Playstation 4 Pro avtäckt!

Medlem

INGET STÖD FÖR 4K BLU-RAY

Ambassadör
Xbox

Hahaha det där var ju inget att hänga i julgranen direkt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av jehuty:

INGET STÖD FÖR 4K BLU-RAY

Va, inte ens Pro?

Medlem

Står han med den gamla konsollen i händerna eller är det bara jag?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av billybob:

Står han med den gamla konsollen i händerna eller är det bara jag?

Nej, det är nya PS4 Pro.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av jehuty:

INGET STÖD FÖR 4K BLU-RAY

Va, inte ens Pro?

Nope, stöder bara 4K från streaming.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av jehuty:

INGET STÖD FÖR 4K BLU-RAY

Va, inte ens Pro?

Nope, stöder bara 4K från streaming.

Hmm, lustigt beslut av Sony i så fall. Till och med Xbox One S stöder ju 4K Blu-ray, och Sony brukar ju vanligtvis vilja ligga i framkant när det gäller optisk media.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av jehuty:

INGET STÖD FÖR 4K BLU-RAY

Va, inte ens Pro?

Så konstigt att hela presskonferensen gick åt att prata om 4K och HDR och PS4pro har inte ens stöd för 4K blu-ray som är deras egna format. Vem borde få sparken?

Gnällkuk
Skrivet av SebastianV:

Polaris i 4K är ju inte menat direkt.

Måste innebära rejäl optimering i 30FPS låst?

Nya CoD var 4K och 60fps.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Så utvecklare kommer inte kunna välja att visa högre FPS på PS4 Pro mot vanliga PS4?
Utan bara detaljer och upplösning?
Det tycker jag är rätt synd :/

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av zOlid:

Så utvecklare kommer inte kunna välja att visa högre FPS på PS4 Pro mot vanliga PS4?
Utan bara detaljer och upplösning?
Det tycker jag är rätt synd :/

Det gällde väl bara multiplayer?


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Thane:

Konstigt med varken pris eller datum ännu?

De gör en Jobs: "One more thing..."

Jo den här konsol generationen känns rätt död.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av zOlid:

Så utvecklare kommer inte kunna välja att visa högre FPS på PS4 Pro mot vanliga PS4?
Utan bara detaljer och upplösning?
Det tycker jag är rätt synd :/

Det gällde väl bara multiplayer?

Så kanske det var. Men det är ändå enormt synd. Eftersom många spel, speciellt FPS spel på konsoll är rätt sega på 30fps

Inaktiv
Skrivet av zOlid:

Så utvecklare kommer inte kunna välja att visa högre FPS på PS4 Pro mot vanliga PS4?
Utan bara detaljer och upplösning?
Det tycker jag är rätt synd :/

Jag är ganska säker på att utvecklare alltid kunnat göra det men undersökningar har tydligen visat på att spelarna föredrar bättre grafik än högre framerates.

Medlem

Blir att ta den långa, dryga väntan mot "Scorpio" och power.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av zOlid:

Så utvecklare kommer inte kunna välja att visa högre FPS på PS4 Pro mot vanliga PS4?
Utan bara detaljer och upplösning?
Det tycker jag är rätt synd :/

Jag är ganska säker på att utvecklare alltid kunnat göra det men undersökningar har tydligen visat på att spelarna föredrar bättre grafik än högre framerates.

Självklart har dom kunnat det. Och det finns flera FPS titlar som kör 60fps.
Men jag hade hoppats på att nya PS4 Pro, hade stött att utvecklare bara rakt av la på mer FPS på som kör PS4 Pro mot dom som kör PS4 gamla.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av billybob:

Står han med den gamla konsollen i händerna eller är det bara jag?

Nej, det är nya PS4 Pro.

Skuggorna som lurades

Medlem

Nä, om de inte har någon bra bytesaffär så skipper jag. Inte värt pengarna. Lite dåligt ifall de inte ska ha det, till och med Microsoft ska ha det för Project Scorpio

Inaktiv

Lite tidigt att släppa en ersättare till PS4 (som detta faktiskt är). Uselt att inte ha 4k stöd i blåstrålespelaren på den. Om manbköper en konsol som upskalar till 4k ispel som Pro gör så har man nog en rigg där man även vill köra film i native 4k.... Känns menlös den där pro faktiskt. En One S gör samma sak fast bättre och utan att kosta enbmassa mer...

Man får inte glömma att en Blue-ray 4K Ultra HD spelare kostar ifrån 4200:- och uppåt idag. ..lät hänt att man gör det.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Man får inte glömma att en Blue-ray 4K Ultra HD spelare kostar ifrån 4200:- och uppåt idag. ..lät hänt att man gör det.

Japp vilket gör Xbox One S till ett jädra bra köp iochmed att den har det. Märkligt att inte Såny gör detsamma

Inaktiv
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Man får inte glömma att en Blue-ray 4K Ultra HD spelare kostar ifrån 4200:- och uppåt idag. ..lät hänt att man gör det.

Japp vilket gör Xbox One S till ett jädra bra köp iochmed att den har det. Märkligt att inte Såny gör detsamma

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Nä, om de inte har någon bra bytesaffär så skipper jag. Inte värt pengarna. Lite dåligt ifall de inte ska ha det, till och med Microsoft ska ha det för Project Scorpio

Tänkte detsamma erbjuds man att byta in den ordinarie ps4an och då bara betala en blygsam summa för "uppgraderingen" så slår jag till. Om inte så skiter jag fullständigt i det.
Och väntar hellre tills det kommer en riktigt ny konsol. Helt enkelt nästa generation av konsol i framtiden.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Man får inte glömma att en Blue-ray 4K Ultra HD spelare kostar ifrån 4200:- och uppåt idag. ..lät hänt att man gör det.

Japp vilket gör Xbox One S till ett jädra bra köp iochmed att den har det. Märkligt att inte Såny gör detsamma

Vilken jäkla miss! Hade planerat att köpa en PS Pro av den anledningen. Men får bli en Xbox S istället då!

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Johan:

Är väl bara en tidsfråga innan det blir titlar exklusiva för PS4 Pro.

Nej. De sa att samma skiva kommer att användas till båda konsolerna.

Jo, tills någon vill och får klartecken att göra spel för PRO bara. Dock så diskvalificerar man sig från hela installerade basen som inte uppgraderat då.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Den optiska ingången är med i PRO! Tack Sony <3

Medlem

Vilket skämt.
De berättar inte vilken beräkningskraft den kommer ha, samt att den inte har stöd för 4k blu-ray.

Om Microsofts Scorpio levererar vad den lovar och det till ett inte mycket högre pris än ps4pro så kommer det inte dröja länge innan vi kan räkna med ett PS5.

Medlem

Det var bättre förr, konsol fnyser man ju åt.

2008:
Vaio Type J (VGC-JS50B/S), kommer släppas 20:e september.
Det är en stationär dator med 20,1" LCD Widescreen som klarar av 1680x1050 upplösning.
På insidan sitter en dualcore E2200 (2,2 GHz)-processor, 2 GB RAM, 320 GB hårddisk och ett Intel X4500MHD grafikaccelerator.
Priset ligger på 9 500 kr för de som vill ha Office Personal 2007 och 8400 kr utan.


signatur

Det var detta...

12
Skriv svar