschiga karaktärer och ett actionläge a lá arena. Nej... det här kan nog inte bli annat än fel.


signatur

Have a good time!

Medlem

Vad är det för vansinnespucko som gör expansioner till ett 17 år gammalt spel?

Medlem

Och varför måste man nergradera till föregångarnas grafik? Jag förstår att man vill uppnå någon slags retrokänsla, men det kan man väl få på flera sätt än att köra på 16-bitar? Behöver ju inte vara "Levolution" och sånt direkt, men nog fan kan det väl se bättre ut än så där?

Inaktiv

Jättekonstigt tycker jag. Varför göra detta överhuvudtaget?Tycker Baldurs Gate-serien är värd mer än en sådan här liten satsning. Redan färdig antik motor, bara 25 timmars speltid. Kommer kännas som fan fiction.

Medlem

Tror jag håller mig till Pillars of Eternity för mina retrorollspelstimmar.

Medlem

håller med skaran, blir bara fel av detta. Ge inXile detta ip och låt beamdog syssla med något annat.

Medlem

Får man fråga hur Beamdog fick rättigheterna till BG?

Håller med er andra,att göra en expansion på ett snart 20 år gammalt spel låter lite konstigt.Skulle vilja ha ett helt nytt Baldurs Gate likt Dragon Age Origins.....ah man får väl drömma vidare :P.

Medlem

Detta kommer bli SWEEEEEEEEEET.

Medlem

25timmar lät ju inte särskilt hett ijämförelse med vad man börjar blI van vid.

Medlem
Medlem

shit va sugigt,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

k3m
Medlem

Nja, ytterst tveksam till detta. Som många andra redan påpekat.

Medlem

BG-fantasten i mig skriker av glädje.

Skeptikern i mig höjer frågande på ögonbrynet och rynkar på näsan.

Medlem

Fan vad alla är negativa här då.
Buhuhu...

Själv tycker jag det är trevligt med en expansion. Dock håller jag med om att IP:n borde överlåtas till inXile eller Obsidian Entertainment då de är fantastiska studios.

Medlem

Kanske lite mysko men varför inte? V-a-r-f-ö-r i-n-t-e? Framtida BG-projekt kommer väl inte krossas bara för att Beamdog gör det här.

Medlem

Aldrig kört ett spel i serien (eller liknande för den delen), men blev faktiskt lite smått intresserad.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

1
Skriv svar