Mirror's Edge: Catalyst

Robot
Mirror's Edge: Catalyst

En öppen spelvärld i en stad av glas blir den ultimata sandlådan för parkour-fantaster – synd att någon hällt sten där i.

#mirrors-edge, #dice


Medlem
Mirror's Edge: Catalyst

"Utmaningarna där man ska försöka slå klockan på utsatt sträcka".. var fan en av de sämsta grejerna i spelet Diversions var ännu värre.

Håller med att spelet bara förtjänade en trea dock även om jag hade en del skoj. 14 timmar totalt, då inräknat lalla omkring och plocka collectibles helt random, alla main och sidemissions samt en del challenges (även om de inte var roliga för fem öre).

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

"Utmaningarna där man ska försöka slå klockan på utsatt sträcka".. var fan en av de sämsta grejerna i spelet Diversions var ännu värre.

Håller med att spelet bara förtjänade en trea dock även om jag hade en del skoj. 14 timmar totalt, då inräknat lalla omkring och plocka collectibles helt random, alla main och sidemissions samt en del challenges (även om de inte var roliga för fem öre).

Det var time trials som höll kvar mitt intresse i första spelet under flera år, är de annorlunda i det nya?

Medlem

Ska då köpa detta även om det skulle fått 0/ 5. Älskade verkligen 1an. Hoppas detta inte gör mig besviken

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Blackwolfe:

"Utmaningarna där man ska försöka slå klockan på utsatt sträcka".. var fan en av de sämsta grejerna i spelet Diversions var ännu värre.

Håller med att spelet bara förtjänade en trea dock även om jag hade en del skoj. 14 timmar totalt, då inräknat lalla omkring och plocka collectibles helt random, alla main och sidemissions samt en del challenges (även om de inte var roliga för fem öre).

Det var time trials som höll kvar mitt intresse i första spelet under flera år, är de annorlunda i det nya?

Körde bara storyn i gamla så jag vet inte. Det är iallafall mycket punkt a till punkt b och minsta lilla misstag så är det kört.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Ska då köpa detta även om det skulle fått 0/ 5. Älskade verkligen 1an. Hoppas detta inte gör mig besviken

Själv är det betydligt högre än 3/5. Behöver dock vänta på lite buggar angående cutscene-lag och Audio-desyncs på PC, men bortsett från det älskar jag spelet.

Medlem

Fick mitt spel i onsdags. Klarade kampanjen igår. Spelet är underhållande och påminner väldigt mycket om ettan. Väldigt överdriven story dock. Typisk opersonlig rädda världen story som DICE pumpar ut nu för tiden.

Spelet står på en väldigt bra bas. Men det känns verkligen som DICE valde o köra sitt gamla vanliga säkra men underutvecklade kort som allt dom gör nu. Allt förutom basen känns som en gimmick.

Dvs. levelingsystemet är överflödigt och tillför inget förutom o vara i vägen. Combat är tråkigt och känns forcerat som i ettan. (dock väldigt nice att det går att slå ner fiender snabbt i kombination med parkour moves.) Samlings målen är alltid tråkiga enligt mig.

Hoppades lite smått att DICE skulle kunna skina lite mer visa att dom kunde gör lite bättre gameplay än vanliga gimmicksfield 3-4. Tyvärr så känns det inte som dom vågar tänka utanför lådan längre. Basen är som sagt väldigt stabil. Allt annat känns överflödigt.

Skrivet av Ahris:
Skrivet av Blackwolfe:

"Utmaningarna där man ska försöka slå klockan på utsatt sträcka".. var fan en av de sämsta grejerna i spelet Diversions var ännu värre.

Håller med att spelet bara förtjänade en trea dock även om jag hade en del skoj. 14 timmar totalt, då inräknat lalla omkring och plocka collectibles helt random, alla main och sidemissions samt en del challenges (även om de inte var roliga för fem öre).

Det var time trials som höll kvar mitt intresse i första spelet under flera år, är de annorlunda i det nya?

Time trials finns kvar och är faktiskt sjukt roliga. Då du nu kan ta olika vägar osv. Finns 3 sorters. Dom vanliga förbestämda. Delivery missions, typ samma sak fast du får en viss tid o leverera paket på. Kan vara rätt så svårt. Och spelar genererade time trials.

Det som kommer hålla spelet vid liv för mig.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Folk klagar på storyn i alla spel från Dice.. Dom har väl aldrig haft en bra story i något spel? Jo, bc1 och 2. Tycker det är sällan ett spel bjuder pä en bra story. Notera att jag skrev SÄLLAN.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

"14 timmar totalt, då inräknat lalla omkring och plocka collectibles helt random, alla main och sidemissions samt en del challenges (även om de inte var roliga för fem öre).

Ish... 14 timmar + side quests för ett spel med en öppen värld är verkligen ingen lång speltid. Jag fick mer speltid med DOOMs singleplayer-del... och antagligen roligare.

Blir inget köp för mig...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Är inte förvånad. Ett mediokert spel får ett mediokert betyg.

Redaktör
Skrivet av Striva:

Är inte förvånad. Ett mediokert spel får ett mediokert betyg.

3 av 5 betyder "Bra", inte "Mediokert".Se betygsdefinitionerna här. Det är inte meningen att låta mästrande, men jag tycker det är rätt viktigt att betona att 3 inte är en sågning. Annars riskerar vi att spä på betygsinflationen där allt under 4 eller 5 är sågningar, och det är inte en 3:a.


signatur
Skribent
Skrivet av Ahris:

Det var time trials som höll kvar mitt intresse i första spelet under flera år, är de annorlunda i det nya?

Upplägget är i grunden detsamma. En skillnad kan vara att sträckorna känns en aning mindre skräddarsydda eftersom dem inte längre är isolerade från spelvärlden. Å andra sidan går det numera att slå två flugor i en smäll om man ändå är på väg i samma riktning.

Skribent
Skrivet av vuze2143:

Ska då köpa detta även om det skulle fått 0/ 5. Älskade verkligen 1an. Hoppas detta inte gör mig besviken

Är man ett fan av första spelet är det egentligen inte mycket att tala om. Du kommer att gilla det!

Medlem
Skrivet av T.Mani:
Skrivet av Blackwolfe:

"14 timmar totalt, då inräknat lalla omkring och plocka collectibles helt random, alla main och sidemissions samt en del challenges (även om de inte var roliga för fem öre).

Ish... 14 timmar + side quests för ett spel med en öppen värld är verkligen ingen lång speltid. Jag fick mer speltid med DOOMs singleplayer-del... och antagligen roligare.

Blir inget köp för mig...

Speltidsmätaren på mitt Origin-konto säger 51 timmar här, och det roliga har bara börjat
Det här spelet spelar man inte bara en gång, man upprepar olika delar som man gillar (finns ett brett utbud av olika saker) och man blir bättre och bättre på spelet samtidigt som spelet blir roligare och roligare!

1
Skriv svar