Starcraft II: Legacy of the Void

Robot
Starcraft II: Legacy of the Void

En sjutton år lång saga drar mot sitt slut - men är det verkligen berättelsen som är det viktiga?

#starcraft-ii, #blizzard, #starcraft-ii-legacy-of-the-void, #starcraft-ii-wings-of-liberty, #starcraft-ii-heart-of-the-swarm, #heroes-of-the-storm


Medlem
Starcraft II: Legacy of the Void

Blev riktigt besviken på coop delen, så tom på variation

Medlem

Att "Protoss trängs undan i berättelsen" håller jag inte alls med om, när jag själv hade spelat klart kampanjen så var jag väldigt besviken. Protoss öde och deras jävla fläta intresserade mig föga, jag ville ju veta vad som händer med Raynor, Kerrigan, Zeratul m.fl, det var den sagan jag började spela på för 17 år sen...

Men som tur är fanns där en epilog på 3 banor som knöt ihop den övergripande säcken på ett bra sätt. Slutet gott, allting gott


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Jag gillade singleplayer. Hade dock förväntat mig något mer episkt och mer episka cutscenes. Var det ens med någon Blizzard CGI alls i spelet förutom introt med Zealotsen?

Den där när de snabbspolar var väl CGI?

Ja ja. Bra avslut må jag säga.

Men vad har de gjort med mp??? Jätte lite mineraler och man lär sprida sig skit fort?? Det gillar jag inte just nu iallafall. Kanske vänjer mig efter 20+ matcher... Kört typ 10 st och lagt ner.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag gillade singleplayer. Hade dock förväntat mig något mer episkt och mer episka cutscenes. Var det ens med någon Blizzard CGI alls i spelet förutom introt med Zealotsen?

Den där när de snabbspolar var väl CGI?

Ja ja. Bra avslut må jag säga.

Men vad har de gjort med mp??? Jätte lite mineraler och man lär sprida sig skit fort?? Det gillar jag inte just nu iallafall. Kanske vänjer mig efter 20+ matcher... Kört typ 10 st och lagt ner.

Dem har gjort så du börjar med 12 scv/drones/probes fast med mindre mineraler för att få spelarna att expanda mera

Medlem

SP-delen är riktigt underhållande, med achivments och klara allt på brutal blir det ett antal roliga timmar.

MP-delen behövde en omstart för att locka tillbaka SC2-spelare. Tyvärr är förändringarna för min del en nackdel. En gammal spelare (både i ålder och SC-erfarenhet) är det nu fokus på micro och spellcast och inte macro. Blir nog inte långvarigt för mig.

Medlem

Känns liksom som hela SC2 har tappat det som gjorde det första spelet så bra, och nu mera är bara en enda lång Kerrigan och Reynor kärleks driven story där alla andra karaktärer antingen hammnar i skymundan eller bara saknar djup och finns där enbart för att driva storyn framåt.

Medlem

Jag bokstavligen älskade multiplayern i SC2, men tyckte den totalförstördes i och med Heart of the Swarm till den grad att jag faktiskt slutade spela helt och hållet.

Dock har suget efter ett tävlingsinriktat RTS småningom börjat återvända, och nu undrar jag; Hur känns den nya multiplayern? Är den mer balanserad (enhetsvis) än tidigare? Finns den sköna känslan av en tuff vinst kvar, eller domineras slagfältet nu av "cheesy:ga" taktiker i stil med den gamla cannon rushen och 6-pool?

Medlem

Protoss ska väl vara platta av naturen. Tyckte de speglades bra.

Var väldigt septisk till att köpa Void men kunde inte hålla mig. Det är som sagt 17 års väntan.

För att sammanfatta SC2:s tre delar:

WoL: helt ok, väldigt "ljus" inget mörker som i SC1, lite besviken, tyckte den var lite cheese.

HOtS: Disney. Förbannad. Copy and Paste av WoL med andra skins. Skit.

LotV: Kul uppdrag, satans bra cinematics, storyn börjar bra accelererar och blir satans intressant, men mitt i kampanjen stannar historien upp och blir seg, för att sedan ta sig mot slutet och avsluta med ett perfekt slut. Allt är förlåtet Blizzard, sett till hela spelserien så är storyn toppklass.

Känns lite tomt att det är slut.... men men, det kommer säkert en SC3, för mycket pengar för Activision att säga nej till.

Medlem

Inte läst recensionen helt genom, men hur står sig denna expansion för ~400:- om man vet att man bara kommer spela kampanjen? Värt det?
Spela rts och göra bra ifrån sig i multiplayer tar tid man inte kan investera för tillfället.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Slutet var kanske väl mycket SLUT, tycker jag utan att ge några spoilers.
Blizzard har redan annonserat Mission-packs, men jag misstänker att den dag Starcraft III kommer om tio år eller något..

så kommer Starcraft I och II ha ingen betydelse, bara en notis i historieböckerna eftersom alla karaktärer är i stort sett döda eller gått sin egen väg.

Kanske jag som är för mycket Status Quo

Medlem

Från politiska intriger i SC1/BW till något från Dragon Ball Z. Kan man göra annat än spy galla över slutet på storyn? I alla fall om man uppskattade hur det sköttes i SC1.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Blev riktigt besviken på coop delen, så tom på variation

Jag hoppas det kommer mer innehåll till detta senare. Känns som de lagt ner mycket utvecklingstid på systemet men inte hunnit göra kartor.

Just nu känns det extremt meningslöst att spela. Att få xp och gå upp i level är otillfredsställande pga,

1) Belöningen man får är en fast siffra som inte går att påverka (mer än att misslyckas med bonusuppdragen)
2) Belöningen gör endast att man kan spela samma uppdrag igen, fast lite lättare

I övrigt håller jag med om recensionen. Karaktärerna i storyn kändes extremt platta, men uppdragen var helt okej. Är främst glad över att det var väldigt få "hero missions", eftersom jag själv älskar att bygga baser.

Skrivet av Diezel:

Jag bokstavligen älskade multiplayern i SC2, men tyckte den totalförstördes i och med Heart of the Swarm till den grad att jag faktiskt slutade spela helt och hållet.

Dock har suget efter ett tävlingsinriktat RTS småningom börjat återvända, och nu undrar jag; Hur känns den nya multiplayern? Är den mer balanserad (enhetsvis) än tidigare? Finns den sköna känslan av en tuff vinst kvar, eller domineras slagfältet nu av "cheesy:ga" taktiker i stil med den gamla cannon rushen och 6-pool?

Har kört 20 matcher idag och är gott imponerad av hur spelet har ändrats sedan Hots, gjorde likadant som dig efter en månad.
Självklart har de fört över lite fokus till snabbare matcher med enheter som kräver lite mer micro men jag ser inte riktigt problematiken, det höjer takten, matcherna blir mer underhållande att både spela och kolla på etc etc.

Matcherna känns mer nailbaiting om man inte gör större fel men eftersom de har lagt tyngden på micro krävs det bara småfel för att man ska kunna förlora i dessa matcher, vilket jag tycker det ska vara (High Templars, Banelings fortfarande men även Ravagers och Disruptors).

Medlem
Skrivet av Svenpa:

Från politiska intriger i SC1/BW till något från Dragon Ball Z. Kan man göra annat än spy galla över slutet på storyn? I alla fall om man uppskattade hur det sköttes i SC1.

Håller med, bad guy:en var totalt ointressant.

Gen
Medlem

Kan man äntligen kolla på livematcher direkt i själva spelet som tex DOTA2?

Medlem

Fan vilket bra spel säger jag, älskar alla ingame filmer

1
Skriv svar