Över 40 miljoner Playstation 4 skeppade

Robot
Över 40 miljoner Playstation 4 skeppade

Ryktet om konsolernas död är starkt överdrivet - säljer bättre än någonsin.


Medlem
Över 40 miljoner Playstation 4 skeppade

Har själv två st PS4 blir en PS4K om den kommer med

Medlem

Enligt mig så kommer än idag bara skräp till mobilen då mycket är gratis men för att komma någonstans måste du betala otroligt överdrivet mycket pengar.

Medlem

Och hur många av dessa sålda är nya kunder resp sådana som redan hade en PS4 men som gick sönder och behöver en ny?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Otroligt hur en konsol utan spel kan sälja så mycket.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Otroligt hur en konsol utan spel kan sälja så mycket.

208 spel har släppts vad jag kan hitta, och gud vet hur många indiespel.
Har en ps4 och Xbox one, men använder ps4 betydligt mer, xboxen har stått och samlat damm sedan Halo.

Medlem

Vem som än sa att mobiltelefoner och tablets skulle "ta över" var uppenbarligen någon som inte hade koll eller intresserade sig för att pusha budskap. Det hade jag kunnat säga omedelbart back then. Mobil och tablets växer väl samtidigt bland alla mindre spelintresserade, och det är ju den allra största massan.

"Ta över". Så okunnigt, så tramsigt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Otroligt hur en konsol utan spel kan sälja så mycket.

Trodde det var tvärtom?

Medlem
Skrivet av Star Lord:
Skrivet av kebbe:

Otroligt hur en konsol utan spel kan sälja så mycket.

https://www.youtube.com/embed/wlHcxWE3D-o

Trodde det var tvärtom?

Säger ju inte så mycket att jämföra en konsol utan spel med en annan med än färre spel. Lite som att säga att Xbone har ett dugligt bibliotek om man jämför med WiiU..

Medlem

Beror på hur man ser det. Baserat på hur FPS och grafik är på skiten, så borde konsollerna vara döda. Är ju pinsamt att folk köper PS4 i min mening, när det finns bättre alternativ.

Playstation 4 är skit.

Medlem

För de e jävligt lätt att spela partyspel ihop i soffan med en jävla PC? Eller hur var det nu...

Konsoler är grymt bra. Och tycker man inte det, köp då ingen men sluta lipa

Medlem
Skrivet av Kerrai:

För de e jävligt lätt att spela partyspel ihop i soffan med en jävla PC? Eller hur var det nu...

Ja, det är det. PC kan stå bredvid TV precis som en konsol, kopplad med handkontroller osv osv. Inga probs alls.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Är inte förvånad. Nu är var och varannan gamer. Kids spelar, flickvänner spelar, föräldrar spelar osv. Det är troligtvis (min egen gissning) målgrupper som skiter i allt vad FPS, grafik och gud vet vad heter. Finns det ett alternativ som är halva priset mot en PC och bara att plugga in i TVn och spela på så är det klart att folk köper det istället.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Säger ju inte så mycket att jämföra en konsol utan spel med en annan med än färre spel. Lite som att säga att Xbone har ett dugligt bibliotek om man jämför med WiiU..

Ge dig, det är uppenbart för precis alla att du har helt fel. Du kan ändå inte spela 200 spel samtidigt, så du behöver inte ha det som någon slags tänkt "0" gräns. Du är bara fånig.

Skrivet av Keza:

Beror på hur man ser det. Baserat på hur FPS och grafik är på skiten, så borde konsollerna vara döda. Är ju pinsamt att folk köper PS4 i min mening, när det finns bättre alternativ.

Playstation 4 är skit.

Att de inte är döda beror på att väldigt få resonerar som dig. Om du undrar hur alla andra tänker så läs vad musse1 skrev ovan. Det var inget fel på grafiken ens på förra generationen.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Kerrai:

För de e jävligt lätt att spela partyspel ihop i soffan med en jävla PC? Eller hur var det nu...

Konsoler är grymt bra. Och tycker man inte det, köp då ingen men sluta lipa

Det är väl så enkelt att bara placera sin PC vid TVn? Eller hur var det nu?

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Kerrai:

För de e jävligt lätt att spela partyspel ihop i soffan med en jävla PC? Eller hur var det nu...

Ja, det är det. PC kan stå bredvid TV precis som en konsol, kopplad med handkontroller osv osv. Inga probs alls.

Och hur många partyspel med bra stöd för kontroller finns det på PC?
Sen har jag faktiskt haft rätt stora problem när jag kopplat min PS4-kontroll till pc. Inte många spel alls som stödjer det.

FM-guru
F.d. Sisyr

Nu för tiden är det konsollernas död folk yrar om, för var det PC:ns död...

Medlem
Skrivet av Vemfanbryrsig:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Kerrai:

För de e jävligt lätt att spela partyspel ihop i soffan med en jävla PC? Eller hur var det nu...

Ja, det är det. PC kan stå bredvid TV precis som en konsol, kopplad med handkontroller osv osv. Inga probs alls.

Och hur många partyspel med bra stöd för kontroller finns det på PC?
Sen har jag faktiskt haft rätt stora problem när jag kopplat min PS4-kontroll till pc. Inte många spel alls som stödjer det.

På fråga A svarar jag "Vet inte" och på B är svaret "Vet inte".

Skämt o sido, eftersom att "partyspel" inte är min genre så har jag tyvärr ingen koll, men finns säkert. Min XBox-kontroll fungerar bra i Windows 10, hur det är med PS4-kontrollen och/eller i andra OS vet jag inte.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Vemfanbryrsig:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Kerrai:

För de e jävligt lätt att spela partyspel ihop i soffan med en jävla PC? Eller hur var det nu...

Ja, det är det. PC kan stå bredvid TV precis som en konsol, kopplad med handkontroller osv osv. Inga probs alls.

Och hur många partyspel med bra stöd för kontroller finns det på PC?
Sen har jag faktiskt haft rätt stora problem när jag kopplat min PS4-kontroll till pc. Inte många spel alls som stödjer det.

Finns program för att spela med kontroll på PC. Använder själv Logitech Profiler som har funkat utan problem.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Otroligt hur en konsol utan spel kan sälja så mycket.

Som Xbox-ägare kan jag bara drömma om samma mängd exklusiva spel som går att finna till PS4.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av kebbe:

Säger ju inte så mycket att jämföra en konsol utan spel med en annan med än färre spel. Lite som att säga att Xbone har ett dugligt bibliotek om man jämför med WiiU..

Ge dig, det är uppenbart för precis alla att du har helt fel. Du kan ändå inte spela 200 spel samtidigt, så du behöver inte ha det som någon slags tänkt "0" gräns. Du är bara fånig.

Givetvis fel av mig, jag syftar på antalet spel som inte går att uppleva bättre på pc. Då kan vi lista mängden titlar som är exklusiva eller konsolexklusiva, sålla bort de titlar som är rakt av dåliga, sålla bort de titlar med ospelbara 30fps (och lägre) och kvar har vi... ja, vad finns kvar egentligen?

Just det.

Medlem

Pc elitister måste vara några av dom mest jobbiga personer som finns.

Avstängd
Skrivet av XxshadowxX:

Pc elitister måste vara några av dom mest jobbiga personer som finns.

Absolut. Och tyvärr får man som PC-spelare idag skämmas över att nämna att man spelar en stor del spel på pc på grund av dessa pcmr fjantar.

#multiplatformgamer


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av XxshadowxX:

Pc elitister måste vara några av dom mest jobbiga personer som finns.

Låt mig gissa: "Vi" är jobbiga för att vi har rätt. (Om det nu är en "vi mot dom"-situation.)

Men som jag sa en annan gång - hade ni bara sagt att ni köper konsol för att ni gillar upplägget/feelingen och inget annat så hade det inte varit någon diskussion. Men att hela tiden hitta på en massa saker som "det är billigare", "det är så mycket lättare", "spelen till konsol fungerar så mycket bättre, bara att spela" kombinerat med "inga day1-patchar" och annan bullcrap så tröttnar man bara.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det är som vanligt en del personer som endast spelar på PC som känner sig osäkra och måste hävda att deras PC är så mycket bättre i nästan varenda nyhet om konsoler och konsolspel.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det är som vanligt en del personer som endast spelar på PC som känner sig osäkra och måste hävda att deras PC är så mycket bättre i nästan varenda nyhet om konsoler och konsolspel.

Som vanligt tolkas det in anledningar som sedan kastas i ansiktet på "motståndaren" när inte de egna argumenten räcker till. Jag skall själv försöka låta bli att kasta glåpord, utan förklara ännu en gång:

Nu kan jag bara tala för mig själv, men nej, jag är osäker. Jag har förklarat det så många gånger tidigare varför jag försöker få folk att förstå, men det verkar rinna av dem som vatten på teflon. Anledningen till mina inlägg är en kombination av att få andra att se fördelarna med PC och därmed få det roligare, samt att det finns en frustration som kommer sig av alla begränsningar som konsolerna medför på PC-spelen. När då konsolspelare förnekar dessa begränsningar så är det lätt att frustrationen går över i irritation och i vissa fall ilska.

Som sagt, om ni tycker om konsoler för känslan och upplägget - fine, det säger jag inget om. Men kom inte med bullcrap för det är då det riskerar att bli "en såndär diskussion".

Peace out.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av XxshadowxX:

Pc elitister måste vara några av dom mest jobbiga personer som finns.

Ja, dryga as som poängerar ut fel, brister och bullshit när man ser det. Bättre att bara låta storbolagens balle tysta mun. Garble garble =P¨¨

Medlem
Skrivet av conthox:

Som vanligt tolkas det in anledningar som sedan kastas i ansiktet på "motståndaren" när inte de egna argumenten räcker till. Jag skall själv försöka låta bli att kasta glåpord, utan förklara ännu en gång:

Nu kan jag bara tala för mig själv, men nej, jag är osäker. Jag har förklarat det så många gånger tidigare varför jag försöker få folk att förstå, men det verkar rinna av dem som vatten på teflon. Anledningen till mina inlägg är en kombination av att få andra att se fördelarna med PC och därmed få det roligare, samt att det finns en frustration som kommer sig av alla begränsningar som konsolerna medför på PC-spelen. När då konsolspelare förnekar dessa begränsningar så är det lätt att frustrationen går över i irritation och i vissa fall ilska.

Det börjar vara rätt tjatigt när det i nästan varenda nyhet om konsoler och konsolspel är en del personer som måste in och berätta om hur mycket bättre allt är på PC. Eftersom detta tydligen måste upprepas för jämnan så tyder det på en viss osäkerhet.

Skulle du själv uppskatta det om konsolspelare dök in och tjatade om konsoler och hur bra dessa är i varenda nyhet om PC-spel och PC-hårdvara?

Själv spelar jag både på konsol och PC och trivs med båda alternativen.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av XxshadowxX:

Pc elitister måste vara några av dom mest jobbiga personer som finns.

Låt mig gissa: "Vi" är jobbiga för att vi har rätt. (Om det nu är en "vi mot dom"-situation.)

Men som jag sa en annan gång - hade ni bara sagt att ni köper konsol för att ni gillar upplägget/feelingen och inget annat så hade det inte varit någon diskussion. Men att hela tiden hitta på en massa saker som "det är billigare", "det är så mycket lättare", "spelen till konsol fungerar så mycket bättre, bara att spela" kombinerat med "inga day1-patchar" och annan bullcrap så tröttnar man bara.

Så om jag skulle bygga en gaming PC för 3200 spänn, vilka komponenter skulle du rekommendera?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Margy:

Skulle du själv uppskatta det om konsolspelare dök in och tjatade om konsoler och hur bra dessa är i varenda nyhet om PC-spel och PC-hårdvara?

Själv spelar jag både på konsol och PC och trivs med båda alternativen.

Det beror på upplägget och hur responsen på svaren blir. Det är skillnad på "Det suger, ta detta istället" och att lägga fram argument varför X är bättre än Y.

Skrivet av Oakenborn:

Så om jag skulle bygga en gaming PC för 3200 spänn, vilka komponenter skulle du rekommendera?

Jag skulle inte rekommendera en speldator för den summan, men jag antar att du redan visste att svaret skulle bli så och bara ville påpeka att man "får relativ mycket hårdvara för pengarna om man köper konsol". Det är väl det som är en del av problemet här. Ni tycker tydligen att konsolen är billigare bara för att det blir en mindre klumpsumma, men att ni sedan betalar minst lika mycket i längden spelar ingen roll.

Skulle istället köpa en speldator för 17 000 och sedan sätta avbetalning per mån via t ex Klarna om det nu är engångssumman som avskräcker. 17k gäller också endast om man inte har en dator sedan tidigare. För har man det och datorn är hyffsat ny, så blir det oftast billigare genom att man inte köper en helt ny dator, utan uppgraderar. Om man nu inte har tid eller kunskap att göra det själv, så kan säkert t ex Inet sätta in komponenterna åt en.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

12
Skriv svar