Robot
Dishonored 2

Corvo är tillbaka, och med sig har han Emily som ska hjälpa till att göra ett av 2012 års bästa spel ännu bättre. Och vet du vad? De lyckas.

#dishonored-2


Medlem
Dishonored 2

Bra recension. Jag håller med i stort sett alla avseenden.
Var ungefär så jag beskrev Dishonored 2 för de vänner som ivrigt frågade om mina intryck.
Har nästans samma speccs (6700k istället) och har inte heller upplevt nånting större fel i prestandaväg som så många andra säger sig ha.

Medlem

Det är OT, jag vet. Men får man fråga när recensionen av Tyranny kommer?

Jag har köpt det och fullt upp med att spela, men av nyfikenhet skulle jag vilja läsa en samlad bedömning av spelet också.

Medlem

Riktigt trevlig recension, längtat efter detta!

Redaktör
Skrivet av zumo:

Det är OT, jag vet. Men får man fråga när recensionen av Tyranny kommer?

Jag har köpt det och fullt upp med att spela, men av nyfikenhet skulle jag vilja läsa en samlad bedömning av spelet också.

Vi recenserar Tyranny inom någon dag.


signatur
Medlem

Kör spelet på Steam med burken i7 6700K, 24GB RAM och ett GTX 960 -2GB. Kul spel och har inte heller stött på så många buggar. Trodde dock att grafiken skulle vara bättre. Kör på medium i och för sig pga. "bara" ett 960 kort...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Gen
Medlem

Ovanligt många som klagar på prestandan denna gången. Det lustiga är att folk med exakt likadana system kan ha helt olika FPS. Tex någon med ett hyfsat kraftfullt system (6700K, GTX108, 16GB RAM) kan ha stora problem med att hålla 60fps i stan på 1080p medan andra har en FPS som håller sig uippåt 90+ fps.

Medlem

Har också prestandaproblem med 6700k,32 gb ram och ett 295x2 8 gb. Kör i och för sig i 4k men det orkar knappt runt på medium.

Tycker det är rätt buggigt när man kör stealth som inriktning. AIn ser kroppar i stängda rum etc. Det går inte att strypa folk som sitter ner eller står vid/mot ett lågt räcke söm tex löper runt en rabatt. Det går bra att skära halsen av dem däremot. En trea får spelet av mig. Hade kanske för högt ställda förväntningar efter att verkliga älskat ettan.

Medlem

Tack för en ovanligt välskriven och medryckande recension.

@Syrfid - Du tror inte det är något som kommer att patchas?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Kör spelet på Steam med burken i7 6700K, 24GB RAM och ett GTX 960 -2GB. Kul spel och har inte heller stött på så många buggar. Trodde dock att grafiken skulle vara bättre. Kör på medium i och för sig pga. "bara" ett 960 kort...

Grafiken är vacker i ultra. Så är nog för medium, Dock har ju Dishonored en speciell grafik stil, som gör att visa delar ser lite sämre ut för vissa ^^

Medlem

Det är inte samma motor som i 1an va?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Testpilot

Kört ett par timmar nu och det är kul men har lite problem med varierande framerate som jag hoppas patchas bort fort.

Gen
Medlem
Skrivet av Hymer:

Det är inte samma motor som i 1an va?

Nej. 2an körts på Arkanes egna Void Engine som baseras på idTech5. Förra spelet kördes på UE3 vilket förklarar varför det flöt så fint på alla möjliga system.

Medlem

Överlag verkar siter/tidningar ge det ganska högt (91 på Metacritic och OpenCritic), men ca 6/10 på Steam.

Själv inte spelat men det är lite oroväckande.

Medlem
Skrivet av Konfucius:

Tack för en ovanligt välskriven och medryckande recension.

Det hoppas jag. Älskar den här typen av spel

@Syrfid - Du tror inte det är något som kommer att patchas?

Medlem

Sugen på detta då 1:an var riktigt bra imo

Ambassadör
Xbox

Låter som om de problem som finns kommer att patchas bort så småningom. Perfekt att vänta mao, som vanligt;) Kommer säkert bra DLC som till första spelet så väl värt att vänta tills det är klart. Min backlog har blivit tre-siffrig så ingen panik, hehe.


signatur

Jump in.

Medlem

Kan detta vara något för en som fortfarande sitter och spelar genom far cry 4? (för tredje gången) Behöver något nytt. ☺️

Medlem
Skrivet av Gen:

Ovanligt många som klagar på prestandan denna gången. Det lustiga är att folk med exakt likadana system kan ha helt olika FPS. Tex någon med ett hyfsat kraftfullt system (6700K, GTX108, 16GB RAM) kan ha stora problem med att hålla 60fps i stan på 1080p medan andra har en FPS som håller sig uippåt 90+ fps.

Om det inte är system med nyformatterad HD och fräsh OS-installation så säger de där specsen bara något om potentiell prestanda. Folk har i regel så mycket skit som körs i bakgrunden som av olika orsaker kan påverka prestandan att det inte går att jämföra på något direkt sätt. Moderkort och olika drivrutiner påverkar naturligtvis också prestandan.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Gen:

Ovanligt många som klagar på prestandan denna gången. Det lustiga är att folk med exakt likadana system kan ha helt olika FPS. Tex någon med ett hyfsat kraftfullt system (6700K, GTX108, 16GB RAM) kan ha stora problem med att hålla 60fps i stan på 1080p medan andra har en FPS som håller sig uippåt 90+ fps.

Om det inte är system med nyformatterad HD och fräsh OS-installation så säger de där specsen bara något om potentiell prestanda. Folk har i regel så mycket skit som körs i bakgrunden som av olika orsaker kan påverka prestandan att det inte går att jämföra på något direkt sätt. Moderkort och olika drivrutiner påverkar naturligtvis också prestandan.

sitter med i7 4790k 4ghz / msi gtx 1080 / 16gb. spelet droppar ner till 29 fps ibland @ 2560x1440 med det mesta på high / ett par ultra, utan v-sync. och då har jag ingenting igång i bakgrunden annat än steam.

prestandan är helt sjukt kass, om man jämför med tex BF1 som är hundra gånger snyggare och utan problem flyter runt 60 @ 4k / ultra.

Medlem
Skrivet av mill:

Överlag verkar siter/tidningar ge det ganska högt (91 på Metacritic och OpenCritic), men ca 6/10 på Steam.

Själv inte spelat men det är lite oroväckande.

Handlar nog mest om alla dessa bekymmer som de inte har patchat bort än, är tyvärr allt för vanligt.
Bara att invänta tålmodigt när spelet är mer färdigt.

Spär bara på ens uppfattning om att inte förboka eller ens försöka med nya spel.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Tack för en bra recension. Trevligt att du fick med lite av varje, inte minst beskrivning av miljöer och stämning. Det låter bra för jag brukar alltid fastna på såna detaljer själv (kampanjerna blir alltid ett ett par timmar längre pga det...). Jag gillade ettan skarpt så tvåan känns given.

Förresten, hoppas det finns gott om collectibles också, som i ettan. Någon har ju tagit sig tid att gömma allt på en massa intressanta ställen så det är det lika bra att hitta rubb och stubb innan jag tar mig vidare...

Skrivet av zumo:

Bra recension.

Skrivet av 73mpl4R:

Riktigt trevlig recension, längtat efter detta!

Skrivet av Konfucius:

Tack för en ovanligt välskriven och medryckande recension.

Tack hörrni!

Skrivet av mill:

Överlag verkar siter/tidningar ge det ganska högt (91 på Metacritic och OpenCritic), men ca 6/10 på Steam.

Själv inte spelat men det är lite oroväckande.

Ja, alltså, folk har ju gett det dåligt betyg pga optimeringen. Det är ju ett bra spel i sig. T.ex. när Mafia III kom ut med låst fps hade ju typ 90% av alla negativa steamrecensioner mindre än 1h speltid.

Medlem

Jag HATAR, avskyr o kräks på ordet "formula".

Medlem

Förlåt men internet-traditioner måste upprätthållas..

"Dioshonoreds Dioshonoreds Dioshonoreds Dioshonoreds Dioshonoreds Dioshonoreds Dioshonoreds Dioshonoreds Dioshonoreds Dioshonoreds Dioshonoreds Dioshonoreds Dioshonoreds Dioshonoreds Dioshonoreds Dioshonoreds " (sida 1)

Testpilot
Skrivet av Nemo:

Tack för en bra recension. Trevligt att du fick med lite av varje, inte minst beskrivning av miljöer och stämning. Det låter bra för jag brukar alltid fastna på såna detaljer själv (kampanjerna blir alltid ett ett par timmar längre pga det...). Jag gillade ettan skarpt så tvåan känns given.

Förresten, hoppas det finns gott om collectibles också, som i ettan. Någon har ju tagit sig tid att gömma allt på en massa intressanta ställen så det är det lika bra att hitta rubb och stubb innan jag tar mig vidare...

Precis som du är jag en sucker för att utforska alla vrår av nivåerna och försöka hitta allt trevligt.
Finns en bra översikt då man klarat en nivå hur mycket pengar det finns totalt per nivå och hur mycket man själv hittat + andra stats. Inte bra för mig , nu blir jag ännu mer besatt att hitta allt

Skrivet av 2c1c:

Förlåt men internet-traditioner måste upprätthållas..

"Dioshonoreds Dioshonoreds Dioshonoreds Dioshonoreds Dioshonoreds Dioshonoreds Dioshonoreds Dioshonoreds Dioshonoreds Dioshonoreds Dioshonoreds Dioshonoreds Dioshonoreds Dioshonoreds Dioshonoreds Dioshonoreds " (sida 1)

Uh oh!

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Finns en bra översikt då man klarat en nivå hur mycket pengar det finns totalt per nivå och hur mycket man själv hittat + andra stats. Inte bra för mig , nu blir jag ännu mer besatt att hitta allt

Doh!... det är kört för mig, haha!

Testpilot
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Harakiri:

Finns en bra översikt då man klarat en nivå hur mycket pengar det finns totalt per nivå och hur mycket man själv hittat + andra stats. Inte bra för mig , nu blir jag ännu mer besatt att hitta allt

Doh!... det är kört för mig, haha!

Jag har nu också blivit besatt av att använda hjärtat för att få olika historier berättade för mig om personer och platser. Oj fortsätter det såhär blir det många timmar i spelet

12
Skriv svar