Fallout 4 pc-patchas nästa vecka

Robot
Medlem
Fallout 4 pc-patchas nästa vecka

Jag har inte råkat ut för något allvarligt i alla fall. Finns lite småsaker bara, karaktären kan ibland fastna mitt bland lite bröte bland annat men det är bara att hoppa loss samt att staketbygge kan se lite fult ut.


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Fungerar rätt bra för mig med. Det jag har råkat ut för är väl detta

Vapen försvinner från vyn

Night vision overlayen ligger kvar även efter man har slutat använda night vision scope

Nån enstaka grafikbugg (ser igenom vägg)

Follower som ställer sig i en dörröppning

Ser "igenom" vissa terminaler

Medlem

Undra om de kommer fixa officiellt stöd för Sli och Crossfire samt högre fps än 60 som inte ökar hastigheten på spelet dvs (Tiden går mycket fortare, man springer dubbelt så fort, fastnar i terminaler osv)

Medlem

Fan på tiden. Mer över en vecka efter release. Iofs har jag inte upptäckt några riktiga buggar ännu.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

mina autosaves kan bli korrupta har jag sett men annars inget allvarligt.

3 ctd på snart 60 timmar känns ok. Dogmeat tog en sväng 30 m upp i luften och vapnet har försvunnit ur vyn några gånger. Kommit lindrigt undan kanske. Just ja, blev påsprungen av en brahim och flög iväg nå djävulskt en gång.

Releasehästryttare

Jag har en bugg som gör att jag inte kan öppna dörren till the old church och fortsätta questlinen för de som är där inne.

Releasehästryttare
Skrivet av Kilrah:

Night vision overlayen ligger kvar även efter man har slutat använda night vision scope

Säker på att du inte har perken night person som ger night vision när du kryper ?

Medlem
Skrivet av Kilrah:

Fungerar rätt bra för mig med. Det jag har råkat ut för är väl detta

Vapen försvinner från vyn

Night vision overlayen ligger kvar även efter man har slutat använda night vision scope

Nån enstaka grafikbugg (ser igenom vägg)

Follower som ställer sig i en dörröppning

Ser "igenom" vissa terminaler

För att fixa "nightvision" skriv "sisme 0" i consolen det tar även bort andra effekter men du kan iaf spela.

Medlem

Har inte stött på många buggar alls, jag skulle nog våga påstå att den här har varit den buggfriaste spelet bethesda har släppt.

Fast dem som har problem lär nog knappast se det så.

Medlem
Skrivet av Devan:

Jag har en bugg som gör att jag inte kan öppna dörren till the old church och fortsätta questlinen för de som är där inne.

Råkade ut för samma sak. Spara och ladda om fungerande inte för mig så gjorde lite annat några timmar och for tillbaka senare, då fungerade det! Hoppas det hjälper.

Medlem

Börjat flyga helt random ibland, trillat igenom marken, vapen blir osynliga, bilarna som ligger ute verkar bara väga några gram och om en fiende går in i dom flyger dom i väg med vinden, hela mainquestet är buggat och jag kan bara komma vidare om jag fuskar med konsolen och så är det många fler grejer men inte som jag kommer på så här på rak arm

Medlem

Har 80+ timmar played och har haft en bugg att jag inte kunde röra mig när jag lämnade vaultet där jag fick starta om spelet (precis i början av spelet dvs). Sen har jag haft enstaka buggar med att vapnet inte syns som man fixar genom att toggla mellan first och third person 1 gång och nån gång har jag fastnat 10-15 sekunder i en animation för att gå in i power armorn. Utöver det har jag inte haft några galna buggar som många tycks ha haft.

Releasehästryttare
Skrivet av Xedious:
Skrivet av Devan:

Jag har en bugg som gör att jag inte kan öppna dörren till the old church och fortsätta questlinen för de som är där inne.

Råkade ut för samma sak. Spara och ladda om fungerande inte för mig så gjorde lite annat några timmar och for tillbaka senare, då fungerade det! Hoppas det hjälper.

Japp, gjort annat så länge och hoppas att det löser sig när jag går tillbaks dit

Medlem
Skrivet av Vargax:

För att fixa "nightvision" skriv "sisme 0" i consolen det tar även bort andra effekter men du kan iaf spela.

Jag körde denna: rimod 00094636

Medlem
Skrivet av bond12:

Undra om de kommer fixa officiellt stöd för Sli och Crossfire samt högre fps än 60 som inte ökar hastigheten på spelet dvs (Tiden går mycket fortare, man springer dubbelt så fort, fastnar i terminaler osv)

Eller hur, att det år 2015 fortfarande är så, är för mig helt jävla sanslöst. 60fps är en njutbar upplevelse, men vi med 144hz skärmar osv då? Riktigt, riktigt dåligt.

Medlem

Inga krascher eller buggar efter 50 timmars spelande.
Det enda som stör mig är companions som är i vägen, dom borde vara "no-collision".


signatur

Meep!

Inaktiv

De kan väl fixa prestandan när de ändå håller på. När jag står i städerna har jag ~40FPS med ett 980 och GPUn används endast 50%.

Medlem
Skrivet av Divion:
Skrivet av bond12:

Undra om de kommer fixa officiellt stöd för Sli och Crossfire samt högre fps än 60 som inte ökar hastigheten på spelet dvs (Tiden går mycket fortare, man springer dubbelt så fort, fastnar i terminaler osv)

Eller hur, att det år 2015 fortfarande är så, är för mig helt jävla sanslöst. 60fps är en njutbar upplevelse, men vi med 144hz skärmar osv då? Riktigt, riktigt dåligt.

Jo lite synd när man kör med en 144hz och Asus Strix Gtx 970 SLI config

Det mesta har funkat bra på min dator. Inga större buggar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har mest haft problem med sparfiler, typ att dom blir korrupta, och i värsta fall fastnar spelet i en oändlig limbo i laddningssekvensen.

Skapligt irriterande att förlora timmar av gametime på sånt skit.

Medlem

Jag har haft en CTD och ett fall då en fiende kropp fastnat i väggen efter en explosion.
Annars har det varit lungt!

Medlem
Skrivet av Remus:

Fan på tiden. Mer över en vecka efter release. Iofs har jag inte upptäckt några riktiga buggar ännu.

Jaha, inga buggar men ändå "fan på tiden"? Fattar inte vad du menar.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Enda riktiga problemet jag haft var att jag inte kunde prata med en NPC efter ett avklarat uppdrag, så fick ladda in en gammal sparfil och göra om uppdraget.

Medlem

Den stora buggen jag har haft problem med är att jag fastnar på väg in i min Power Armor. Den bara står där å vaggar utan att kunna avbryta utan några som helst medel. Sjukt störande, när man glömt att spara, ändå sedan reperationer och tömning av allt innehåll i ens bags i sin bas. Det är ofta om jag tittar på fel hål och äntrar den eller om baksiden står för nära en vägg.

Även fastnat helt inne i en "dungeon" hus, omladdning från entréstart.

Medlem

Tycker den är lite oresponsiv ibland när man t.ex ska ta fram crafting-delen (hålla inne V). I övrigt så är den enda buggen jag stött på att texturer saknades i ett stenbrott/vid en klippa.

Medlem

Hoppas innerligt att de fixar buggen med att falla ut ut världen så fort jag går in i polishuset där BOS befinner sig.

Också mycket glad om de fixar hotkeys buggen (vapen på 1-0) där de ibland vägrar att fungera. Kul att gå med sniper och plötsligt se en ghoul hoppa emot dig, hotkey‘a för shotgun, med resultatet han plockar ner sniper men inte tar upp något nytt vapen över huvudtaget, oavsett hur många ggr jag klickar. GAH!

Medlem

Är det bara jag som fastnar vid terminaler nästan 50% av tiden?
Är ju skitofta som man hamnar i en buggad extern vy när man lämnar en terminal.
Har förlorat åtskilliga timmars speltid tack vare det nu.

Medlem

Ändrat tangenterna. Bland annat har jag satt efter istället för E. Funkar typ varannan gång, annars måste jag likförbannat använda E. Testat ändra till home också, men problemet kvarstår.

Kör med piltangenterna

12
Skriv svar