Total War: Warhammer

Robot
Total War: Warhammer

Två giganter möts när fantasyn gör sitt intåg i Total War-serien, och FZ:s recensent Joakim Bennet ser en ljus framtid för den oheliga alliansen.


Medlem
Total War: Warhammer

Nice! Var tveksam till att införskaffa detta men nu känner jag mig säkrare.

Detta, Stellaris och den nya "The Witcher"-expansionen får helt enkelt bli sommarens lir.


signatur

Have a good time!

Medlem

Feta recensioner nu den senaste tiden, skoj!

Megadelux

Riktigt jäkla bra skrivet! Blev sugen som fan nu. Har varit väldigt skeptisk av hur warhammervärlden skulle funka i denna serie men det verkar vara riktigt bra!

Medlem

Oerhört välskriven och trevlig recension! Tack Joakim!

Medlem

Verkar bra, blir ett köp. Men jag trodde man kunde spela som Bretonnia.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Blir köp på tisdag! Har väntat 20 år på detta!

Frilansare
Skrivet av redruM:

Verkar bra, blir ett köp. Men jag trodde man kunde spela som Bretonnia.

Det kan du, i multiplay. Men de har ingen kampanj.

Medlem

Brettonia kommer med största sannorlikhet som spelbar ras även i singleplayer senare i år.

Medlem
Skrivet av redruM:

Verkar bra, blir ett köp. Men jag trodde man kunde spela som Bretonnia.

Inte från launch men precis som med andra totalwar spel så skulle jag tro att faktionen ändå finns med i spelkoden. Så med lite "moddning" så kan man ändå låsa upp dessa. Gick i Rome II, Empire och Medieval II iallafall.

Medlem

Tack för recensionen..snart sitter kanske hela FZ redaktionen och målar figurer istället för att jobba

Medlem
Skrivet av redruM:

Verkar bra, blir ett köp. Men jag trodde man kunde spela som Bretonnia.

Låter som att dem kommer som gratis armé i slutet av året.

Medlem

Låter som att jag kommer ha skoj många timmar med detta spel.

Men av ren nyfikenhet; med tanke på hur positiv recensionen är, vad saknades för att ge full pot i betyg?

Medlem

Längtar som fan, flera månader sedan man köpte detta.
Flame on.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Ser väldigt mycket fram emot det här. Inte jättestor total War-fan, men är det ett bra Warhammerspel, då måste det spelas Frågan är bara vilken ras! Vill ju spela alla! Gah!

Skrivet av Qutini:
Skrivet av redruM:

Verkar bra, blir ett köp. Men jag trodde man kunde spela som Bretonnia.

Låter som att dem kommer som gratis armé i slutet av året.

Det kan också vara att man vill glömma armeen då den slutats säljas i figurspelet. Kan säkert vara så att Games Worlshop legat bekom det beslutet mer än Creative Assembly.


signatur

Videomupp

Medlem

Riktigt fet lång recension. Gillar också att du la upp en rätt informativ video på striderna, mer sånt här tack!

Frilansare
Skrivet av Gambold:

Låter som att jag kommer ha skoj många timmar med detta spel.

Men av ren nyfikenhet; med tanke på hur positiv recensionen är, vad saknades för att ge full pot i betyg?

För full pott ska varje cell i min kropp känna att "det här är perfektion, inget kan bli bättre än det här!" Där är jag inte riktigt. Det är bara väldigt, väldigt bra! Således det något försiktigare 4 av 5.

Avsaknaden av negativa aspekter resulterar inte alltid i toppbetyg. Allt kan vara extremt väl genomfört men ändå bara generera, säg, en trea. Det är charmen och förbannelsen med subjektiva betyg.

Skribent

Jocke B ska fan få lida nederlag när jag äger skiten ur honom nästa vecka.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Har aldrig varit taggad på ett Total War spel förut tills nu!

Hoppas på att Lizardmen blir en spelbark faktion i framtiden!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

riktigt bra recension, får mig att längta efter spelet ännu mer. Hade heller ingen aning om att det här ska bli en trilogi, grymma tider vi lever i


signatur

Game long and prosper

Medlem

Är sååå sugen Surt värre la mitt moderkort av och bytet blir inte klart förrän 7juni, men passar på att uppgradera processorn till tusen så står ut Kommer njuta av denna hybrid mycket!


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Kan inte mer än hålla med tidigare inlägg en riktigt bra
recension som verkligen får en att se fram emot detta spel ännu mer. Bra jobbat


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Skavens..?! Sniff...


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Tänk att GamesWorkshop förstört denna fantastiska värld ! Nu när den öppnas för nykomlingar !

Medlem
Skrivet av Groo:

Blir köp på tisdag! Har väntat 20 år på detta!

Hear, hear!


signatur

I drank what?

Medlem

Riktigt bra recension! Väl skrivet.

Medlem

Undra om min burk klarar av det.Var kan man se speccsen?

Medlem

Läser sällan hela texten i en recension, men började läsa denna och plötsligt var den slut.
Fantastiskt underhållande!
Gillar inte ens total war serien xD


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Frilansare
Skrivet av Quelor:

Läser sällan hela texten i en recension, men började läsa denna och plötsligt var den slut.
Fantastiskt underhållande!
Gillar inte ens total war serien xD

Det var mycket fint sagt! Tar jag med mig till sängs.
Och tacka alla andra också för de glada tillropen.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Skavens..?! Sniff...

Jag kan helt oförankrat lova dig, det kommer!

...Och tack JB för en grym recension!

12
Skriv svar