Robot
Anno 2205

Gamla Settlers-skaparna tar sikte mot nya landvinningar och koloniserar månen. Men framtiden påminner misstänkt mycket om det förflutna.

#farming-simulator, #anno-2205, #bluebytes, #the-settlers, #sim-city, #cities-skylines


Medlem
Anno 2205

"Inget enormt omspelsvärde"

Vet inte om jag missat något nu, men är det till skillnad från Anno 2070? (Menar inte ensamspelarkampanjen nödvändigtvis.)

Finns det något "Sandbox-mode"? (glömt vad det kallades i Anno 2070)
Eller är det enbart ett sandlådebygg utan någon story-kampanj?

Blir nog ett köp om det känns något likt Anno 2070 i den formen att man bara ska bygga och hantera resurser, expandera osv.

Medlem

No multiplayer = no buy, tyvärr.

Medlem

Anno 2070 är ett av dom bästa strategispelen som släppts. Jag sitter och väntar på att det ska bli midnatt så att jag kan spela 2205.

eld
Medlem

Jag är också lite konfunderad, har spelmekaniken ändrats sen 2070? Omspelbarheten i de gamla spelen var ungefär på samma nivå som cities skylines.

Medlem

snälla ge mig ett anno/civila/totala med attack on titan tema, eller iaf en kampanj där man måste se till att överlevaxD

Angående spelet så har det börja klia i strategi nerven igen så det här kanske är något att ha^^

Medlem
Skrivet av eld:

Jag är också lite konfunderad, har spelmekaniken ändrats sen 2070? Omspelbarheten i de gamla spelen var ungefär på samma nivå som cities skylines.

Multiplayer ger ju alltid omspelbarhet, men det saknas i den här utgåvan. Sen kanske man väntar sig lite mera ju äldre serien blir.

Medlem

Hm, okej, så efter ha läst på lite så saknas det tydligen ett "Skirmish" läge (eller Continuous mode som det heter i Anno 2070)? Kan nog tänka mig att det förändrar lite saker och ting för min del då det var huvudsakligen vad jag tyckte om att spela.

Hur länge håller en session i så fall? Kan det jämföras med Continuous Mode?

Medlem

Om ni bara Ubisoft fixar problemen med att spela deras spel på steam också så vore det TOPPEN!

Skribent
Skrivet av Luciphear:

Hm, okej, så efter ha läst på lite så saknas det tydligen ett "Skirmish" läge (eller Continuous mode som det heter i Anno 2070)? Kan nog tänka mig att det förändrar lite saker och ting för min del då det var huvudsakligen vad jag tyckte om att spela.

Hur länge håller en session i så fall? Kan det jämföras med Continuous Mode?

Spelet är långt, men jag hade ju gärna sett ett klassiskt continuous mode. Det öppnar upp sig mer och mer under spelets gång, men det tar lite tid att komma dit, vilket är varför jag inte riktigt ser att det har samma omspelsvärde som tidigare spel i serien.

Medlem
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av Luciphear:

Hm, okej, så efter ha läst på lite så saknas det tydligen ett "Skirmish" läge (eller Continuous mode som det heter i Anno 2070)? Kan nog tänka mig att det förändrar lite saker och ting för min del då det var huvudsakligen vad jag tyckte om att spela.

Hur länge håller en session i så fall? Kan det jämföras med Continuous Mode?

Spelet är långt, men jag hade ju gärna sett ett klassiskt continuous mode. Det öppnar upp sig mer och mer under spelets gång, men det tar lite tid att komma dit, vilket är varför jag inte riktigt ser att det har samma omspelsvärde som tidigare spel i serien.

Hm, man får hoppas att de kanske lägger till det i längden(expansion eller något, vem vet). Avstår nog från ett köp såvida jag inte hittar det för en billig peng någonstans.

Skribent
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av herrkilman:
Skrivet av Luciphear:

Hm, okej, så efter ha läst på lite så saknas det tydligen ett "Skirmish" läge (eller Continuous mode som det heter i Anno 2070)? Kan nog tänka mig att det förändrar lite saker och ting för min del då det var huvudsakligen vad jag tyckte om att spela.

Hur länge håller en session i så fall? Kan det jämföras med Continuous Mode?

Spelet är långt, men jag hade ju gärna sett ett klassiskt continuous mode. Det öppnar upp sig mer och mer under spelets gång, men det tar lite tid att komma dit, vilket är varför jag inte riktigt ser att det har samma omspelsvärde som tidigare spel i serien.

Hm, man får hoppas att de kanske lägger till det i längden(expansion eller något, vem vet). Avstår nog från ett köp såvida jag inte hittar det för en billig peng någonstans.

Sandlådelägen borde vara standard i typ alla strategispel. I alla fall alla som handlar om att bygga.

Medlem

Någon vettig ( och kanske ansvarig ) som kan förklara varför det är Dyrare då man köper det digitalt ?
( dessutom inte lite dyrare...)

1
Skriv svar