Köp hela Arma/Op. Flashpoint-serien svinbilligt

Medlem
Köp hela Arma/Op. Flashpoint-serien svinbilligt

För en som inte har spelat spelet, hur är det att köra med "randoms"? Klart att det gör sig bäst med voice och ett gäng som brukar spelat tillsammans, men hur är det om man vill köra lite casual och inte har lust att snacka med främlingar?

// edit: meningsuppbyggnadsfel


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

För en som inte har spelat spelet, hur är det att köra med "randoms"?

Det finns inget matchmaking ala Battlefield så du får hoppa in på en server i listan och hoppas att dem beter sig.
Dvs. Man spelar inte med randoms.
Gå in på http://www.anrop.se istället och var som "folk"

Medlem
Skrivet av nibbles:
Skrivet av conthox:

För en som inte har spelat spelet, hur är det att köra med "randoms"?

Det finns inget matchmaking ala Battlefield så du får hoppa in på en server i listan och hoppas att dem beter sig.
Dvs. Man spelar inte med randoms.
Gå in på http://www.anrop.se istället och var som "folk"

Nu vet jag inte om jag missförstod dig, men är inte att "hoppa in i en server och hoppas dom beter sig" detsamma som att spela med randoms?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

För en som inte har spelat spelet, hur är det att köra med "randoms"? Klart att det gör sig bäst med voice och ett gäng som brukar spelat tillsammans, men hur är det om man vill köra lite casual och inte har lust att snacka med främlingar?

// edit: meningsuppbyggnadsfel

Den stora styrkan i flashpoint/arma (i min mening) är det närmast oändligt varierande singleplayer som erbjuds. Förutom officiella kampanjer och uppdrag så finns högvis med mods och spelarskapade uppdrag.

För drygt 170kr är detta nog det mest prisvärda erbjudande jag sett, sett till innehåll och speltimmar. Bara Arma3 själv räcker gott o väl då man kan spela sig fördörvad och fortfarande inte vara i närheten av "färdig".

Har man tid och dedikation, ochgillar denna typ av realism, är detta ett fantastiskt köp.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av conthox:

För en som inte har spelat spelet, hur är det att köra med "randoms"? Klart att det gör sig bäst med voice och ett gäng som brukar spelat tillsammans, men hur är det om man vill köra lite casual och inte har lust att snacka med främlingar?

// edit: meningsuppbyggnadsfel

Spelar väl lite roll hur du vill spela. Inte så många idag som kör original arma (antar jag). Några populära gamemodes idag är: Altis life, king of the hill, exile, epoch, desolation, med mycket mera ^^

Köra med randoms kan vara riktigt roligt. Hittat ett flertal personer som jag pratar med dagligen i ArmA. Dom flesta är trevliga och håller en högre standard än Bf och CoD enligt mig.


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av nibbles:
Skrivet av conthox:

För en som inte har spelat spelet, hur är det att köra med "randoms"?

Det finns inget matchmaking ala Battlefield så du får hoppa in på en server i listan och hoppas att dem beter sig.
Dvs. Man spelar inte med randoms.
Gå in på http://www.anrop.se istället och var som "folk"

Nu vet jag inte om jag missförstod dig, men är inte att "hoppa in i en server och hoppas dom beter sig" detsamma som att spela med randoms?

Var kanske lite otydlig men själva tillvägagångssättet är annorlunda och det är krångligare att bara sätta sig och köra en halvtimma eller två än i CoD och Battlefield
Därför gör man det inte utan man spelar mer organiserat för att få ut mer av spelet

Medlem

Tänker ibland, helt random tillbaka på Op Flashpoint-kampanjen. Alltifrån när man får ta över en M60-tank, till när ett anfall går åt helvete och man hamnar i bushen bakom fiendens linje och skall ta sig tillbaka till sina egna linjer genom att navigera efter stjärnorna

Medlem

Länken är nere och hittar inget på deras hemsida. Tänkte väl det var för bra för att vara sant.

Inaktiv
Skrivet av jerryheed:

Tänker ibland, helt random tillbaka på Op Flashpoint-kampanjen. Alltifrån när man får ta över en M60-tank, till när ett anfall går åt helvete och man hamnar i bushen bakom fiendens linje och skall ta sig tillbaka till sina egna linjer genom att navigera efter stjärnorna

Kampanjen i första Operation Flashpoint är fantastisk.
Om man inte lyckades ta sig tillbaka till sina egna trupper i tid under det där uppdraget blev man ju fångad av motståndsrörelsen och fick göra några uppdrag åt dem innan man var tillbaka till de "vanliga" uppdragen.

Medlem

Har lirat i 2 veckor nu med Exile mod på nya jungel kartan Tanoa. Spelet är så sjukt bra att jag vet inte vart jag ska ta vägen. xD The immersion är över 9000!

Rekommenderar detta starkt alltså.

Medlem
Skrivet av jerryheed:

Tänker ibland, helt random tillbaka på Op Flashpoint-kampanjen. Alltifrån när man får ta över en M60-tank, till när ett anfall går åt helvete och man hamnar i bushen bakom fiendens linje och skall ta sig tillbaka till sina egna linjer genom att navigera efter stjärnorna

Åh, OFP


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag hittar inte erbjudandet ni skriver om :'(

Medlem

Riktigt bra erbjudande!

Såg dock att BI släppte nyheten på sin hemsida den 21 juni!

https://www.bistudio.com/blog/bohemia-interactive-celebrates-...

Det gällde nog bara den dagen...


signatur
Medlem
Skrivet av nibbles:

Var kanske lite otydlig men själva tillvägagångssättet är annorlunda och det är krångligare att bara sätta sig och köra en halvtimma eller två än i CoD och Battlefield
Därför gör man det inte utan man spelar mer organiserat för att få ut mer av spelet

Ah, ok, då fattar jag.

Skrivet av Soulless:

Den stora styrkan i flashpoint/arma (i min mening) är det närmast oändligt varierande singleplayer som erbjuds. Förutom officiella kampanjer och uppdrag så finns högvis med mods och spelarskapade uppdrag.

För drygt 170kr är detta nog det mest prisvärda erbjudande jag sett, sett till innehåll och speltimmar. Bara Arma3 själv räcker gott o väl då man kan spela sig fördörvad och fortfarande inte vara i närheten av "färdig".

Har man tid och dedikation, ochgillar denna typ av realism, är detta ett fantastiskt köp.

Skrivet av andreashal91:

Spelar väl lite roll hur du vill spela. Inte så många idag som kör original arma (antar jag). Några populära gamemodes idag är: Altis life, king of the hill, exile, epoch, desolation, med mycket mera ^^

Köra med randoms kan vara riktigt roligt. Hittat ett flertal personer som jag pratar med dagligen i ArmA. Dom flesta är trevliga och håller en högre standard än Bf och CoD enligt mig.

Tackar för alla svar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

VHN
Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Har lirat i 2 veckor nu med Exile mod på nya jungel kartan Tanoa. Spelet är så sjukt bra att jag vet inte vart jag ska ta vägen. xD The immersion är över 9000!

Rekommenderar detta starkt alltså.

Sitter också och lirar Exile fast på kartan Esseker med Dayz mod. Djävulskt kul!


signatur

VHN

Inaktiv

Den sketabra "Track 2" från Operation Flashpoint:

Medlem

Sitter dock och funderar, som en liten parantes, vad är poängen med att sälja dessa spel i en boundle? Jag menar, vem kör inget annat än det senaste spelet i serien? Borde räcka med det senaste spelet i serien, de andra lär man ju inte ens installera.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av jerryheed:

Tänker ibland, helt random tillbaka på Op Flashpoint-kampanjen. Alltifrån när man får ta över en M60-tank, till när ett anfall går åt helvete och man hamnar i bushen bakom fiendens linje och skall ta sig tillbaka till sina egna linjer genom att navigera efter stjärnorna

Kampanjen i första Operation Flashpoint är fantastisk.
Om man inte lyckades ta sig tillbaka till sina egna trupper i tid under det där uppdraget blev man ju fångad av motståndsrörelsen och fick göra några uppdrag åt dem innan man var tillbaka till de "vanliga" uppdragen.

Instämmer. Minns uppdraget "Lost in the woods". Så jäkla grym känsla.

Medlem
Skrivet av conthox:

För en som inte har spelat spelet, hur är det att köra med "randoms"? Klart att det gör sig bäst med voice och ett gäng som brukar spelat tillsammans, men hur är det om man vill köra lite casual och inte har lust att snacka med främlingar?

// edit: meningsuppbyggnadsfel

Nej, det fungerar inte bra alls. Spelet är alldeles för svårt för att man skall kunna spela med 12-åriga ADHD muppar.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av conthox:

Sitter dock och funderar, som en liten parantes, vad är poängen med att sälja dessa spel i en boundle? Jag menar, vem kör inget annat än det senaste spelet i serien? Borde räcka med det senaste spelet i serien, de andra lär man ju inte ens installera.

Jag har provat att installera allihopa på Win7. Var inga problem alls. Men har man spelat Arma 3 är det svårt att gå tillbaka längre än Arma 2. Däremot hoppas jag fortfarande på att någon skall porta kampanjen från OFp till A3.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Länken är nere och hittar inget på deras hemsida. Tänkte väl det var för bra för att vara sant.

Fanns/finns på Steam sale också.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Pooslice:

Länken är nere och hittar inget på deras hemsida. Tänkte väl det var för bra för att vara sant.

Fanns/finns på Steam sale också.

Nja, drygt 30€ dyrare. Så visst finns det, tänkte mer till det väldigt förmånliga priset.

1
Skriv svar