Test – Så funkar Deus Ex: Mankind Divided i DirectX 12

Robot
Test – Så funkar Deus Ex: Mankind Divided i DirectX 12
Medlem
Test – Så funkar Deus Ex: Mankind Divided i DirectX 12

Dessa ständiga hänvisningar från FZ till Sweclockers och tvärtom är ganska tröttsamma i längden. Finns det nyhetsvärde i dålig prestanda med Nvidiakort så rapportera gärna om det men "nyheter" om vad er systersida har för sig känns bara billigt.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Dessa ständiga hänvisningar från FZ till Sweclockers och tvärtom är ganska tröttsamma i längden. Finns det nyhetsvärde i dålig prestanda med Nvidiakort så rapportera gärna om det men "nyheter" om vad er systersida har för sig känns bara billigt.

Nu är det här bara min åsikt men jag uppskattar när dom hänvisar till Sweclockers då jag själv aldrig går in där även fast jag gillar artiklar som dessa prestandatester så det är skönt att FZ påminner om deras existens.

ELF
Medlem
Skrivet av kebbe:

Dessa ständiga hänvisningar från FZ till Sweclockers och tvärtom är ganska tröttsamma i längden. Finns det nyhetsvärde i dålig prestanda med Nvidiakort så rapportera gärna om det men "nyheter" om vad er systersida har för sig känns bara billigt.

Skrivet av anon_119148:
Skrivet av kebbe:

Dessa ständiga hänvisningar från FZ till Sweclockers och tvärtom är ganska tröttsamma i längden. Finns det nyhetsvärde i dålig prestanda med Nvidiakort så rapportera gärna om det men "nyheter" om vad er systersida har för sig känns bara billigt.

Nu är det här bara min åsikt men jag uppskattar när dom hänvisar till Sweclockers då jag själv aldrig går in där även fast jag gillar artiklar som dessa prestandatester så det är skönt att FZ påminner om deras existens.

Förhoppningsvis så är detta bara någon drive de kör med så här i början av sammarbetet. Jag vill gjärna ha sidorna uppdelade. Annars så kan de lika väl slå ihop sig och bara bli en sida.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

För mig blev spelet äntligen spelbart! Från low settings på allt vid release till allt på högsta och 8x msaa. Najs!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Dessa ständiga hänvisningar från FZ till Sweclockers och tvärtom är ganska tröttsamma i längden. Finns det nyhetsvärde i dålig prestanda med Nvidiakort så rapportera gärna om det men "nyheter" om vad er systersida har för sig känns bara billigt.

Och vad skulle poängen vara med att skriva två identiska artiklar när testen gjordes in-house och skillnaden bara är vart länken tar dig?
Testen är lika relevant för båda sidornas läsare och jag tror inte att de flesta läsarna har något problem med den bråkdelen av en sekund det tar att trycka ner vänster musknapp en extra gång om man vill ha den djupare informationen hos Sweclockers, FZ har ju redan sammanfattat resultatet här ovanför.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av kebbe:

Dessa ständiga hänvisningar från FZ till Sweclockers och tvärtom är ganska tröttsamma i längden. Finns det nyhetsvärde i dålig prestanda med Nvidiakort så rapportera gärna om det men "nyheter" om vad er systersida har för sig känns bara billigt.

Och vad skulle poängen vara med att skriva två identiska artiklar när testen gjordes in-house och skillnaden bara är vart länken tar dig?
Testen är lika relevant för båda sidornas läsare och jag tror inte att de flesta läsarna har något problem med den bråkdelen av en sekund det tar att trycka ner vänster musknapp en extra gång om man vill ha den djupare informationen hos Sweclockers, FZ har ju redan sammanfattat resultatet här ovanför.

Tycker att det är en rimlig förväntning att rubriken "Test - Dx12-prestanda i spel X" leder till ett test snarare än en länk till någon annans test. Sweclockers är betydligt bättre på att märka ut när det gäller externa tester/information för att undvika missledande rubriker och onödiga klick.

Avstängd
Skrivet av ELF:
Skrivet av kebbe:

Dessa ständiga hänvisningar från FZ till Sweclockers och tvärtom är ganska tröttsamma i längden. Finns det nyhetsvärde i dålig prestanda med Nvidiakort så rapportera gärna om det men "nyheter" om vad er systersida har för sig känns bara billigt.

Skrivet av grollo_92:
Skrivet av kebbe:

Dessa ständiga hänvisningar från FZ till Sweclockers och tvärtom är ganska tröttsamma i längden. Finns det nyhetsvärde i dålig prestanda med Nvidiakort så rapportera gärna om det men "nyheter" om vad er systersida har för sig känns bara billigt.

Nu är det här bara min åsikt men jag uppskattar när dom hänvisar till Sweclockers då jag själv aldrig går in där även fast jag gillar artiklar som dessa prestandatester så det är skönt att FZ påminner om deras existens.

Förhoppningsvis så är detta bara någon drive de kör med så här i början av sammarbetet. Jag vill gjärna ha sidorna uppdelade. Annars så kan de lika väl slå ihop sig och bara bli en sida.

Kan inte fatta hur detta kan störas....o_O

k3m
Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Vulcan?

ja, nu är det Vulcan som gäller.

Medlem

Va det inte dx12 som skulle öka prestandan en hel del? Kanske bara spelet som är dåligt optimerat.

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Va det inte dx12 som skulle öka prestandan en hel del? Kanske bara spelet som är dåligt optimerat.

I det här fallet är det enligt utvecklarna en bug som gör att spelet får sämre fps på nvidia kort. Den ska fixas.
Så jag tycker det är lite aftonbladet varning på den här ingressen.

Redaktör
Skrivet av shelter:
Skrivet av TheJudge:

Va det inte dx12 som skulle öka prestandan en hel del? Kanske bara spelet som är dåligt optimerat.

I det här fallet är det enligt utvecklarna en bug som gör att spelet får sämre fps på nvidia kort. Den ska fixas.
Så jag tycker det är lite aftonbladet varning på den här ingressen.

Nvidia gör överlag sämre prestandavinster med Directx 12 än AMD.


signatur
Medlem

Finns ingen anledning att köra dx12 bara för sakens skull om det nu inte ger grafiska förbättringar som i mer teknik eller bättre flyt.
Inom sin tid mognar dx12 så det blir "standard"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

DX12 i denna beta patch är helt värdelöst, framförallt på AMD, tvärtemot vad många tror. Det märks när man börjar spela, massor av microstuttering, och det i betydligt större utsträckning än vad som är fallet på nVidia!
Märk väl, jag kör själv med AMD, så anklagelser om nVidia fanboi undanbedes vänligen men bestämt.

Ta gärna en titt på vad Techreport skriver om det hela - http://techreport.com/review/30639/examining-early-directx-12...

Jag fick definitivt mina farhågor bekräftade vad gäller denna beta patch, så tills vidare så rullar mitt spel på i dx11 där prestandan är riktigt bra - ÄVEN på ett AMD kort!

1
Skriv svar