E3 2016 – De största besvikelserna

Medlem
E3 2016 – De största besvikelserna

Inget Half-Life 3. Det hade räckt.

Medlem

"Inga gigantiska överraskningar på bjässarnas presentationer."

Scorpio var väl ändå en ganska stor överraskning? Jag förväntade mig en svagt uppdaterad Xbox One på högst 3 TFLOPs, men nu blir det 6+ TFLOPs, vilket är i stil med ett GTX 1070.

Medlem

Inget red dead. Dom kunde ha slopat mässan i år.

Medlem

Några intressant titlar, största wow känslan var nya Zelda.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hideo Kojima har ju inte ens valt en spel motor för deahts stranding än så ja förstår inte ens varför de visade upp de på e3 iår.

Medlem

Något av de sämre E3 på länge, inget nytt spännande som dök upp. Hade gärna sett ett nytt Elder scrolls, en upphottad version av Skyrim imponerar föga.

Quake-konnässsör

Inget nytt om Beyond good and evil 2 (förutom att det fortfarande är i utveckling)

Inget om Cyberpunk 2077? Trodde CD Project skulle leverera lite mumsbitar till.

Medlem

Inga nyheter! det va mest NNN 3 och BBB 4 och så vidare. uppföljare och åter uppföljare. väldigt lite nyheter! enda nyheten va nog scorpio eller vad den nu hette.

Medlem

Inget spel till i Elder Scrolls-serien!


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Mkt dåligt E3 i år


signatur

Meep!

Medlem

Jag blev också besviken över att det inte blev något nytt om Elder Scrolls. Hade övertygat mig själv om att det skulle bli något avtäckande, men icke. Tycker att en del presentationer under E3 var lite halvmesyr rent produktionsmässigt *host*Ubisoft*host*.


signatur

- Ingen kommer ihåg en fegis! -

Medlem

Besviken ingen RDR eller GTA6. Det blir många spel till konsoler. Det som är inte bra är att några av de är exklusiva kommer ej till PC. Blev intresserad av Vampyr spelet av Utvecklare: Dontnod Entertainment.

Nioh är ett PS4 Exklusiv spel som ni har missat av Team Ninja:
http://www.shacknews.com/article/95310/e3-2016-nioh-gets-new-...

Ambassadör
Xbox

Inget spel som man kände att "wow det här ska jag ha!" var väl största besvikelsen. Bara upprepningar eller trams/utfyllnad.

Stora behållningen var Microsofts fuck you till konkurrenterna.


signatur

Jump in.

Medlem

Dishonored II och nytt Deus Ex. Mer än så behöver jag nog inte ens.

Medlem

Var ju några AAA speltitla i VR som presenteras


signatur

Det var detta...

Medlem

Min största besvikelse hittills är nog alla konsolexklusiva titlar. Som PC spelare skulle jag aldrig kräva, eller ens vilja, att något spel skulle vara PC exklusivt, men för konsolföretagen verkar det vara en huvudregel.
Kom igen, vad är det för fel på mina pengar då? Varför vill de inte att jag ska köpa Death Stranding tex? *suckar*
Kostnaden för att konvertera spel till olika format borde ju löna sig i slutänden kan man tycka, men jag har tydligen fått allt om bakfoten när det gäller försäljning.

Medlem

Red Dead och att Valve har helt slutat med att göra nya spel.
Hoppades oxå på mer av Mass Effect

Medlem

Satt även jag och hoppades på red dead.... Skate hade även det varit trevligt.

ubisoft's extremsports-spel var ju något iallafall!

Medlem

God of War var ju fantastiskt, Days Gone likaså.

Även Spiderman och Resident Evil 7.

Sen äntligen The Last Guardian.

Har vart ljumen till Call of Duty, men Infinite War såg riktigt bra ut.

Sen var stråkorkestern och Hideo Kojimas entre en trevlig överaskning, likaså att Norman Reedus har huvudrollen.

Diggade VR-bitarna med och Crash Bandicoot ffs!

Jag var helt tagen av allt, sen läser man om folk som tycker det var mediokert, men jag var iallafall hänförd av allt och mycket nöjd med Sony.

Gillade androiden också, även om det verkar vara QTE. Gameplay av Horizon: Zero Dawn såg riktigt lovande ut, men det hade jag förväntat mig faktiskt, day one på det!

Riktigt glad faktiskt, låter bokningen på min VR ligga kvar.

Skribent
Skrivet av Bojkott:

"Inga gigantiska överraskningar på bjässarnas presentationer."

Scorpio var väl ändå en ganska stor överraskning? Jag förväntade mig en svagt uppdaterad Xbox One på högst 3 TFLOPs, men nu blir det 6+ TFLOPs, vilket är i stil med ett GTX 1070.

Ingen överraskning i bemärkelsen att det redan läckt ut i förväg att den skulle utannonseras. Däremot håller jag med att det var trevligt att den verkar bli så pass kraftfull!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Ja, vart var Rockstar? Var dom inte med alls eller missade jag dom bara?

Inaktiv
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Bojkott:

"Inga gigantiska överraskningar på bjässarnas presentationer."

Scorpio var väl ändå en ganska stor överraskning? Jag förväntade mig en svagt uppdaterad Xbox One på högst 3 TFLOPs, men nu blir det 6+ TFLOPs, vilket är i stil med ett GTX 1070.

Ingen överraskning i bemärkelsen att det redan läckt ut i förväg att den skulle utannonseras. Däremot håller jag med att det var trevligt att den verkar bli så pass kraftfull!

Men att något har läckt ut innan tycker inte jag rättfärdigar att det inte klassas som en stor nyhet. Alla företag har läckor och presentationen ska ju betygsättas på vad de faktiskt visar upp, inte hur bra de är på att täppa igen läckor.

Skribent
Skrivet av anon_646:
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Bojkott:

"Inga gigantiska överraskningar på bjässarnas presentationer."

Scorpio var väl ändå en ganska stor överraskning? Jag förväntade mig en svagt uppdaterad Xbox One på högst 3 TFLOPs, men nu blir det 6+ TFLOPs, vilket är i stil med ett GTX 1070.

Ingen överraskning i bemärkelsen att det redan läckt ut i förväg att den skulle utannonseras. Däremot håller jag med att det var trevligt att den verkar bli så pass kraftfull!

Men att något har läckt ut innan tycker inte jag rättfärdigar att det inte klassas som en stor nyhet. Alla företag har läckor och presentationen ska ju betygsättas på vad de faktiskt visar upp, inte hur bra de är på att täppa igen läckor.

Det kan förstås vara en stor nyhet ändå, men att just överraskningsmomentet försvinner är lite trist. Jag tycker det är roligare att titta på en konferens med mycket helt nya grejer som visas upp, jämfört med en där jag vet nästan allt i förväg.

Det sagt så var det ju inte helt dött på överraskningsfronten (även om de kunde varit fler och större). Vi kör faktiskt ut en artikel under eftermiddagen som listar de bästa överraskningarna


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Min största besvikelse hittills är nog alla konsolexklusiva titlar. Som PC spelare skulle jag aldrig kräva, eller ens vilja, att något spel skulle vara PC exklusivt, men för konsolföretagen verkar det vara en huvudregel.
Kom igen, vad är det för fel på mina pengar då? Varför vill de inte att jag ska köpa Death Stranding tex? *suckar*
Kostnaden för att konvertera spel till olika format borde ju löna sig i slutänden kan man tycka, men jag har tydligen fått allt om bakfoten när det gäller försäljning.

Jag kan hålla med så länge som vi inte drabbas av konsolsjuka med vedervärdiga kontroller och cinematiska upplevelser. Men trots att jag har svårt att se den, måste det finnas någon korrelation mellan exklusiva titlar och försäljning av respektive konsol för det kan inte vara billigt att "övertala" en utvecklare att ta bort minst hälften av den presumtiva marknaden. På något sätt måste de ju kompenseras.

Det visar också på att konsolägarna inte skall välja utifrån bästa produkten eller personlig smak utan det skall ske genom tvång. Det skulle motsvara att vissa spel bara släpptes för AMD GPU på PC.
Det skulle ALDRIG fungera för PC Master race men för konsolägarna verkar det gå ner som en Irish coffee på en söndagseftermiddag. Vilket är tråkigt eftersom det på sikt förstör för båda konsolerna oavsett vad de tror.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

By the way, jag hade gärna sett gameplay från Cyberpunk 2077 i år ^^

Medlem
Skrivet av Bonik:

Besviken ingen RDR eller GTA6.

Varför tror alla att det redan ska komma ett GTA 6? GTA 4 släpptes våren 2008 och GTA 5 hösten 2013. Det är bara 2016 nu. Det är typ 100% mer troligt att det kommer ett singleplayer dlc till GTA 5 dom närmaste 2 åren än att det kommer ett GTA 6.

Medlem

Inte att jag tyckte det är trokigt med Skyrim remastered, men med alla remasters etc undrar jag värför det i så fall inte blev Oblivion, eller ännu bätre, Morrowind remastered...

1
Skriv svar