Counter-Strike: Global Offensive får nytt ljudsystem

Robot
Counter-Strike: Global Offensive får nytt ljudsystem

Ska göra det lättare att uppfatta varifrån ljuden kommer.

#counter-strike-global-offensive


Medlem
Counter-Strike: Global Offensive får nytt ljudsystem

Gött.

Nu fattas bara ett vettigt anticheatssystem så folk kanske börjar ta csgo seriöst igen.

Medlem

Fungerar riktigt bra för mig som har bra stereo hörlurar(Philips Fidelio X2). Hört endel klagande på ljudet, men verkar främst vara från folk med 7.1 virtual surround gaming skräplurar.

Medlem
Skrivet av Bad ash:

Fungerar riktigt bra för mig som har bra stereo hörlurar(Philips Fidelio X2). Hört endel klagande på ljudet, men verkar främst vara från folk med 7.1 virtual surround gaming skräplurar.

För det är ju säkert alla andra som dålia hörlurar hmm.. Det är helt enkelt dåligt gjort, jag använder liknande funktion i Overwatch och det får inte ljud att låta så konstigt.

Det är mer som att dem ändrade så allt ljud på en viss distans ska låta isolerat. Men när det gäller riktning så är det väldigt bra.

Medlem

Gillar nya ljudet, funkar utmärkt. Mycket lättare att positionera ljudkällan. Tycker även om Public lobbies, bra feature.

Medlem
Skrivet av adde111:
Skrivet av Bad ash:

Fungerar riktigt bra för mig som har bra stereo hörlurar(Philips Fidelio X2). Hört endel klagande på ljudet, men verkar främst vara från folk med 7.1 virtual surround gaming skräplurar.

För det är ju säkert alla andra som dålia hörlurar hmm.. Det är helt enkelt dåligt gjort, jag använder liknande funktion i Overwatch och det får inte ljud att låta så konstigt.

Det är mer som att dem ändrade så allt ljud på en viss distans ska låta isolerat. Men när det gäller riktning så är det väldigt bra.

Det är inte så enkelt att man kan säga "det är dåligt gjort". 3d-positionerat ljud i spelmotorer är oerhört svårt att fixa så att det låter naturligt för våra öron. Speciellt när man använder stereohörlurar som inte alltid är designade för att kunna spela upp ljudkällor som användaren ska kunna lokalisera enbart på grund av ljudet. Det finns mängder med små tricks våra öron har för att kunna uppfatta vart ett ljud kommer ifrån och dessa är riktigt svåra att föra över till en digital version.

3d-positionerat ljud är helt klart något som cs har saknat och det är kul att se att de arbetar för att rätta till detta. Förhoppningsvis fortsätter de jobba på detta så att det utvecklas vidare och att de inte nöjer sig med "ok" 3d-positionerat ljud.

Medlem
Skrivet av Bad ash:

Fungerar riktigt bra för mig som har bra stereo hörlurar(Philips Fidelio X2). Hört endel klagande på ljudet, men verkar främst vara från folk med 7.1 virtual surround gaming skräplurar.

Jag har ODAC/O2 med HD600 utan något virtual surround grejs och jag tycker det låter skräp.

https://youtu.be/V-n8EPlmxqA

Kvalitén på ljudet har sjunkit ganska rejält även om man inte räknar med buggarna i videon. Lite konstigt att du antar att det är fel på alla andra bara för att du tycker det låter bra.

Medlem

Har testat lite med och utan surround och det funkar bäst med surround och HRTF i CS. Trots att de rekommenderar stänga av surround. Men det kanske beror på att jag har Razer Taimat 7.1 med "riktig" surround istället för virtuell surround som stereolurar har.

Medlem
Skrivet av Bad ash:

Fungerar riktigt bra för mig som har bra stereo hörlurar(Philips Fidelio X2). Hört endel klagande på ljudet, men verkar främst vara från folk med 7.1 virtual surround gaming skräplurar.

Har också ett par skarpa lurar (B&W P7) och bra dac/amp till det men tycker ljudbilden blivit jätteliten och det känns som de mer bara gjort så att fotsteg är högre än andra ljud. Många av ljuden känns "suddiga" och inte alls så klara längre. Väldigt underlig ljudupplevelse.

Medlem

Jag har testat det nu och jag får seriöst tårar hur äckligt det låter när någon skjuter i distans nu, det är precis som man har fått lock för öronen, extremt äckligt

1
Skriv svar