Playstation 4 Pro avtäckt!
Konstigt med varken pris eller datum ännu?
Presskonferensen håller fortfarande på. Måste ju bygga upp hypen innan de släpper priset, som mest troligt kommer ligga på $499.
Edit: Blev visst $399, jävligt bra pris måste jag säga. Men jag spelar sällan på konsol så vette fan om det kommer vara värt uppgraderingen.
Undrar om SATA-kontrollern uppdateras också, det är nu en rejäl flaskhals när man stoppat in en SSD.
Eftersom du aldrig kopierar stora filer utan bara använder disken för att starta spel, os och läsa in mindre filer on the fly behöver du inte bry dig mycket om hastigheten på kontrollern.
Till PC är det lite annorlunda och beror på hur du jobbar på datorn och där kan det ha stor betydelse.

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Undrar om SATA-kontrollern uppdateras också, det är nu en rejäl flaskhals när man stoppat in en SSD.
Eftersom du aldrig kopierar stora filer utan bara använder disken för att starta spel, os och läsa in mindre filer on the fly behöver du inte bry dig mycket om hastigheten på kontrollern.
Till PC är det lite annorlunda och beror på hur du jobbar på datorn och där kan det ha stor betydelse.
http://media.bestofmicro.com/A/R/323091/original/boottime_win...
Nja, spelen på 50-60 GB på hårddisken innehåller rätt stora filer. Mitt problem skulle handla mer om varför fortsätta med SATA2 när 3 är dagens standard sen 8 år tillbaka.
Presskonferensen håller fortfarande på. Måste ju bygga upp hypen innan de släpper priset, som mest troligt kommer ligga på $499.
10 November - $399
Inte så farligt ändå. Men känns ändå onödigt att köpa en om man redan har en vanlig.
Mitt hjärta är krossat. Hörde ingenting om ett nytt RDR eller liknande.
10 November - $399
Såg det Väldigt bra pris för en maskin som ska klara 4K. Borde få en beräkningskapacitet på runt 4 TFLOPS, vilket gör att den hamnar någonstans mellan ett GTX 1060 och ett GTX 980. Nu tvivlar jag på att många spel kommer renderas i native 4K, utan vi lär få mycket uppskalning eller AA-lösningar, men det är ett steg i rätt riktning i alla fall
En SSD är trevligt. Jag bytte från HDD till SSD i en PS3 och det var en stor skillnad i laddtider för spel.
Jag kör med SSHD. Nästan lika snabbt som SSD i majoriteten av spelen och har mycket mer utrymme. 1TB SSHD till PS3 och 4TB SSHD till PS4.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U