Återupplev Mass Effect tillsammans med Geeks Live

Robot
Releasehästryttare

Hade det inte varit bättre och streama nya spel ?

Mass effect va ju ett grymt bra spel när det kom, men det har inte åldrats bra om man säger så

Skribent
Skrivet av Devan:

Mass effect va ju ett grymt bra spel när det kom, men det har inte åldrats bra om man säger så

Det gör vi med – såklart. Dock inte idag

signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jösses.... Såg det så risigt ut. Vill minnas att jag tyckte det såg riktigt snyggt ut och det var inte så länge sedan som man spelade tvåan och tyckte den stod sig väl.
Tycker fortfarande att de skulle satsat på en högbudgeterad TV-serie (mest för att vi vet hur värdelösa filmer baserade på spel alltid blir).

Medlem

Bästa spelet i serien!

signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem
Medlem

Håller på med min tredje genomspelning av hela serien. Är inne på 3an,kör renegade femshep. Roligaste jag gjort av de gånger jag kört, haha hon är så jävla badass!

signatur

Ducati Streetfighter 848

FML
Medlem

Helt fel spel att spela "tillsammans" med. Hur tänkte ni där efter en sådan bra start med UT och Overwatch?

Medlem

Kunde man inte uppgradera grafiken i det första spelet med lite fipplade?

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Devan:

Det gör vi med – såklart. Dock inte idag

Bra val med Mass Effect! Grymt spel och nostalgin har också sin charm

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Jösses.... Såg det så risigt ut. Vill minnas att jag tyckte det såg riktigt snyggt ut och det var inte så länge sedan som man spelade tvåan och tyckte den stod sig väl.
Tycker fortfarande att de skulle satsat på en högbudgeterad TV-serie (mest för att vi vet hur värdelösa filmer baserade på spel alltid blir).

Spelet kom till 360 år 2007 och portades till pc 2008. Så jämför med andra spel som är minst 9 år gamla, och som gärna är konsol portningar.

Jag tycker det är ganska snyggt fortfarande, men grafiken kvittar om det är ett bra spel som t ex "Return to Castle Wolfenstein" och "Star Wars: Knights of the Old Republic" båda har ganska daterad grafik men är fortfarande snygga på sitt sätt samt skit roliga att spela.

Geeks Gaming
Skrivet av kentxy:

Helt fel spel att spela "tillsammans" med. Hur tänkte ni där efter en sådan bra start med UT och Overwatch?

Kanalen visar inte bara multiplayerspel, vi kör lite allt möjligt som kan tänkas roa och underhålla. ME serien var populär och att spela igenom den med tittares input är ett roligt sätt för folk att prata om spel också.

Men ikväll blir det Overwatch igen!

Alternativt så kanske nylanserade RoI på PS4 visas, beror på om vi kan få till det.

signatur

Geeks Gaming huvudadmin - frågor? PM eller via Lan@sweclockers.com :)

Medlem

Men vad slumpigt! Jag började ju min andra omspelning av trilogin igår, på PC denna gång. Denna gång ska jag ta mig igenom hela trean, jag har fortfarande ingen aning om hur det slutar.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Absolut. Det finns texturepacks att ladda ner (även om jag faktiskt inte såg någon större skillnad efter installation). Det som däremot höjde ribban var att mecka i Nvidias kontrollpanel. Med lite testande fick jag in antialiasing, bättre färgdjup e t c. Och sedan fanns det ett par inställningar i bioware.ini som bl a höjer skuggupplösningen.

Jag spelar med glädje igenom de här igen och jag tycker de åldras riktigt väl.

signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av skogsvilden:

Absolut. Det finns texturepacks att ladda ner (även om jag faktiskt inte såg någon större skillnad efter installation). Det som däremot höjde ribban var att mecka i Nvidias kontrollpanel. Med lite testande fick jag in antialiasing, bättre färgdjup e t c. Och sedan fanns det ett par inställningar i bioware.ini som bl a höjer skuggupplösningen.

Jag spelar med glädje igenom de här igen och jag tycker de åldras riktigt väl.

Texturmodden som finns är ju grymt bra. Men den ger ju mer än bättre textrurer.
Låter intressant det du gjorde, har du någon guide eller liknande?

För övrigt; Mass Effect (1) är ett av det bästa spel jag någonsin lirat. Folk kan tycka att grafiken inte har åldrats bra, jag säger tvärtom. Det finns en viss charm med denna grafik. Må vara nostalgin som talar, men jävlar vilken känsla man får när man vandrar runt på Presidiums gator och bara myser in mystiken.

Ser fram emot ME:A och hoppas de förstår vad som fick serien (iaf 1 och 2) att bli så grymt stämningsfull.

1
Skriv svar